Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدرضا مدیری شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از 157میلیون یورو، 125میلیون یورو توسط دولت و 32 میلیون یورو نیز توسط سهامداران در پی افزایش سرمایه، تامین شد.
وی تصریح کرد: شرکت، تحت لیسانس 2 شرکت اروپایی است که با این گشایش، توانستیم لیسانس ها را به روز کنیم.
مدیری خاطرنشان کرد: مهمترین مشکل پروژه از ابتدا تاکنون، تامین مالی بوده که با کمک دولت و سهامداران در افزایش سرمایه مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان گفت: سرمایه لازم برای بهره برداری از کل پروژه 600میلیون یورو پیش بینی شده بود که 306 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به عاملیت بانک ملی، تضمین شده است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون این شرکت دارای 26 درصد پیشرفت فیزیکی و محصولات آن، تولید اوره و آمونیاک است.
مدیری افزود: محصول این شرکت، تولید سالانه یک میلیون و 100 هزار تن اوره بوده و حجم عظیمی از آمونیاک مازاد سالانه که 76 هزار تن است نیز برای تولید اوره استفاده می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه شرکت از سال 85 (آغاز پذیره نویسی) تا 95 به میزان 560 میلیارد ریال بوده است، اظهار داشت: این سرمایه از سال 95 تاکنون به 3 هزار و 500 میلیارد ریال رسیده است.
مدیری با بیان اینکه 560 میلیارد ریال، تنها 8 درصد سرمایه مورد نیاز بوده که شرکت کار خود را با این مبلغ آغاز کرده است تصریح کرد: پتروشیمی زنجان، پروژه بزرگی بوده و امروز با احتساب نرخ ارز به قیمت سال 96 بیش از 2 هزار میلیارد تومان برای بهره برداری شرکت، نیاز است.
وی ابراز کرد: شرکت تاکنون 2 بار افزایش سرمایه داشته و مرحله سوم نیز در صورت تصویب هیات مدیره و مجمع عمومی در سال جاری اتفاق خواهد افتاد که در این صورت سرمایه شرکت 2 برابر می شود.
مدیری گفت: مهمترین اتفاق سال گذشته برای شرکت، ورود اولین محموله تجهیزات ساخت زیمنس طی ماه های دی و بهمن بود که وارد انبار شرکت شد.
وی افزود: قرارداد پیمانکاران در حوزه های مختلف در حال به روزرسانی است تا فعالیت خود را شروع کنند.
مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان با بیان اینکه مساحت شرکت 60 هکتار است، گفت: شهرک صنعتی پتروشیمی به مساحت 950 هکتار در کنار این شرکت قرار دارد که جزء بزرگترین شهرک های صنعتی خصوصی کشور است.
9556/6085
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پتروشیمی سرمایه صندوق توسعه ملی کشاورزی یورو 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به شتاب‌گیری روند جمع‌آوری گازهای همراه و مشعل در سال ۱۴۰۳، گفت: تا پایان امسال بخشی از مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت با تاکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی متعهد شده است که تا پایان امسال بخشی از مشعل های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع آوری شوند.

وی تصریح کرد: بخش دیگری از مشعل های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تامین می کنند، تا سه سال آینده مهار می شوند. 

وی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل های گازی، یادآور شد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه ای است که مشعل ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می شود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، اظهار کرد: در سال جهش تولید، طرح ها و پروژه ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می شود.

شاهمیرزایی با اشاره به وجود ذخایر عظیم هیدروکربوری در منطقه پر برکت پارس و نامگذاری سال 1403 با عنوان "سال جهش تولید با مشارکت مردم" توسط مقام معظم رهبری، گفت: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد افتتاح طرح های مختلف خواهیم بود. 

معاون وزیر نفت با اشاره به  بهره برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، خاطر نشان کرد: امسال 12 طرح از طرح های پتروشیمی وارد مدار تولید می شوند که علاوه بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در بحث ارزآوری نیز نقش آفرین خواهند بود. 

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ضمن دعوت از سرمایه گذاران برای حضور در فعالیت های مولد در بخش صنعت پتروشیمی، خاطرنشان کرد: صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در اصفهان
  • ساخت یک کیلومتر راه اصلی به ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد
  • مشعل‌های گازی واحدهای پتروشیمی جمع آوری می شوند
  • اقدام زیبا و تحسین‌برانگیز یک پاکبان در زنجان
  • پاکبان زنجانی با کیف پر از دلار و مدارک چه کرد؟
  • تعیین ۶۰۰ میلیون یورو اعتبار برای واردات اتوبوس برون‌شهری ویژه اربعین
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد