Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: بارندگی شدید همراه با جاری شدن روان آب سبب تعطیلی مدارس 11 شهرستان این استان در روز دوشنبه شد.

علی مرادی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی بارش های شدید و طغیان رودخانه های محلی تمامی دوره های تحصیلی زابل، چابهار، هیرمند، بنجار، دلگان، فنوج، ایرانشهر، قصرقند، زهک، سرباز و نیمروز در دو شیفت صبح و عصر تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: همچنین مدارس نیکشهر در تمامی مقاطع تنها در شیفت صبح تعطیل است.
مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: امروز یکشنبه نیز مدارس 14 شهرستان این استان تعطیل بود.
محمود دیانتی رئیس شبکه پایش هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: فعالیت سامانه بارشی از شب گذشته سبب جاری شدن روان آب در برخی شهرها و سیلابی شدن بسیاری از رودخانه های فصلی استان شده است.
به گزارش ایرنا براساس اخطاریه شماره 3 هواشناسی سیستان و بلوچستان فردا /دوشنبه/ نیز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق، باد شدید لحظه ای، احتمال صاعقه و تگرگ در غالب نقاط استان همراه با آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها، و طغیان رودخانه های فصلی پیش بینی می شود.
همچنین در سایر نقاط سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق پراکنده رخ می دهد و از اواسط وقت دوشنبه این سامانه به تدریج از نوار شرقی استان خارج می شود.
روزهای یکشنبه و دوشنبه در سواحل و بر روی دریا رگبار متوسط تا سنگین و رعد و برق رخ می دهد که با توجه به وزش باد شدید، دریای عمان متلاطم و توفانی و ارتفاع موج حدود 1.5 تا 2.5 و گاهی بیش از 2.5 متر پیش بینی می شود.
با توجه به پیش بینی بارش های فوق سنگین در حوضه آبریز رودخانه های منتهی به شمال سیستان و بلوچستان، افزایش شدت سیلاب و میزان آب ورودی به سمت سیستان انتظار می رود.
براساس این اخطاریه توصیه می شود از توقف، تردد و چرای دام در اطراف رودخانه ها خودداری و از صعود به ارتفاعات به واسطه احتمال وقوع رعد و برق و صاعقه جدا پرهیز شود.
7316**3213 **6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي سيلاب98 تعطيلي مدارس سيستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۲۹۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: یک جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک غرق شد.

سیدمحمد مهدی سجادی سه شنبه شب در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عصر روز سه شنبه هجدهم اردیبهشت ساعت ۱۸:۰۰ عصر بر اساس اعلام خبر مردمی، مبنی بر غرق شدن یک جوان در رودخانه شهرستان زهک نیروهای هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: به محض اطلاع تیم پایگاه ساحلی شهرستان زهک به محل اعزام که جوان ۲۸ساله جان خود را از دست داده بود توسط نیروهای هلال احمر و نیروهای مردمی پیدا و تحویل نیروی اننظامی داده شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: با توجه به آشنا نبودن مردم از وضعیت رودخانه ها از خانواده ها تقاضا می شود از تردد در محدوده رودخانه های محلی پرهیز کنند.

به گزارش ایرنا، ورود سیلاب ناشی از بارندگی‌های اسفند و اوایل فروردین سبب جاری شدن سیلاب در رودخانه هیرمند و کانالها و انهار منطقه سیستان شده است و با وجود هشدارهای متعدد از سوی دستگاه‌های امدادی برخی شهروندان بدون رعایت نکات ایمنی به کنار رودخانه ها، کانال‌ها و انهار می‌روند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • غرق شدن جوان ۲۸ ساله در رودخانه شهرستان زهک
  • پیکر بی‌جان ۲ فرد غرق شده در رودخانه نیاتک پیدا شد
  • ادامه بارندگی‌ها در منطقه تا روز چهارشنبه
  • رفع تنش آب درجنوب سیستان وبلوچستان به مدت چهارسال
  • خوشحالی وصف‌ناپذیر مردم سیستان و بلوچستان از پر آبی هامون + تصاویر
  • احداث ۲۶ پروژه روبنایی در سایت‌های مسکن ملی سیستان وبلوچستان
  • کنایه روزنامه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • کنایه جمهوری اسلامی به مولوی عبدالحمید: ادعایتان درباره مدارس دینی اهل سنت تکذیب شد /تروریست ها در انوارالحرمین پنهان شده بودند