Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@02:58:30 GMT

آخرین وضعیت خسارات بارندگی در سیستان و بلوچستان

تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۲۹۴۸۰

به گزارش فارس، شب گذشته رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق باعث آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی شد.

۸ محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی، ۸ محور فرعی و روستایی در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ابراهیم جاوشیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: اسپکه- فنوج، نیکشهر- بنت، جلگه - چاه اسحاق، چاهان- زراباد،ایرانشهر- خیرآباد، ایرانشهر- مهرستان، دلگان- ذهکلوت و

 فنوج- رمشک در جنوب سیستان و بلوچستان مسدود است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان افزود: پس از فروکش کردن آب اقدامات بازگشایی محورها آغاز می‌شود.

فردا مدارس۹ شهرستان‌ سیستان و بلوچستان تعطیل است

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل تداوم بارندگی و جاری شدن سیلاب، فردا مدارس هیرمند، نیمروز، نیکشهر، ایرانشهر، فنوج، قصرقند، دلگان، زابل، بنجار، چابهار و منطقه دشتیاری تعطیل است.

علی مرادی اظهار کرد: به دلیل تداوم بارندگی در ساعات آینده وجاری شدن سیلاب، باتوجه به ضرورت حفظ جان دانش آموزان و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار ستاد بحران شهرستان دوشنبه ۲۶ فروردین تمامی مدارس شهری و روستای منطقه دشتیاری در صبح وظهر تعطیل اعلام شد.

وی از تعطیلی تمامی مدارس شهری و روستایی شهرستان چابهار در همه مقاطع تحصیلی در دو شیفت برای فردا دوشنبه مورخ ( ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ ) خبر داد.

مرادی از حجم زیاد بارندگی در مناطق روستایی و عشایری و طغیان رودخانه های محلی و فصلی و انسداد برخی محورهای مواصلاتی وسیلابی شدن برخی مسیل ها خبر داد و گفت: مدارس همه مقاطع تحصیلی این شهرستان در شیفت صبح و عصر فردا دوشنبه ۲۶ فروردین ماه تعطیل اعلام می‌شود.

وی گفت: فردا در زابل و بنجار و هیرمند و نیمرور، قصرقند، نیز مدارس در تمامی مقاطع و مدارس شیفت صبح فنوج و نیکشهر و ایرانشهر تعطیل اعلام شده است.

سامانه بارش‌زا فردا بتدریج از سیستان و بلوچستان خارج می‌شود

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی، روز دوشنبه نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.

همچنین در سایر سیستان و بلوچستان نقاط رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.

تلفات جانی گزارش نشده است

مدیرکل ستاد بحران استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این زمینه اظهار کرد: اگرچه به دنبال سیلاب و طغیان رودخانه‌ها به زیرساخت‌ها خسارت وارد شده است اما تلفانی جانی تا این لحظه گزارش نشده است.

بارش باران در ۱۱۰ نقطه سیستان و بلوچستان

بنا بر اعلام هواشناسی، گزارش باران که از بیش از ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی استان تا صبح امروز -یکشنبه ۲۵ فروردین‌ماه- دریافت شده نشان می‌دهد بیشینه بارش‌ها با ۴۲ میلی متر مربوط به «چاه‌رحمان» از توابع زاهدان است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، تعداد ۲ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر توسط ۳۷۰ هزار و ۱۹۴ ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح استان جابه جا شده اند که این میزان ، افزایش ۱۲ درصدی در تعداد مسافر و افزایش ۸ درصدی در تعداد سفر نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن نشان می‌دهد.

محمد یاسین احمدیان در گفت وگو با ایسنا، گفت: از این تعداد، یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۲۱۲ مسافر ، درون استانی و ۹۹۱ هزار و ۲۸ مسافر نیز به مقصد برون استانی بوده است.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان، تصریح کرد: هم اینک ۴۱ شرکت ،۲ پایانه مسافربری، ۹۶۲ راننده مسافری فعال ،۸۳ ناوگان اتوبوسی و یک هزار و ۷۶ ناوگان مینی بوسی در حال خدمات رسانی به مسافران در حوزه تحت پوشش این اداره کل می باشند.

احمدیان یادآور شد: مسافران می‌توانند هرگونه انتقاد و شکایت خود از پایانه‌های مسافربری و یا رانندگان حوزه حمل و نقل مسافر را از طریق سامانه ۱۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند تا در کمیسیون‌های مربوطه به تخلف شرکت و رانندگان رسیدگی شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۲ درصدی جابجایی مسافر در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • ثبت ۵۴۰ هزار و ۳۸۸ تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • ثبت بیش از ۵۴۰ هزار تردد بین استانی در جنوب سیستان و بلوچستان
  • بارش‌های بهاری و طغیان رودخانه‌ها
  • فیلم وضعیت رودخانه دز پس از طغیان روزهای اخیر
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • خطر سیل در کمین نان مردم جنوب کشور
  • تدوام سامانه بارشی در آذربایجان غربی/سیلاب و طغیان رودخانه‌ها دور از انتظار نیست