Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگینامه‌هایی که محسن مومنی نوشته، در پی تعریف و توصیف و تبیین مشخصات «انسان انقلاب اسلامی» است؛ همان که امام خمینی کبیر از آن به عنوان معجزه انقلاب یاد کرد.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، محمد حمزه‌زاده، نویسنده و از دوستان قدیمی محسن مومنی شریف، نویسنده کتاب «در کمین گل سرخ» در متنی که در صفحه شخصی‌اش منتشر کرد، نوشت: همین روزها ان‌شاالله یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب «در کمین گل سرخ»، نوشته محسن مومنی شریف منتشر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این بهانه، این چند جمله را می‌نویسم.

محسن مومنی شریف یک نویسنده ذاتی است. عرض و عمق زندگی شخصی‌اش زیاد است. از روستا به شهر آمده و ضمن برخورداری از صداقت و زلالی روستایی، زندگی و روابط مردمان شهری را ذره ذره کشف و تجربه کرده است. جنگ دیده، سرد و گرم روزگار را چشیده و به قول سیدمرتضی آوینی زندگی در دامنه آتشفشان را انتخاب کرده است. او یک نویسنده مسؤول است. آثارش طنزآمیز است، اما قصد طنزنویسی ندارد؛ نوشته‌هایش جذاب و سرگرم‌کننده است، اما قصدش از نوشتن، سرگرمی نیست. او با افتخار، یک نویسنده ایدئولوژیک است.

آثار او در میان کتاب‌های منتشر شده دیگران، با رعایت نصاب وضعیت کتاب و کتابخوانی کشور، پرفروش و پرچاپ است؛ چه زندگینامه‌ها، چه رمان‌ها و چه مجموعه داستان‌ها، مرزهای ۱۰ و ۱۵ و ۲۰ چاپ را گذرانده‌اند.

مومنی شریف، آدم‌ها و وقایع را آن‌طور که کشف کرده و زیسته، می‌نویسد؛ به همین دلیل، شخصیت‌هایش باورپذیر و زنده‌اند.

زبان و ضرب‌آهنگ و ذائقه مخاطب را می‌شناسد و وقتی آثارش را می‌خوانی، یک واقع‌گرایی خیره‌کننده در آن‌ها می‌بینی. شخصیت‌هایی که آفریده یا تصویر کرده با کمترین استفاده از توصیف و تعریف، قد راست می‌کنند و جلوی مخاطب می‌ایستند. اطناب در آثار او راهی ندارد. در استفاده از کلمات و تعابیر صرفه‌جوست، اما آن‌چه انتخاب می‌کند، بهترین است.

زندگینامه‌هایی که مومنی نوشته، در پی تعریف و توصیف و تبیین مشخصات «انسان انقلاب اسلامی» است؛ همان که امام خمینی کبیر از آن به عنوان معجزه انقلاب یاد کرد.

کتاب «در کمین گل سرخ» نقطه عطفی در کارنامه نوشتاری محسن مومنی شریف است و انتشار یادداشت رهبر معظم انقلاب اسلامی بر کتاب او، نقطه عطفی در زندگی ادبی او خواهد بود ان‌شاالله.

مراسم تقدیر از محسن مومنی شریف، نویسنده کتاب «در کمین گل سرخ» با موضوع زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی، فردا سه‌شنبه ۲۷ فروردین از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه همزمان با برگزاری هشتمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با انتشار تقریظ رهبر معظم انقلاب بر این کتاب در قطعه ۲۹ بهشت زهرا برگزار می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: انسان انقلاب اسلامی در کمین گل سرخ شهید صیاد شیرازی محمد حمزه زاده مقام معظم رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب

کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد و در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، کتاب «تیرنگ» نوشته چهار نویسنده به تازگی توسط انتشارات سوره مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب دربرگیرنده چهار نمایشنامه از چهار نویسنده جوان کشورمان است.

«تیرنگ» عنوان کتابی است که چهار نمایش‌نامه با عناوین «سرخ او»، «کسی در گور می‌گرید»، «میراِشکار» و «میان‌بر» را در خود جای داده است.

«سرخ او» به قلم مهیار هزارجریبی، برداشت آزادی از یک زندگی واقعی است که با محوریت شخصیت‌های «ننه حوا»، «گل نسا»، «آقای مهندس»، «خسرو» و «صبور» نوشته شده است.

«کسی در گور می‌گرید» از محمد فخرایی‌مطلق به بیان واگویه‌های مردمان جنوب به خصوص ناخدا‌های این خطه در مواجهه با طوفان و دیگر خطرات دریانوردی و نجات آن‌ها توسط پریان دریایی می‌پردازد که در لحظه به لحظه آن با مراسمی قدیمی به اسم «زار» بیشتر آشنا می‌شویم.

نمایش‌نامه سوم با عنوان «میراِشکار» از بهناز دوستی پاشاکلایی تصویری از مقاومت و تلاش یک زن مازندرانی برای حفظ بقا و موقعیت و حریم خود است. زنی به نام شوکا با شغل میراشکاری که اغلب شغلی مردانه است، مراقبت از جنگل، مزارع و دامِ اهالی را بر عهده می‌گیرد و در روز‌های حماسه قیام مردم آمل و در دل شب با چریکی از گروه سربداران جنگل، در میانه جنگل مواجه می‌شود.

آخرین نمایش‌نامه با نام «میان‌بر» از سجاد بحری نمایشی از روز‌های پایانی جنگ تحمیلی و تصمیماتی است که مردم سرزمین ما گرفته‌اند. تصمیماتی مانند رفتن یا ماندن.

این کتاب با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۱۵ هزار تومان عرضه شده است.

دیگر خبرها

  • تبیین مفاهیم ایثار و شهادت برای نسل جوان ضروری است
  • ماموستا فخری در تبیین حقایق انقلاب از علمای پیشتاز بود
  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • مرتضی اشراقی در مراسم رونمایی از کتاب «چالش‌های تاریخی» چه گفت؟!
  • تبیین دستاوردهای نظام مقدس اسلامی؛ماموریت‌ مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها