Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-01@22:00:16 GMT

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند ازدواج در یزد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۲۸۳

دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ترفند ازدواج در یزد

رئیس پلیس فتا استان یزد از کشف یک پرونده کلاهبرداری توسط خانم ۳۲ ساله با ترفند ازدواج موقت توسط پلیس یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مرتضی ابوطالبی با بیان اینکه یک پرونده با موضوع تهدید و اخاذی از سوی مرجع قضائی به پلیس فتا ارسال شد، اظهار داشت: با احضار شاکی در محل پلیس فتا در راستای شکایت انجام شده، وی مدعی شد که با صفحه‌ای در اینستاگرام مواجه شدم که خانمی ۳۲ ساله داوطلب ازدواج موقت بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: شاکی در مرحله اول مبلغ ۴۰ هزار تومان برای کلاهبردار واریز و پس از یک روز چت، وی برای ارتباط تلفنی از شاکی درخواست عکس کرده بود که پس از دریافت عکس‌های نامتعارف از سوی شاکی، متهم درخواست ۱۵۰ میلیون ریال انتقال پول را داشته و تهدید به انتشار عکس‌ها و چت های مربوطه در فضای مجازی کرده است.

ابوطالبی تصریح کرد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و دستگیر شد و مشخص شد، وی با این روش مبلغ بالایی در فضای مجازی از افراد سهل انگار کلاهبرداری کرده است.

رئیس پلیس فتا یزد افزود: کلاهبرداران در شبکه‌های اجتماعی با هویت‌های کاذب و بارگزاری تبلیغات اغوا کننده و بعضاً از طریق اپلیکیشن های صیغه یاب و …، در پی اهداف شوم خود هستند که با برقرار کردن رابطه‌ای به ظاهر احساسی، کنترل احساسات فرد مقابل را به بازی گرفته و معمولاً با روش‌هایی مثل تهدید به اهداف غیراخلاقی خود می‌رسند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: یزد کلاهبرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار کریمی گفت: متهم این پرونده به عنوان ترخیص کار کالای بازرگانی در دو مرحله، حدود ۴۰۰ کانتینر کالا را تحویل شاکی داده و قادر به جلب اعتماد وی می‌شود.

وی افزود: این فرد در مرحله سوم و آخرین محموله وارداتی را که شامل ۹۳ کانتینر به ارزش دو میلیون دلار معادل یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بوده را به مشتری‌های تعیین شده نداده و بدون اطلاع مالک تمامی کالاها را به اشخاص دیگری به فروش رسانده و با تصاحب مبلغ حاصل از فروش به یکی از کشورهای همسایه متواری می‌شود.

رئیس پلیس بین‌الملل فراجا ضمن اشاره به خروج غیر قانونی متهم از کشور با هویت جعلی و اقامت در یکی از کشورهای همسایه بیان داشت: بر اساس اعلام مراجع قضائی مبنی بر متواری شدن نامبرده، موضوع شناسایی، دستگیری و استرداد وی در دستور کار مأموران پلیس بین‌الملل فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

سردار کریمی اظهار داشت: پلیس بین‌الملل با استفاده از ظرفیت‌های سازمان اینترپل و هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه داخلی و خارجی، علیه وی اعلان قرمز صادر و متعاقباً متهم را در کشور محل اختفا مورد ردیابی و شناسایی قرار داده و وی را دستگیر می‌کند.

وی در پایان ضمن هشدار به بازرگانان کشور و لزوم اخذ تضمین در معاملات خود و همچنین اشاره به تلاش پلیس بین‌الملل فراجا، در ردیابی، شناسایی و دستگیری این مجرمان و همچنین انعکاس تحت تعقیب بودن آنان به مرزهای ورودی کشور خاطرنشان کرد: متهم توسط مأموران پلیس بین‌الملل فراجا، از طریق مرز هوایی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به کشور مسترد و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

کد خبر 6094318

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • سامانه درخواست اینترنتی کارت سوخت معرفی می‌شود
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی در دیواندره
  • بازداشت کلاهبردار اینترنتی با جعل هویت یک خواننده سرشناس
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی دارای اعلام قرمز پلیس اینترپل
  • دستگیری کلاهبردار ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • دستگیری کلاهبردار میلیاردی بعد از ۷ سال ‌در شیروان