Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، پلیس فرانسه، نزدیک به ۴۰ تن از معترضان به نظام سرمایه‌داری را در شهر «تولوز» بازداشت کرد.

بر اساس آماری که روز یکشنبه مقامات فرانسوی اعلام کردند، ۴۳ تن از افرادی که در بیست و دومین شنبه تظاهرات معترضان به نظام سرمایه‌داری ، در شهر «تولوز» دست به تظاهرات زده بودند، بازداشت شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهر تولوز در بیست و دومین هفته تظاهرات اعتراضی فرانسه، از سوی معترضان به عنوان مرکز اعتراضات معرفی شده بود. معترضان در پاسخ به فراخوان علیه رئیس‌جمهور فرانسه، در شهر «تولوز» دست به تظاهرات زدند.

پانزده تن از بازداشت شدگان به دلیل پوشاندن عمدی صورت، «بدون داشتن دلیل موجه و قانونی» دستگیر شده اند. بنابر قانون جدید «ضدخرابکاری»، در صورت پوشاندن صورت در تظاهرات ها، علاوه بر مجازات حبس تا یکسال، جریمه نقدی پانزده هزار یورویی نیز برای فرد خاطی در نظر گرفته شده است. قانون «ضدخرابکاری»، معترضان را از پوشاندن چهره در طول تظاهرات منع می‌کند. این قانون با سیصد و هشتاد و هفت رای موافق در مقابل نود و دو رای مخالف، و با هدف محدود کردن خشونت‌ها در جریان اعتراضات، در پارلمان فرانسه به تصویب رسید. طبق قانون جدید پلیس نیز اختیارات بیشتری برای برخورد با معترضان یافته است و مقامات محلی نیز این اختیار را خواهند داشت که محدودیت‌هایی علیه معترضان وضع کنند.

تظاهرات روز شنبه اولین تظاهرات جلیقه زرد‌ها پس از ابلاغ قانون ضدخرابکاری در این کشور بود. در اعترضات روز گذشته فرانسه، بیست و یک تن زخمی شدند، که یکی از زخمی شدگان، ماموران پلیس بوده است. در پاریس، آمار قطعی و نهایی روز سیزدهم آوریل، از بازداشت سی و پنج تن گزارش می‌دهد. وزارت کشور فرانسه از تظاهرات سی و یک هزار تن در کل این کشور خبر داده است، که پنج هزار تن از این افراد در شهر پاریس دست به تظاهرات زده اند.

بیست و دومین هفته از اعتراضات هفتگی در فرانسه، در حالی آغاز شد که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه قرار است طی روز‌های آینده برنامه‌های دولت خود را به منظور کاستن از خشم مخالفان اعلام کند. «امانوئل مکرون» با پایان دوره «گفتگوی ملی» قصد دارد نتایج آن را، همراه با تصمیماتی که دولت متبوع وی اجرا خواهد کرد، اعلام کند. رئیس‌جمهور فرانسه امیدوار است بتواند با تصمیمات جدید خود، به جنبش اعتراضی معترضان و بحران اجتماعی-سیاسی در فرانسه خاتمه دهد.

تظاهرکنندگان در دیگر شهر‌های فرانسه از جمله مارسی، بوردو، دیون همانند هفته‌های گذشته در خیابان‌ها حضور یافتند تا نارضایتی خود را از برنامه‌های اقتصادی دولت این کشور اعلام کنند. اعتراضات معترضان، موسوم به «جلیقه زردها»، از حدود سه ماه پیش و در اعتراض به افزایش بهای سوخت آغاز شد و در نهایت به اعتراضاتی گسترده علیه سیاست‌های اقتصادی «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه بدل شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تظاهرات فرانسه اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید

 

بین الملل تابناک: با گذشت 206 روز از حملات غیرانسانی اسرائیل به نوار غزه و کشتار هولناک تعداد زیادی از مردم غزه، اعتراضات دانشجویی در سراسر آمریکا از چند روز پیش آغاز شد و همچنان ادامه دارد.  از زمان شروع اعتراض ها به جنگ اسرائیل در غزه با عنوان «جنبش همبستگی با غزه» از دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا و سرایت آن به سایر دانشگاههای آمریکا بر اساس گزارش رویترز، حدود ۵۵۰ نفر دستگیر شده اند.

 

بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی از «بزرگترین واکنش پلیس به فعالیت در محوطه دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر» در مقابل اعتراض دانشجویان به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، تعداد دستگیرشدگان را بیش از ۹۰۰ نفر طی ۱۰ روز اخیر اعلام کرد.

 سرکوب تظاهرکنندگان در دانشگاه کلمبیا در نیویورک موجی از فعالیت را در دانشگاه‌های سراسر آمریکا به راه انداخت که براساس آخرین گزارش‌ها بیش از ۹۰۰ بازداشتی داشته است.

در سرتاسر ایالات متحده، رهبران دانشگاه‌ها تلاش کرده‌ - و تا حد زیادی شکست خورده‌اند - تا تظاهرات‌ها را سرکوب کنند، تظاهرات‌هایی که اغلب شاهد مداخله خشونت‌آمیز پلیس بوده‌اند، با ویدئوهایی که از ایالت‌های مختلف منتشر شده و نشان می‌دهد که صدها دانشجو - و حتی اعضای هیئت علمی - به زور دستگیر شده‌اند. معترضان خواستار عفو دانشجویان و اعضای هیأت علمی که به دلیل اعتراض تنبیه یا اخراج شده‌اند، هستند.

افسران پلیس و مدیران دانشگاه‌ها در روزهای اخیر با معترضان طرفدار فلسطین در تعداد فزاینده‌ای از دانشگاه‌های سراسر کشور درگیر شده‌اند و دانشجویان را بازداشت کرده، اردوگاه‌ها را برچیده و دانشجویان را به عواقب تحصیلی تهدید کرده‌اند.

موج تازه‌ای از فعالیت‌های دانشجویی علیه جنگ غزه با دستگیری حداقل ۱۰۸ معترض در دانشگاه کلمبیا در ۱۸ آوریل، پس از حضور مدیران در مقابل کنگره و قول سرکوب آن آغاز شد. از آن زمان، مداخلات پلیس در چندین دانشگاه، از جمله در برخی از بزرگترین شهرهای آمریکا، منجر به دستگیری بیش از ۹۰۰ نفر شده است.

خواسته اصلی بسیاری از معترضان این است که دانشگاه‌ها سرمایه خود را از شرکت‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی که می‌گویند از جنگ غزه سود می‌برند، بیرون بکشند.

دانشگاه ایالتی پورتلند اعلام کرد دریافت هدایا و کمک‌های مالی از شرکت بوئینگ - که با رژیم صهیونیستی ارتباط دارد - را تا زمانی که کالج بحث در مورد اخلاقیات را برگزار کند، متوقف خواهد کرد. رئیس دانشگاه در تصمیم خود برای توقف کمک‌های مالی به خواست دانشجویان و اساتید اشاره کرد.

کاخ سفید: نمی‌خواهیم کسی آسیب ببیند

با وجود برخوردهای خشن پلیس با دانشجویان و معترضان، کاخ سفید مدعی است که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به حق تظاهرکنندگان برای شنیدن صدایشان - به صورت مسالمت‌آمیز - احترام می‌گذارد. ما نمی‌خواهیم شاهد صدمه دیدن کسی در این روند باشیم.»

جان کربی، مشاور ارتباطات امنیت ملی کاخ سفید به ای‌بی‌سی نیوز گفت: برخی از اعتراضات با سرکوب پلیس مواجه می‌شوند. رئیس‌جمهور می‌داند که احساسات بسیار شدیدی در مورد جنگ در غزه وجود دارد. او این را درک می‌کند، به آن احترام می‌گذارد و همانطور که بارها گفته است، ما مطمئناً به حق اعتراض مسالمت آمیز احترام می‌گذاریم. مردم باید این توانایی را داشته باشند که نظرات خود را بیان کرده و برای به اشتراک گذاشتن دیدگاه‌های خود به صورت عمومی مجاز باشند، اما همه اینها باید صلح‌آمیز باشد.

 

دیگر خبرها

  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه + فیلم
  • سرکوب معترضان حامی فلسطین در فرانسه
  • درگیری شدید بین تظاهرکنندگان و پلیس در فرانسه+ فیلم
  • تشدید تنش در تفلیس/ پلیس با اشک‌آور معترضان را متفرق می‌کند!
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • تعلیق بودجه دانشگاه فرانسوی به دلیل حمایت از فلسطین
  • پلیس و معترضان گرجستانی در تفلیس درگیر شدند
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • دانشگاه «سوربن» فرانسه در دست حامیان فلسطین