Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-26@08:23:49 GMT

کارنامه غرب و محور مقاومت در آزمون سیل

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۴۱۱

کارنامه غرب و محور مقاومت در آزمون سیل

سیل اخیر با وجود تمام تلخی‌ها، آزمونی بود که دوستان واقعی مردم ایران را بار دیگر شناساند، دوستانی که در مواقع خطر و نیاز، به کمک مردم ایران می‌آیند و با شعار«حب‌الحسین یجمعنا» دلشان برای ایران می‎تپد.

به گزارش مشرق، همواره در عرف روابط بین‌الملل وقتی کشوری بر اثر حوادث غیرمترقبه طبیعی با بحران مواجه می‌شود کشورهای دوست بر اساس اصل حسن روابط و بشر دوستی به یاری یکدیگر می‌شتابند تا بتوانند به آسیب دیدگان کشوری که دچار حادثه طبیعی شده است یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عبارتی در تنگنا و مضیقه حوادث طبیعی است که می‌توان دوستان و دشمنان واقعی هر ملتی را شناخت.


در این میان وقوع سیل اخیر در کشورمان به ویژه در استان‌های گلستان، فارس، لرستان و خوزستان که علاوه‌بر خسارتهای سنگین اقتصادی به بخشهای مختلف شهری، روستایی و کشاورزی، جان باختن تعدادی از هموطنانمان را در پی داشت، نه تنها موجب اندوه مردم کشورمان شد و کمک‌های بسیاری را روانه مناطق سیل‌زده کرد بلکه موجب تاثر دوستداران واقعی ملت ایران شد، در عین حال با اتفاقات امیدبخش زیادی همراه بود. کشورهای زیادی علی‌الخصوص هم‌پیمانان ایران در منطقه از جمله عراق، لبنان، سوریه و فلسطین و افغانستان و پاکستان با سیل‌زدگان ایران ابراز همدردی کرده و در کمک‌رسانی و همبستگی با مردم سیل زده ایران، آستین همت بالا زدند.

بیشتر بخوانید:

هر مسجد درمناطق سیل‌زده یک منزل مسکونی می‎سازد مسئولیت های اجتماعی نمایندگی های ایران خودرو در مناطق سیل زده


مردم سوریه از همان روزهای آغازین سیل، با ایجاد کمپین و با اشاره به ایستادگی ملت و دولت ایران در کنار مردم و نظام سوریه در جنگ این کشور با تروریسم، اقدام به جمع‌آوری و ارسال کمک به ایران کردند. لبنانی‌ها نیز با شعار «در زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، در زیر آب هستید و نوبت یاری ماست» از همان ابتدا شروع به جمع‌آوری کمک‌های مردمی کرده‌اند تا به قول خودشان لطف مردم ایران را جبران کنند.


جوانان و بچه‌های فلسطینی نیز در حد بضاعت خود و با توجه به اینکه زیر آتش رژیم صهیونیستی هستند، با ایجاد کمپین‌هایی همدردی خود با مردم ایران را ابراز کردند.


سیلِ مدافعان حرم از عراق، افغانستان و پاکستان به یاری سیل‌زدگان


جدای از این کمپین‌های حمایتی، پویش سراسری اهل وفاء در همبستگی با سیل‌زدگان ایرانی نیز در ۶ کشور فلسطین، لبنان، عراق، یمن، سوریه و تونس آغاز بکار کرد.


برگزارکنندگان این کمپین به عنوان اولین اقدام برای کمک و همبستگی با ملت ایران در حوادث اخیر، مراسمی را در شهر غزه برگزار کردند که در آن اقشار مختلف از جمله شماری از فعالین سیاسی، فرهنگی، رسانه‌ای، رزمندگان مقاومت فلسطینی و جمعی از خانواده‌های شهدا حضور داشتند.در بین کشورهای محور مقاومت نیز سهم عراق در کمک‌رسانی به مردم سیل‌زده ایران، بیش از سایرین بوده است.


مردم عراق، چه شیعه و چه سنی، در راستای طرح جمع‌آوری کمک‌های مردمی این کشور به سیل‌زدگان ایران، با راه‌اندازی کمپینی با نام «رد جمیل» (قدرشناسی)، اقدام به جمع‌آوری کمک کردند که نخستین محموله این هدایا و کمک‌های مردمی عراق، به همت حشدالشعبی عراق، روز چهارشنبه گذشته در قالب یک صد تن مواد غذایی از بصره عازم مناطق سیل‌زده ایران شد.


جنبش نجباء عراق نیز علاوه‌بر راه‌اندازی کمپینی تحت عنوان «زیر آتش بودیم و ما را یاری کردید، حالا شما زیر آب هستید و نوبت یاری ما رسیده است» کمک‌های جمع‌آوری شده را در قالب یک کاروان امدادی که دربر گیرنده بیش از صد خودروی حامل کمک‌های رفاهی و عمرانی بود، به مناطق سیل زده ایران اعزام کرد. علاوه‌بر اینها یگان مهندسی سازمان بسیج مردمی عراق (حشدالشعبی) برای کمک به مهار سیل در خوزستان، وارد کشور شد.


بنابر اعلام سفارت پاکستان در ایران، ارسال محموله کمک‌های بشر دوستانه پاکستان نیز که شامل ۵۰۰ چادر، ۲۵۰۰ پتو و بسته‌های کمک‌های اولیه است، از هفته گذشته آغاز شده است. جمعی از رزمنده‌های افغانستانی تیپ فاطمیون، زینبیون از پاکستان و طلاب این دو کشور در ایران نیز با حضور در مناطق سیل‌زده جنوب کشور، به کمک نیروهای ایرانی برای امدادرسانی آمده‌اند.


سیل ایران و رسوایی بزرگ برای آمریکا


اما در قضیه سیل ویرانگر اخیر که چند استان کشور ما را درنوردید و خسارات فراوانی به بار آورد، دروغ بزرگ آمریکایی‌ها در مستثنی کردن اقلام بشردوستانه از تحریم‌های ظالمانه‌شان، بیشتر آشکار شد؛ جایی که رئیس‌کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، صریحاً اعلام کرد، جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان نمی‌تواند هیچگونه منابع مالی را به دلیل تحریم‌های آمریکا دریافت کند.


پس از این سخنان رئیس‌کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، عده‌ای در فضای مجازی سعی کردند در صحت آن تشکیک کنند تا اینکه روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین، سازمان صلیب سرخ جهانی طی اطلاعیه‌ای با غیرانسانی خواندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا ضد ایران مانع امدادرسانی به سیل‌زدگان در ایران شده است و به دلیل تحریم‌ها امکان ارائه پول نقد به هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان وجود ندارد.


یک هفته پیش نیز جمعیت هلال احمر ایران در اطلاعیه‌ای متذکر شده بود: هیچ کمک نقدی خارجی تا به حال به جمعیت هلال احمر ایران انجام نشده است و اصولاً هیچ راه ارتباطی مالی برای این کار وجود ندارد. برخی نهادها و کشورها اعلام آمادگی کرده و مبالغی نیز اعلام کرده‌اند، ولی به هرحال با توجه به تحریم‌های ضد انسانی آمریکا راهی برای ارسال این کمک‌های نقدی وجود ندارد.


تروریسم اقتصادی آمریکا علیه مردم ایران


قابل تامل آنکه، پمپئو وزیر خارجه آمریکا بر مبنای همان رویکرد عوامفریبانه پس از وقوع سیل سهمگین در برخی مناطق ایران، طی بیانیه‌ای مدعی شد که آمریکا مایل است در عملیات امداد و کمک به سیل‌زدگان از طریق پشتیبانی از عملیات صلیب سرخ جهانی و هلال احمر کمک کند.


اما یکی دیگر از وجوه ضدیت آشکار سردمداران رژیم آمریکا علیه مردم ایران که در حادثه سیل اخیر بیش از پیش نمایان شد، اقدام احمقانه و شرارت‌آمیز ترامپ در قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست کذایی گروه‌های تروریستی بود؛ در واقع آمریکایی‌ها نه تنها مانع از رسیدن کمک‌های انساندوستانه ایرانیان خارج‌نشین به هموطنان سیل زده‌شان شدند که با اعمال اقدامی خصمانه علیه سپاه پاسداران ثابت کردند با هر نیرویی که حامی و نگهبان امنیت و در کنار مردم ایران است، دشمن‌اند. سپاهیان سلحشوری که یک روز در عراق و سوریه با اقدامات مستشاری، توطئه آمریکا را در حمایت از گروه‌های تروریستی خنثی کردند تا خطر تروریست‌های تکفیری به مرزهای ایران اسلامی نرسد و مردم ایران از خطر داعش مصون باشند و روز دیگر در گلستان و لرستان و خوزستان به یاری مردم سیل زده پرداختند تا آلام آنها کاهش یابد، از منظر آمریکایی‌ها تروریست هستند! چرا که پشتیبان مردم سرزمین ایران هستند و آمریکایی‌ها نه فقط با سپاه که با مردم ایران و راه این مردم، مشکل و دشمنی دارند.


اروپایی‌ها و تحقیر ملت بزرگ ایران


اما نکته‌ای که در این میان قابل تامل بود وضعیت و نحوه کمک‌های کشورهای متمول اروپایی بود، کمک‌هایی که شاید بهتر بود اصلاً کشورمان آنها را قبول نمی‌کرد، چرا که این گونه کمک‌ها بیشتر تحقیر ملت بزرگ ایران بود. به عبارتی آزمون سیل ویرانگر در کشورمان بار دیگر ثابت کرد که اگر کشورهای اروپا بدتر از آمریکا نباشند، قطعاً بهتر از آن نخواهند بود. کشورهای اروپایی که نه در برجام و نه پس از خروج آمریکا از این توافق هیچ‌گونه همراهی با ایران نداشتند، از بسته حمایتی برای کمک به سیل‌زدگان ایران رونمایی کردند که بیشتر به یک شوخی شبیه بود. مبلغ کمک مالی چندین کشور اروپایی با قیمت روز یورو، چیزی در حدود ۱۶ میلیارد تومان بود، رقمی که شاید برای جمعیت بالغ بر ۱۰ میلیون نفری استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان چیزی جز پول خرد نباشد؛ نفری ۱۶۰۰ تومان!


با این حال کشورهای اروپایی با رپرتاژی خبری اعلام کرده‌اند که ۱/۲ میلیون یورو برای کمک به سیل زدگان ایران اختصاص داده‌اند و با اعتماد به نفس می‌گویند «ما با همبستگی کامل با مردم ایران در این زمان سخت هستیم»!


این درحالی است که چندین دولت اروپایی حتی حاضر نشدند در زمانی که ترامپ معافیت‌هایی را برای خرید نفت ایران تعیین کرده بود، با ایران همراهی کنند. در این راستا کشورهای اروپایی طبق برجام می‌بایست روزانه ۵۰۰ هزار بشکه نفت از ایران خریداری می‌کردند. چیزی معادل ۲۵ میلیون دلار در هر روز. به طور مثال سهم فرانسه در این معامله ۵ میلیون دلار بوده است. اما با خروج آمریکا از برجام، این تعهدات دستخوش تغییر قرار گرفت، اما ترامپ با وضع معافیت برای مدتی، اجازه خرید روزانه ۲۰۰ هزار بشکه نفت را صادر کرده بود. یعنی روزانه ۱۰ میلیون دلار. با این وجود کشورهایی که امروز کمک ۱۶ میلیارد تومانی خود را «همدلی با مردم ایران» معرفی می‌کنند، در این مدت حاضر نشدند حتی یک بشکه نفت از ایران خریداری کنند و با خوش رقصی برای آمریکا ترجیح دادند در کنار ترامپ بایستند.


با این حال لیست کمک‌های غیر نقدی اروپایی‌ها به سیل زدگان در ایران نیز در نوع خود جالب توجه است. به طور مثال پک تجهیزات نجات در سیلاب که از سوی آلمان ارسال شده است شامل ۸۱ ثوب لباس سیلاب، ۸۰ کلاه ایمنی نجات، ۴۰ جلیقه نجات سیلاب، ۴۵ جفت چکمه ایمنی ضد آب، ۲۸ جفت چکمه قابل استفاده در آب و خشکی، ۷جفت چکمه ایمنی لاستیکی و ۹ ست نجات سریع در آب بوده است، چیزی که یک خیریه نیز توانایی تهیه آن را داشته است! البته فرانسوی‌ها هم ظاهراً ۵ هزار پتو و ۱۱۴ پمپ تخلیه آب به سیل‌زدگان کشورمان کمک کرده‌اند.


رفوزه شدن کانال مالی اروپایی‌ها در گام نخست


ماجرای سیل اخیر و اقدام خصمانه آمریکا در ایجاد مانع برای ارسال کمک‌های انساندوستانه به مردم سیل‌زده ایران، همچنین آزمونی بزرگ برای کانال مالی احداث شده توسط اروپایی‌ها موسوم به «اینستکس» نیز بود. اروپایی‌ها که برجام برایشان اهمیت استراتژیک دارد، پس از عهدشکنی شریک آمریکایی‌شان، اعلام کردند به ایران ضمانت می‌دهند تا در برجام بماند؛ حدود یکسال از آن ضمانت‌دهی گذشته و تنها یک جنین ناقص‌الخلقه به نام «اینستکس» ظهور کرده که حتی برخلاف وعده نیم‌بند دیپلمات‌های بلندپایه اروپایی، در فراهم کردن زمینه رسیدن کمک‌ها و اقلام بشردوستانه به مردم سیل زده ایران نیز ناتوان بود.


سیل ویرانگر، آزمون شناخت دوستان و دشمنان واقعی ملت


سیل اخیر با وجود تمام تلخی‌هایی که در پی داشت، نشان داد حس همدلی و همبستگی در جبهه مقاومت، چه در جنگ با داعش و چه در پشت جبهه، در جریان است و مردم لبنان، عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و فلسطین در سختی‌های به وجود آمده برای مردم ایران، در کنار ایرانی‌ها هستند.‌


سیل ویرانگر همچنین با همه خطرات و تلخ‌کامی‌هایش باعث شد که دوستان واقعی مردم ایران بیش از پیش مشخص شوند، دوستانی که در مواقع خطر و نیاز، به کمک مردم ایران می‌آیند و با اینکه خودشان در سختی زندگی می‌کنند اما دلشان برای مردم ایران هم می‎تپد و به دنبال کمک به هرطریقی هستند. در این میان دشمنان مردم ایران را هم بهتر می‌شود شناخت. همان‌هایی که زمانی سفره هفت سین در کاخ سفید پهن می‌کردند و امروز اجازه کمک‌رسانی به مردم ایران را هم نمی‌دهند!

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی اخبار سیل آمریکا اخبار حوادث تحریم ایران تحریم سپاه سپاه پاسداران سیل سیل زدگان مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد

وسط ویرانه‌ها ایستاده بودند و ناباورانه به آن منظره هولناک نگاه می‌کردند. آنچه حالا در قامت ساختمان‌های سوخته و تخریب‌شده در مقابل چشمان بهت‌زده‌شان قرار داشت، تا همین چند وقت قبل، بزرگترین و مجهزترین مجتمع بیمارستانی شهر غزه به حساب می‌آمد. برای جنایتکارترین ارتش تمام تاریخ، ۲هفته محاصره هم کافی بود تا با موشک‌باران و آتش زدن، نه‌فقط تمام ساختمان‌ها و تجهیزات درمانی مجتمع بیمارستانی «شفا» را نابود کند بلکه از آنجا یک قتلگاه بسازد و با کشتار حدود ۴۰۰ نفر، جنایتی دیگر در کارنامه سیاه خود ثبت کند.

* (خطابه شیرزن فلسطینی در بیمارستان ویران شده «شفا» در غزه)

بعد از عقب‌نشینی نظامیان اسراییل از بیمارستان شفا و ورود مردم و اصحاب رسانه به این مرکز درمانی، درست در همان لحظاتی که همه از مواجهه با آن صحنه‌های آخرالزمانی و آن فاجعه انسانی باورنکردنی در شوک سنگینی فرو رفته بودند، یک اتفاق، آن فضای غمبار را شکست. شیرزنی از میان ویرانه‌های بیمارستان قیام کرد و با فریاد‌هایش، پرده یأس و ناامیدی را از مقابل چشم‌های همه کنار زد: «ایمان‌تان را تجدید و تقویت کنید. به خدا قسم که خدا ما را پیروز خواهد کرد. اگر با خدا باشیم، او ما را تنها نمی‌گذارد. سنت الهی، همین است. اگر درون خودمان را تغییر دهیم، پیروزی حاصل می‌شود.‌ای جوانان! فقط شما برای ما باقی مانده‌اید و خدایی که از تمام دنیا قوی‌تر است. بگویید یا الله! فرجی برای ما برسان...»

* (دستنوشته روی دیوار بیمارستان شفا با حدیثی از پیامبراکرم (ص) خطاب به حضرت فاطمه (س))

«فاطمه»، اسم رمز صبوری در بیمارستان محاصره‌شده

فریاد‌های آن بانوی مؤمن و صبور، تلنگری بود که خیلی‌ها را نه‌فقط در غزه و خط مقدم جنگ با دشمنان صهیونیستی بلکه در کیلومتر‌ها دورتر هم، تکان داد و به‌ایمان و باور‌هایشان جان دوباره‌ای بخشید. اما در آن میان، همه مبهوت از هم می‌پرسیدند: اینهمه شجاعت و صبر، از کجا می‌آید؟! منشأ این بصیرت و روحیه تزلزل‌ناپذیر، چه نیرویی است؟!

چند روز بعد، عکسی از خرابه‌های غزه در فضای مجازی به تمام دنیا مخابره شد که می‌توانست جواب این سؤالات باشد. در خلال جست‌و‌جو‌ها در ویرانه‌های به جا مانده از بیمارستان شفا برای یافتن پیکر‌های شهدا، دستنوشته‌های روی یکی از دیوار‌ها توجه جست‌وجو‌گران را جلب کرد. در میان دلنوشته‌های پناهندگان بیمارستان در آن ۱۴روز محاصره، یک جمله جور دیگری نگاه‌ها را به سمت خود می‌کشید؛ جمله‌ای با این مضمون: «یا فاطمة! إصبری علی مرارة الدنیا لنعیم الآخرة» * (ای فاطمه! برای رسیدن به سعادت آخرت، در مقابل تلخی‌های دنیا صبوری کن.)

خوب که نگاه کنی، این جمله که در کتاب‌های علوم دینی و حدیث با عنوان توصیه پیامبر اکرم (ص) به حضرت فاطمه زهرا (س) در تحمل سختی‌های زندگی آمده، انگار آخرین حربه یک اهل دل بوده برای‌امید و انگیزه دادن به محاصره‌شدگان در بیمارستان شفا برای صبوری در آن روز‌های سیاه. انگار می‌خواسته بگوید این دنیا حتی به محبوب‌ترین بندگان خدا هم روی خوش نشان نداده، اما آنها با اعتماد به وعده‌های خدا، به‌جای اظهار عجز و گلایه، صبر و توکل را انتخاب کردند. انگار با زبان بی‌زبانی می‌خواسته یک الگوی صبر پیش چشم مادران داغدیده و مجروحان بی‌پرستار قرار دهد و هرچه گشته، بهتر از دختر پیامبر خدا پیدا نکرده...

فرزندان ما مگر از حسن و حسین (ع)، عزیزتر بودند؟

اما این اولین بار نیست که جلوه‌های اقتدای مردم صبور فلسطین به اهل بیت (ع)، چشم‌ها را خیره و دل‌ها را گرم می‌کند. نه‌تن‌ها ۲۰۰روز مقاومت عزتمندانه مردم غزه در جنگ اخیر بلکه تمام سال‌های پرافتخار مبارزه مردم فلسطین با رژیم اشغالگر پر است از صحنه‌های باشکوهی که نشان می‌دهد سراغ منشأ مقاومت خستگی‌ناپذیر این ملت اصیل را باید در اعتقاد و ارادتشان به فرزندان پیامبر (ص) گرفت.

شاهدش، شهید «باسل الأعرج»، دانشجو و فعال رسانه‌ای فلسطین که می‌گفت: «نمی‌شود مقاوم باشی و حسینی نباشی.» او در یکی از توییت‌هایش نوشته بود: «مادرم مرا با عشق به اهل بیت (ع) و دوستان‌ایشان و دشمنی با دشمنان‌شان شیر داد و غم حسین (ع) را با شیر خود برای من به ارث گذاشت. پس سلام بر حسین و فرزندان حسین.»

* (رجزخوانی مادر شهید فلسطینی با یاد امام حسن (ع) و امام حسین (ع)).

اما هیچ‌کس بهتر از مادران شهدا در فلسطین، این حقیقت را به رخ دنیا نکشیده؛ همان‌ها که وقتی خبر شهادت فرزندان‌شان را دریافت می‌کنند، هلهله سر می‌دهند و با گردنی افراشته، فریاد می‌زنند: «فدای مقاومت». مثل شیرزنی که در مراسم تشییع پسرش رجزخوانی می‌کرد و می‌گفت: «پسرم! خون تو رنگین‌تر از خون حسن (ع) و حسین (ع) نیست. آنها را هم کشتند و ذبح کردند. خدا به همراهت پسرم...»

ابوالفضل کجاست که محاصره کربلای غزه را بشکند....

اما شاید هیچ‌وقت مثل ۷ماه گذشته و جنگ اخیر، اعتقاد و ارادت مردم فلسطین به خاندان پیامبر (ع)، بروز و ظهور نداشته است. از وقتی حلقه محاصره غزه به دست حرامیان صهیونیست تنگ‌تر شده، نوزادان و کودکان در اثر گرسنگی پرپر می‌شوند و حتی آب آشامیدنی به کیمیایی دست‌نیافتنی تبدیل شده، هر روز تصاویر و اخبار غزه، کربلا را در دل‌ها تداعی می‌کند. با اینهمه، شاید هیچ‌کس مثل یکی از کاربران فضای مجازی نتوانست شباهت حال و هوای این روز‌های غزه به کربلا را توصیف کند.

در قحطی آب در اردوگاه‌های محاصره‌شده غزه، این کاربر پاکستانی نوشت: «ابوالفضل العباس (ع)، فرزند علی (ع) و پرچمدار [لشکر حسین (ع) در کربلا]بود. او کسی بود که در روز‌های هفتم و دهم محرم، به صفوف دشمن یورش برد و حلقه محاصره را شکست و در نوبت اول موفق شد برای اردوگاه حسین (ع) آب بیاورد و به همین دلیل، «سقا» لقب گرفت. اما در نوبت دوم تلاشش برای آوردن آب، در راه بازگشت به خیمه‌ها، بعد از اینکه دستانش قطع شد، تیر به چشمانش خورد، با عمود به سرش زدند و با تیرباران مَشکش، آب‌ها به زمین ریخت، به شهادت رسید.

حالا امروز چه کسی می‌تواند عباس شود و مشک آب را بردارد و محاصره اردوگاه حسین (ع) در کربلای غزه را بشکند...؟»

* (مسجد علی بن ابیطالب (ع) در غزه)

دروغی به نام ناصبی بودن فلسطینی‌ها

حالا هرچه بیشتر می‌گذرد، بی‌اساس بودن دروغی به نام «ناصبی بودن فلسطینی‌ها»، بیشتر اثبات می‌شود؛ دروغی که سال‌هاست با تلاش برخی افراد و گروه‌ها، در جامعه ایران ترویج می‌شود. «محمد نورس حمید»، دانشجوی فلسطینی مقیم ایران در این باره می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین شایعاتی که بعد از حضورم در ایران شنیدم، ناصبی بودن مردم فلسطین بود. در پاسخ به این شایعه باید بگویم درست است که مردم فلسطین، اهل تسنن و پیرو مذهب شافعی هستند، اما مذهب شافعی، نزدیک‌ترین مذهب به مذهب شیعه جعفری است و رهبر این مذهب یعنی امام شافعی، اشعار متعددی در محبت اهل بیت (ع) و در وصف شأن و جایگاه‌ایشان دارد. 

علاوه‌بر‌این، خوب است بدانید ما در غزه و کرانه باختری، مسجد علی بن ابیطالب (ع) و مسجد فاطمه الزهرا (س) داریم که چندین بار و در همین جنگ اخیر توسط رژیم صهیونیستی بمباران شده است؛ بنابراین محبت اهل بیت (ع) در دل مردم فلسطین جا دارد و ما هم به احادیثی مثل «الحسن و الحسین سیدی شباب اهل الجنة» اعتقاد داریم. همه اینها، شاهدی است بر اینکه مردم فلسطین، ناصبی نیستند.

* (روایت مادر شهید «ابراهیم النابلسی» از عشق و ارادت او نسبت به امام علی (ع))

مصادیق متعددی هم برای این موضوع وجود دارد؛ مثل شهید «ابراهیم النابلسی». این جوان که در شهر جنین شهید شد، از وقتی نوجوان بود، با عشق و ارادت به امام علی (ع) و با استناد به حدیث لا فتی الا علی لا سیف الا ذوالفقار، تصویر شمشیر ذوالفقار را روی دستش خالکوبی کرده بود. 

شهید «خضر عدنان» که بعد از ۸۶روز اعتصاب غذا در زندان اسراییل به شهادت رسید هم، می‌گفت: ما حسینی هستیم. او معتقد بود قیام و مبارزه مردم فلسطین از قیام امام حسین (ع) الگو گرفته است.»

وقتی «وعده صادق»، دست اسراییل در تفرقه‌افکنی میان شیعه و سنی را رو کرد

حالا که چند روزی است عملیات «وعده صادق» با شکست هیمنه پوشالی اسراییل، توانسته بعد از ۷ماه جنگ نابرابر و کشتار بی‌امان زنان و کودکان، دوباره لبخند را روی لب مردم غزه و تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان بنشاند، جریانی که در تمام این سال‌ها تلاش می‌کرد با طرح مسائل غیرواقعی در جهان اسلام، به شکاف و تفرقه در میان شیعه و سنی دامن بزند، نقاب را از صورتش کنار‌زده و به صورت علنی به میدان آمده. حالا دیگر برای همه روشن شده که اتاق فکر تمام طرح‌های تفرقه‌افکن در دنیای اسلام، در دل سرزمین‌های اشغالی مستقر است.

* (اسراییل به یوتیوب پول می‌دهد تا این تبلیغ سخیف را در سطح جهانی منتشر کند: «ایران با موشک‌های بالستیک به مسجدالأقصی شلیک کرد»)

نیازی نیست راه دور برویم. ماجرا حتی به تلاش‌های مذبوحانه خبرنگاران و فعالان مجازی اسراییل برای تحریک اعراب و اهل سنت علیه ایران شیعه محدود نمی‌شود. کافی است یک بار دیگر نطق نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت بعد از عملیات وعده صادق را مرور کنیم. او که با پخش فیلمی از پرواز موشک‌های ایرانی در آسمان شهر قدس با آی پد شخصی‌اش، خیال می‌کرد سند محکمی برای محکومیت ایران رو کرده، در سخنانی مضحک مدعی شد حمله موشکی ایران، تهدیدی برای مسجد الأقصی و مسلمانان بود! رژیم کودک‌کش حتی دست به دامن گوگل و یوتیوب شد و به آنها سفارش داد محتوا‌هایی برای القای این ادعای سخیف تولید و منتشر کنند.

* (نماینده رژیم صهیونیستی در جلسه شورای امنیت بعد از عملیات وعده صادق)

بی‌آبرویی اسراییل، اما به همین‌جا ختم نشد و اوج ضعف و شکستش در مقابل محور مقاومت و قدرت‌نمایی ایران، در بخش دیگری از صحبت‌های نماینده‌اش در جلسه شورای امنیت در مقابل چشم جهانیان قرار گرفت؛ آنجا که او با طرح ادعایی سخیف گفت: «آیت‌الله خامنه‌ای به دنبال برپایی امپراتوری ایرانی شیعه در خاورمیانه و کل جهان است»!

* (ترند شدن هشتگ «شکراً ایران» توسط کاربران عرب زبان)

پیام نا‌امید‌کننده مسلمانان اهل سنت به اسراییل و مزدورانش

جواب گزافه‌گویی‌های مقامات و رسانه‌های اسراییلی و ادعا‌های بی‌اسا‌س‌شان علیه ایران را، اما خود اعراب و مسلمانان اهل سنت و مردم فلسطین دادند. موج حمایت از عملیات وعده صادق و پاسخ قاطعانه ایران به شرارت اسراییل در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، خیلی زود فضای حقیقی و مجازی کشور‌های منطقه را دربرگرفت و در جالب‌ترین اتفاق، هشتگ «شکراً ایران»، به داغ‌ترین هشتگ در میان کاربران عرب‌زبان تبدیل شد.

* (حال و هوای مردم فلسطین در زمان اجرای عملیات وعده صادق و پس از آن)

از همه زیباتر، حال و هوای مردم فلسطین به‌ویژه ساکنان غزه بود که در شب حمله ایران به مواضع نظامی اسراییل، اولین شب آرام و امن در حدود ۷ماه گذشته را در غیاب موشک‌های قاتل اسراییلی تجربه کردند. هیجان و خوشحالی فلسطینی‌ها در زمان مشاهده موشک‌های ایرانی در آسمان سرزمین‌های اشغالی و خوشامدگویی به آنها با تکبیر‌های شادمانه، شاهدی بود بر اینکه آنها موشک‌های ایرانی را پرندگان ابابیلی می‌دیدند که برای حمایت از مردم مظلوم غزه به پرواز درآمده‌اند و موفقیت ایران در آن عملیات را پیروزی خودشان می‌دانستند و به آن افتخار می‌کردند.

* (تمجید کاربر فلسطینی اهل سنت از نقش شیعیان در دفاع از فلسطین)

اما پیام‌های هوشمندانه و همراه با بصیرت مسلمانان اهل سنت را می‌توان فصل‌الخطاب جنگ روایت‌ها در روز‌های بعد از عملیات وعده صادق دانست. در میانه جنگ نرمی که اسراییل و مزدوران رسانه‌ایش بعد از نمایش مقتدرانه موشکی و پهپادی ایران به راه انداختند تا به خیال خود با توسل به همان حربه قدیمی اختلاف شیعه و سنی بتوانند ماهی موردنظر خود را از این آب گل‌آلود صید کنند، بسیاری از کاربران اهل سنت فضای مجازی به میدان آمدند و با روشنگری‌هایشان، این فتنه صهیونیستی را خنثی کردند.

در یکی از جالب‌ترین محتوا‌های منتشرشده در این زمینه، یکی از کاربران فلسطینی اهل سنت، تیر خلاص را به پرچمداران تفرقه‌افکنی زد و گفت: «هرکس از راه می‌رسد، می‌گوید: تو شیعه شده‌ای. بله. همه ما شیعه شده‌ایم. هرکس که بویی از شرأفت برده، شیعه است. چرا؟ چون رهبران اهل سنت با سگ‌های صهیونیست، هم‌پیمان شدند و با دسیسه‌چینی، از اسراییل دفاع می‌کنند. در‌حالیکه شیعیان، همان کسانی هستند که دارند ما را یاری می‌کنند. مهم‌ترین موضوع این است که آنها هستند که دارند برای مقابله با اسراییل به ما کمک می‌کنند. تمام اهل سنت از شما رهبران سنی حامی اسراییل، بیزارند. رسول‌الله (ص) و اسلام هم از شما بیزار است. خداوند، ایران را یاری کند.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • رییس سازمان سنجش آموزش کشور: نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • نمرات سال گذشته کنکوری‌ها همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • نمرات کنکور سال گذشته داوطلبان همچنان معتبر است/ انتشار کارنامه اولیه در مرداد
  • خروج مستشاران ایران از سوریه از سوی یک مقام محور مقاومت تکذیب شد
  • «فاطمه» اسم رمز صبوری در غزه؛ وقتی مقاومت شیعه و سنی را همدل کرد
  • روایت ملاقات یک چهره ضد محور مقاومت با سیدحسن نصرالله + فیلم
  • امشب؛ آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • بزرگترین مشکل آمریکا در ایران حضور یک ابرحریف به نام آیت‌الله خامنه‌ای است