Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@03:34:57 GMT

ترامپ خواهان کاهش روابط تجاري تل آويو با پکن است

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۰۸۱۶

ترامپ خواهان کاهش روابط تجاري تل آويو با پکن است

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رسانه هاي صهيونيستي يکشنبه شب گزارش دادند: «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريکا در ديدار «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم صهيونيستي از وي خواسته است، تل آويو روابط تجاري خود را با پکن کاهش دهد.

به گزارش ايرنا، شبکه 13 رژيم صهيونيستي گزارش داد که ترامپ 26 مارس (6 فروردين) در سفر نتانياهو به واشنگتن، اين موضوع را مطرح کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين شبکه تلويزيوني افزود: رئيس جمهوري آمريکا در آن زمان به نتانياهو گفته بود که روابط اخير تجاري تل آويو با پکن، احتمالا به روابط آمريکا – اسرائيل لطمه بزند.
جنگ تجاري چين و آمريکا از ژوئن سال 2018 (تير/ مرداد 97) با اعمال تعرفه گمرکي 25 درصدي بر کالاهاي چيني توسط ترامپ شکل گرفت.
پس از آن چين و آمريکا، به توافقي دست يافتند که بر اساس آن دو کشور به مدت 90 روز تعرفه اي بر کالاهاي وارداتي وضع نکنند.
اين توافق نامه که تحليلگران از آن به «آتش بس تجاري» ياد مي کنند، تا اول ماه مارس 2019 اعتبار داشت.
پس از آن و به دنبال تاثيراتي منفي اين جنگ تجاري بر اقتصاد آمريکا، ترامپ، مهلت تعيين عوارض گمرکي جديد را تمديد کرد.
شبکه 13 رژيم صهيونيستي همچنين گزارش داد: پيش از ترامپ، جان بولتون مشاور امنيت ملي کاخ سفيد اين موضوع را در ديدار ژانويه (دي/ بهمن) گذشته خود با نتانياهو مطرح کرده بود.
اين شبکه افزود: «مايک پومپئو» وزير امورخارجه آمريکا در سال جاري ميلادي چندين نوبت، در مورد سرمايه گذاري چيني ها در اسرائيل به نتانياهو تذکر داده بود.
براساس اين گزارش، نخست وزير رژيم صهيونيستي نيز به مقام هاي آمريکايي اطمينان داده که در صدد تدوين سازوکار جديد براي کنترل سرمايه گذاري هاي چيني در اسرائيل است.
نتانياهو در آن زمان گفته بود:جلسات زيادي درهيات دولت درباره سرمايه گذاري چيني ها برگزار شده، اما هر بار بخاطر اختلافات داخلي ميان وزارت امورخارجه و دارايي، اقدامات در اين باره به تعويق افتاده است.
شبکه 13 رژيم صهيونيستي گفت، ترامپ از نفوذ چين در اسرائيل بسيار نگران است، بويژه اينکه پکن در طرح هاي زيربنايي و بزرگي مانند ساخت بندر جديد حيفا و ورود
شرکت هاي مخابراتي اين کشور به مناقصه شبکه هاي تلفن همراه اسرائيلي حضور دارد.
براساس گزارش اين شبکه، ترامپ در اين زمينه هشداري به نتانياهو نداده، اما از وي خواسته است نفوذ چيني ها را به وي اطلاع دهد.
با اين حال ترامپ به نتانياهو اعلام کرده است، اگر روابط اسرائيل با چين کاهش نيابد به احتمال زياد همکاري امنيتي واشنگتن – تل آويو لطمه خواهد ديد.
وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي سال گذشته حجم تبادلات تجاري تل آويو – پکن را بيش از 11 ميليارد دلار اعلام کرده بود.
براساس گزارش وزارت امورخارجه رژيم صهيونيستي ، چين سومين شريک تجاري با اين رژيم است.
شبس**9363**1613
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۸۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان سعودی و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از گفت‌وگوهای مخفیانه بین عربستان و اسرائیل در طول جنگ غزه خبر داده و آن را فاش کردند.

کانال 12 رژیم صهیونیستی در گزارش خود آورده است که در جریان جنگ غزه، تماس‌های ویژه‌ای به صورت مخفیانه برای عادی سازی روابط و انعقاد یک توافق تاریخی بین اسرائیل با عربستان سعودی صورت گرفته است.

پیش‌تر «میدل ایست نیوز» به نقل از یک مقام آگاه، جزئیات توافق امنیتی و نظامی و سیاسی آمریکا و عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را که به عادی‌سازی روابط ریاض و تل‌آویو ختم می‌شود، فاش کرد.

به گفته این مقام آگاه، توافق امنیتی دیپلماتیک آمریکا و عربستان سعودی و اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین به مراحل نهایی خود رسیده و دولت آمریکا درباره آن با ولیعهد عربستان به توافق رسیده است.

به گفته این مقام، محور دوم توافق تسهیل دستیابی عربستان به سلاح‌های پیشرفته امریکاست.

همچنین در محور سوم، دو کشور درباره برنامه هسته‌ای غیر نظامی تابع نظارت شدیدی توافق کرده‌اند که به موجب آن عربستان می‌تواند از منابع اورانیوم خود برای رآکتورهای هسته‌ای استفاده کند.

این مقام در ادامه تأکید کرد که در برابر، عربستان متعهد شده که سرمایه‌گذاری‌های چین در خاک عربستان و نیز روابط نظامی خود با چین را محدود کند و سامانه‌های پدافندی جدید خود را کاملا با تسلیحات آمریکایی نوسازی کند، تعهدی که منافع بسیاری برای تولیدکنندگان سلاح آمریکایی خواهد داشت و به ارتش‌های دو کشور امکان همکاری متقابل را می‌دهد.

این مقام آگاه تأکید کرد که عربستان در ازای همه این توافقات روابط خود را با رژیم صهیونیستی برقرار خواهد کرد با این شرط که «بنیامین نتانیاهو» متعهد به همکاری برای برقراری راه حل دو دولتی با همکاری تشکیلات خودگردان فلسطینی پس از اصلاح آن باشد.

جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آزردگی آمریکا از همکاری تجاری ایران و پاکستان
  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تصمیم‌گیری تل‌آویو درباره تبادل اسرا و حمله به رفح طی ۲ یا سه روز
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • تل‌آویو سست تر از خانه عنکبوت/ رژیم صهیونیستی چطور منزوی شد؟
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیری از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • تلاش لابی‌های صهیونیستی برای جلوگیر از صدور حکم ضدسران تل‌آویو
  • سونامی بین‌المللی علیه مقامات تل‌آویو در راه است