Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@16:35:54 GMT

۲۱ عنوان کتاب و محصولات فرهنگی حوزه هنری گیلان رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۸۹۷۱

۲۱ عنوان کتاب و محصولات فرهنگی حوزه هنری گیلان رونمایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر یکشنبه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی مراسم رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب که توسط حوزه هنری گیلان منتشر شده است که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه ریزی با حضور مسئولان و فعالان این عرصه برگزار شد.

رئیس حوزه هنری گیلان در مراسم رونمایی از ۲۱ عنوان کتاب منتشر شده توسط حوزه هنری این استان، اظهار کرد: از فعالان حوزه فرهنگ و هنر استان گیلان تقدیر می‌شود، تقدیر واقعی از هنرمندان به معنای فراهم آوردن زمینه مناسب برای تولید آثار هنری فاخر و در اختیار مردم قرار دادن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلامرضا قاسمی با اشاره به استفاده جعلی از برخی واژه، افزود: در برخی زمان‌ها بحرانی تاریخی برخی واژه‌ها، اندیشه‌ها، کارها و رابطه‌ها از مفهوم اصیل خود خارج شده و از آنها استفاده‌های جعلی می‌شود.

وی با بیان اینکه در این مسیر کسانی که اهل دقت هستند آسیب و ستم می‌بینند، ادامه داد: امروز مرزها شکسته شده و فقط آهنگ، شور و جلوه‌ها هستند که سبب می‌شود درگیری‌های لفظی و بی نتیجه‌ای به وجود آورده و ضابطه‌ها نیز بهم ریخته شده است.

رئیس حوزه هنری گیلان با تاکید بر استفاده از عناوینی شاخص برای هر فردی در هر جایگاهی، افزود: امروز علاوه بر استفاده از عناوینی همانند ادیب توانا، شاعر خوش ذوق، پرهیزگار با تقوا برای افرادی که دارای شایستگی لازم نیستند، برخی اشعار و جملات را به افراد بزرگی مانند مولانا، حسین پناهی و سایر افراد نسبت می‌دهند.

نسل جوان نسبت به ریشه‌های فرهنگ خود بی توجه نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان نیز در ادامه این برنامه با تشبیه مجموعه آثار هنری به مزارع گندم، اظهار کرد: تولید کتاب، فیلم و آثار هنری همانند گندم با برکت است با این تفاوت که گندم پس از مصرف از بین می‌رود ولی آثار هنری تا ابد باقی مانده و نام هنرمندان آن نیز ماندگار می‌شود.

کیوان محمدی با بیان اینکه یکی از دغدغه‌های بزرگ در دهه ۹۰ جایگزینی فضای مجازی در مقابل آثار مکتوب بوده است، افزود: در دهه اخیر از فضای مجازی به عنوان وسیله‌ای برای تبلیغ آثار مکتوب استفاده شده و تکرار برخی آثار بیش از ۱۵۰ بار نشان می‌دهد که نسل جوان نسبت به ریشه‌های فرهنگ خود بی توجه نیست.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با اشاره به انقلاب‌های بزرگ دنیا، بیان کرد: عظمت انقلاب‌های بزرگ دنیا همانند انقلاب کبیر فرانسه نتیجه ادبیات و آثار بزرگی که پس از انقلاب چاپ و به ظهور رسیده است.

محمدی در تشریح نوع ادبیات دهه‌های پس از انقلاب نیز گفت: آثار ماندگار هنرمندانی همانند محمود دولت آبادی در دهه شصت، اوج حضور قوی و غنی بانوان در دهه هفتاد، انتشار ادبیات جنگ در دهه ۸۰ و تجدید انتشار آثاری مانند دا بیش از ۱۶۰ بار نشان می‌دهد هنر انقلاب اسلامی به مرور به دنبال تولید ادبیات خاص خود است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان با بیان اینکه نباید هنرمندان را محصور به چهارچوبی خاص کرد، افزود: کسانی که قلم به دست دارند به سمتی می‌روند که جامعه از آنها می‌خواهد و نباید باعث شویم قفل‌ها و اذهانی که انقلاب باز کرده با محدود کردن هنرمندان در چهارچوبی خاص محصور و محدود شود.

وی با تاکید بر اینکه هزینه برای تولید کتاب در واقع سرمایه گذاری ماندگار است، گفت: باعث تأسف است که آثار برخی هنرمندان در رسانه ملی دیده نشود و باید به کمک یکدیگر این مشکل را حل کرد.

کد خبر 4590907

منبع: مهر

کلیدواژه: هنر اسلامی کیوان محمدی حوزه هنری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۸۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است


رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار  خبرگزاری صدا و سیما افزود: بررسی بیانات رهبر انقلاب نشان می‌دهد که ایشان همه جوانب مهم نشر را از جمله طراحی جلد تا آثار فاخر، ترجمه معکوس به زبان‌های دیگر و تولید و توزیع کتاب همواره مورد توجه شان بوده است.
وی گفت: ایشان در حوزه کتاب‌های دفاع مقدس بر موضوع ثبت و ضبط خاطرات تاکید کرده اند وگرچه انتشار ۳۰ هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس نشان از تمرکز نویسندگان بر این مباحث است، اما کافی نیست و کار‌های به زمین مانده زیادی وجود دارد.
آقای مختارپور افزود: علاوه بر بیانات، تقریظ‌هایی که ایشان بر کتاب‌ها نوشته اند همیشه جریان ساز بوده و به دنبال هر تقریظ یک جریان ادبی حاصل شده است.
به گفته آقای مختارپور رشد ادبیات داستانی بعد از پیروزی انقلاب رقم خورد و با انتشار تقریظ‌های رهبر انقلاب بر کتاب‌ها که از دهه هشتاد کلید خورد کتاب‌های دفاع مقدس به موضوع‌های مختلف و بر زمین مانده جنگ تحمیلی پرداختند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • برگزاری ۲۵۰ برنامه به مناسبت هفته میراث فرهنگی در گیلان
  • همایش حکمت مطهر ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود/رونمایی از ۵ کتاب و برپایی بیش از ۱۲۰ برنامه ملی
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟
  • نهضت هنر انقلاب در خوزستان شعله‌ورتر از گذشته‌ شد‌
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نگاه رهبر انقلاب به مسائل حوزه کتاب همه جانبه است