Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-30@12:02:41 GMT

امسال خبری از خاموشی‌های برنامه‌ریزی‌ شده نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۱۶۶

خرداد: سخنگوی صنعت برق کشور گفت: در پی بارش‌های اخیر و توسعه تولید نیروگاه‌های برق آبی پیش‌بینی می‌شود که امسال خاموشی برنامه‌ریزی‌ شده‌ای نداشته باشیم.
محمودرضا حقی‌فام در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که بر اساس برآوردهای صورت گرفته ۴۵۰۰ تا ۵۰۰۰ مگاوات نسبت به سال گذشته توان نیروگاه‌های آبی در پیک افزایش یافته است، اظهار کرد: طبیعتاً قدرت تولید شبکه برق افزایش می‌یابد، اما همچنان انتظار داریم که موضوع مدیریت مصرف در تمام بخش‌ها مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با تاکید بر این مساله که تنها تولید در صنعت برق کارساز نیست و باید به مدیریت توأمان تولید و عرضه توجه شود، تصریح کرد: بارش‌های اخیر وضعیت شبکه برق را بهبود داد، اما این بدین معنی نیست که طرح‌های تولیدی متوقف شود.
سخنگوی صنعت برق کشور با بیان این‌که طرح‌ها را بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پیش می‌بریم، ادامه داد: اگر نیروگاه‌های حرارتی در مدار بماند و کارها به خوبی پیش برود، قطعاً امسال هیچ مشکلی برای تأمین برق مشترکان نخواهیم داشت و می‌توانیم با کمترین چالش تابستان را سپری کنیم.
به گفته حقی‌فام، ۲۱ واحد نیروگاهی جدید تا پیک وارد مدار می‌شود و تمام برنامه‌ها را دنبال خواهیم کرد. در این مسیر نیز به طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت مصرف نیز توجه خواهد شد، چرا که تنها به وسیله مدیریت مصرف، بهسازی، کاهش تلفات و افزایش توان نیروگاه‌ها می‌توان تابستان را سپری کرد.
سخنگوی صنعت برق کشور با تاکید بر این مساله که اتکای ما به بارش‌ها نیست، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی را برای تابستان امسال در نظر گرفته‌ایم و انتظار داریم که تمام مشکلات برطرف شود.
تابستان سال گذشته به‌دلیل وجود بحران آب، ایران با خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده‌ مواجه شد و پیش‌بینی می‌شد که امسال نیز این چالش ادامه داشته باشد چراکه طبق برآوردها قرار بود امسال ۸۰۰۰ مگاوات کمبود عملی برق داشته باشیم که ۵۲۲۳ مگاوات آن توسط نیروگاه‌های حرارتی و مابقی توسط نیروگاه‌های برق آبی تجدیدپذیر و هم‌چنین مدیریت مصرف، تأمین شود.
انتهای پیام برچسب ها: محمودرضا حقی‌فام ، خاموشی‌ ، صنعت برق

منبع: خرداد

کلیدواژه: خاموشی صنعت برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است

به گزارش خبرنگار مهر، «محمدباقر قالیباف» در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جداول بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: درباره جداول ۱۴ و ۲۱ که مربوط به نرخ ارز است، ابهام وجود دارد. ما همین بحث را در حوزه دارو هم داریم و باید مشخص شود که مبنای نرخ ارز ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی یا ۴۲۰۰ تومانی چیست، چرا که در این صورت مبلغ ریالی متفاوت می‌شود.

وی بیان کرد: طبق توضیحات رئیس سازمان برنامه و بودجه، به جای ۷۴ همت در جدول هدفمندی باید ۱۸۰ همت با نرخ ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان پیش‌بینی شود، مگر آنکه بخواهیم سطح خرید و پشتیبانی از دارو را کاهش دهیم که این به معنای گران‌ شدن دارو است.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر دولت ۱۸۰ همت برای دارو پیش‌بینی نکند، وضعیت  مانند سال گذشته می‌شود که ارز تامین نشد یا یارانه تسعیر جبران ریالی نمی‌شود و نتیجه آن هم مشکل در بازار دارو است. دارو، کالاهای مصرفی پزشکی و شیرخشک مهم است که باید با سیاست‌های جبرانی ارز آن را تامین کنیم تا مشکلی به وجود نیاید.

«داوود منظور» رئیس سازمان برنامه و بودجه در این مورد، توضیح داد: دولت مابه‌التفاوت نرخ ارز دارو را به صورت یارانه‌ای تامین می‌کند که در قالب جدول هدفمندی آمده است. عددی که امسال پیش‌بینی شده نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی تاکید کرد: مبنای ما برای تامین ارز دارو، نرخ مصوب کالاهای اساسی است که تصویب شده دارو و کالاهای اساسی با نرخ ارز ترجیحی تخصیص پیدا کند که این نرخ توسط کارگروهی که در قانون آمده، تعیین می‌شود. باید بانک مرکزی مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی را به داروخانه و شرکت‌های پخش دارو و تولیدکنندگان دهد و قسمت دوم مربوط به مابه‌التفاوت نرخ ارز است، بر این اساس ما سازوکار سال گذشته را برای دارو امسال هم اجرا می‌کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: از نظر منابع پیش‌بینی شده حدود ۷۵ همت امسال آمده که نسبت به سال گذشته افزایش داشته که کفایت می‌کند و می‌توانیم بازار دارو را با همین رقم مدیریت کنیم. مدیریت یارانه دارو مانند بازار آرد و گندم از اولویت‌های اصلی دولت است. سال گذشته عملکرد ما در مدیریت دارو مثبت، موثر و قابل دفاع بود و امسال هم منابعی را پیش‌بینی کردیم که طبق آن پیش می‌رویم.

کد خبر 6092859 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • در نمایشگاه امسال خودروی پکن خبری از خودروهای بنزینی نیست
  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • مدیریت «بازار دارو» یکی از اولویت‌های دولت است
  • سد ورود بخش خصوصی به صنعت نفت و گاز شکسته شد
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • الگوی عملیاتی تحقق شعار سال باید منجر به رشد تولید و خلق ثروت شود