Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، هفته بیست و پنجم لیگ برتر به پایان رسید و در پنج هفته پایانی لیگ به اوج حساسیت خود خواهد رسید. در این میان موضوع داوری و کیفیت آن یکی از موارد مهم در لیگ به شمار می‌رود. البته برخی از کارشناسان معتقدند قضاوت‌ها نسبت به نیم فصل نخست بهتر شده اما نکته‌ای که نمی‌توان آنرا تایید کرد و نمونه بارز آن هم دیدار استقلال و سپاهان به چشم خورد، اگر آبی‌پوشان به برد نمی‌رسیدند بی‌تردید داور این دیدار باید پاسخگو سوتی بود که گل صحیح آبی‌پوشان را خطا اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی خسروی کارشناس برجسته فوتبال ایران در این‌باره نظر متفاوتی دارد. او معتقد است از شروع لیگ قضاوت‌ها فراز و نشیب داشته و در بسیاری از بازی‌ها سطح قضاوت از سطح بازی بسیار بالاتر بوده و هیچ ارتباطی هم به چیدمان داوران در هفته‌های اخیر ندارد و در کل من به قضاوت‌ها نمره 14 می‌دهم.

پیشکسوت داوری کشورمان درباره این موضوع که به نظرش در 5 هفته پایانی باید چه کاری در زمینه داوری انجام داد اظهار داشت: بازی‌ها به اوج حساسیت رسیده، این 5 هفته وقت آزمون و خطا تمام شده و بهترین و قوی‌ترین داورهایی که قضاوت داشتند باید حضور داشته باشند، ضمن اینکه یک طرحی وجود دارد که داورها نوبتی قضاوت می‌کنند و به نظ من در این 5 هفته این طرح هم باید متوقف شود.

از خسروی پرسیدیم به عنوان یک ناظر کدام قضاوت‌ها را در این هفته بهتر دیده که عنوان کرد: بنده قبل از عید انتقادی را پیرامون داوری مطرح کردم که باعث شد از گروه ناظران حذف شوم و بدون اینکه کسی از فدراسیون از من در این‌باره چیزی بپرسد یا توضیحی بخواهند بنده را حذف کردند و معنی آزادی بیان را در فوتبال ایران هم فهمیدیم. در حالی که افرادی که من را می‌شناسند می‌دانند من از روی دلسوزی انتقاد را بیان می‌کنم.

داور بین‌الملی سابق کشورمان در ادامه عنوان کرد: برای فوتبال پاک در این پنج هفته همه باید به هم کمک کنیم. رسانه‌ها نقش تاثیرگذاری دارند و به نظر من کمیته اخلاق و کمیته انضباطی به قول معروف باید شاخک‌های خود را تیزتر کنند و همه چیز را در این هفته‌های پایانی ریزتر رصد کنند. متاسفانه بحث شرط‌بندی در فوتبال یک معضل است و باید با آن برخورد کرد. البته من خدای نکرده کسی یا گروهی را متهم نمی‌کنم اما فساد امکان دارد سراغ هر گروهی در فوتبال برود.

خسروی در بخش پایان صحبت‌هایش با اشاره به داورهای خوبی که در لیگ یک قضاوت می‌کنند، خاطرنشان کرد: در لیگ یک هم هفته‌های پایانی در حال برگزاری است و آنجا هم باید حساس بود. ما داوران جوان و بسیار خوبی در لیگ یک داریم که می‌توانند در لیگ برتر هم قضاوت کنند، ضمن اینکه باز هم تاکید می‌کنم در این هفته‌های پایانی باید از داوران توانا و شجاع که توانسته‌اند تا به حال قضاوت خوبی داشته باشند باید استفاده کنیم و رفاقت و نوبت باید فراموش شود. بنده از باشگاه‌ها و رسانه‌ها می‌خواهم تا آنها هم نقش خودشان را به درستی ایفا کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خبرگزاری برنا علی خسروی داور بین المللی کشورمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۰۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، مسابقات جام ملت‌های زیر ۱۷ سال دختران آسیا ۲۰۲۴ – اندونزی در حالی ۱۷ تا ۳۰ اردیبهشت ماه در بالی برگزار می‌شود که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا مهسا قربانی از ایران به عنوان داور برای قضاوت در این رقابت‌ها انتخاب شده است.

کد خبر 6091962

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست، تیمی که همیشه در مورد داوری حقیقت را می‌گوید
  • دو بازی حساس هفته۲۵ لیگ با داوری دو برادر!
  • اعلام برنامه مسابقات چهار هفته پایانی لیگ یک فوتبال ایران
  • داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر مشخص شد
  • داوران هفته بیست و پنجم | حساس ترین بازی ها به برادران حیدری رسید
  • اعلام اسامی داوران هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال
  • قضاوت قربانی در مسابقات جام ملت های زیر ۱۷ سال دختران
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند
  • اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
  • برنامه چهار هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد