Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-26@06:39:09 GMT

حوادث همدان در سال 97

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۸۴۳

حوادث همدان در سال 97

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، استان همدان با یک میلیون و 700 هزار جمعیت و داشتن 10 شهرستان، 2.4 درصد جمعیت و 1.2 درصد وسعت کشور را به خود اختصاص داده است.
این استان غربی در سال 97 با حوادث تلخ و ناگوار زیادی همراه بود که در این گزارش به مهمترین حوادث رخ داده در سال گذشته پرداخته شده است.
مهمترین حادثه سال گذشته همدان را می توان به بالا بودن آمار سوانح جاده ای دانست؛ این استان با 2 هزار و 724 کیلومتر راه روستایی، 625 کیلومتر بزرگراه و 85 کیلومتر آزاد راه همواره آبستن حوادث از جمله سوانح جاده ای بوده است که مهمترین آن در سال گذشته سقوط یک دستگاه خودروی سواری از روی پل در آزاد راه همدان - ساوه، و سوختن سه عضو یک خانواده در آتش بود که 2 تن از آنها جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته جانشین رییس پلیس راه استان همدان در این سانحه 2 عضو این خانواه شامل پدر و یک کودک 9 ماه جان خود را از دست دادند و مادر این خانواده به مرکز درمانی منتقل شد.
سرهنگ سعید اسماعیلی توضیح داد: راننده یک دستگاه سواری پیکان اقدام به سبقت از کامیون می کند که در هنگام سبقت برای باز کردن راه خودروهای عبوری، به سرعت در لاین کند رو قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: در این حین با یک دستگاه کامیون برخورد کرده و پس از انحراف از مسیر اصلی، از دهانه پل سقوط می کند.

** واژگونی اتوبوس حامل اساتید دانشگاه
بر اثر خروج اتوبوس حامل اساتید دانشگاه های کشور از مسیر اصلی در جاده ملایر - اراک، یک تن جان باخته و 23 استاد دانشگاه مجروح شدند.
رییس پلیس راه استان همدان در این باره گفت: اساتید دانشگاه سراسر کشور برای حضور در سمیناری در نجف اشرف از قم سوار اتوبوس شده و قصد داشتند از مرز مهران راهی نجف اشرف شوند.
سرهنگ رضا عزیزی اضافه کرد: خودروی حامل اساتید در جاده ملایر - اراک از مسیر اصلی خارج شده و تمامی سرنشینان این وسیله نقلیه که شامل 19 استاد دانشگاه مرد و پنج زن بودند، مجروح می شوند.
وی افزود: 6 تن از مجروحان بستری شدند که یکی از اساتید 52 ساله به علت فشار خون و حمله قلبی در بیمارستان جان خود را از دست داد.

** ریزش آوار و مرگ چهار کارگر در نهاوند
مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان گفت: بر اثر گود برداری و ریزش آوار در شهرستان نهاوند چهار کارگر جان خود را از دست دادند.
علی احسان صالح روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، علت فوت کارگران را ضربه به سر عنوان و اضافه کرد: سن جانباختگان این حادثه بین 30 تا 35 سال گزارش شده است.

** سقوط پاراگلایدر
رییس جمعیت هلال احمر تویسرکان گفت: سقوط یک دستگاه پاراگلایدر در سایت پروازی شهرستانه تویسرکان منجر به مصدومیت یک مرد میانسال شد.
رحمت الله الوندی در گفت و گو با ایرنا افزود: این حادثه در سایت پروازی شهرستانه حد فاصل پیست تاریک دره همدان به سمت جاده تویسرکان رخ داد.
وی با بیان اینکه در این حادثه، مرد 50 ساله تهرانی هنگام فرود آمدن، کنترل پاراگلایدر را از دست داد و به شدت با زمین برخورد کرد افزود: این ورزشکار از ناحیه پا دچار جراحاتی شده بود که بلافاصله توسط هلال احمر به بیمارستان منتقل شد.

** دستگاه خمیر گیر، زن تویسرکانی را خفه کرد
فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: یک زن در منطقه شاه زید تویسرکان هنگام تمیز کردن دستگاه خمیرگیر دچار سانحه شده و جان باخت.
سرهنگ محمد معصومی به ایرنا افزود: مردی آشفته حال با مراجعه به کلانتری عنوان می کند که همسرش هنگام استفاده از دستگاه خمیرزنی در کارگاه کلوچه پزی به علت درگیر شدن روسری با چنگال این دستگاه در حال کار، دچار سانحه می شود.

** گاو خشمگین صاحبش را کشت
فرمانده انتظامی ملایر گفت: یک گاو خشمگین با حمله به صاحبش در یکی از روستاهای بخش جوکار این شهرستان، او را کشت.
سرهنگ داود علی بخشی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: یک مرد میانسال در روستای کسب از توابع بخش جوکار ملایر برای دادن علوفه وارد طویله شده بود که مورد هجوم گاو عصبانی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: گاو خشمگین به سمت صاحب خود حمله ور شده و با ضربه سر به قفسه سینه این مرد میانسال، جان او را گرفت.

** قتل شوهر با 19 ضربه کلنگ نافرجام ماند
رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: یک زن با هدف قتل، 19 ضربه به وسیله کلنگ به همسرش وارد کرد اما مرد جوان از این نقشه جان سالم به در برد.
سرهنگ رضا زارعی افزود: زن جوان به علت سوء ظن، بدرفتاری و بداخلاقی شوهر، نقشه قتل وی هنگام خواب را طراحی می کند که این اقدام وی نافرجام می ماند.

** بریدن سر زن توسط شوهرش
رییس پلیس آگاهی استان همدان گفت: یک مرد میانسال به علت اختلافات خانوادگی اقدام به قتل و بریدن سر همسر خود در منزل مسکونی واقع در نهاوند کرد.
سرهنگ رضا زارعی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بروز اختلاف بین زوج میانسال موجب ترک منزل توسط زوجه و عزیمت او به استان همسایه شد.
وی اضافه کرد: مرد میانسال برای پایان دادن به این وضعیت در تماس تلفنی با همسرش، از وی خواست به خانه برگشته و با پذیرش طلاق موضوع را خاتمه دهند.
رییس پلیس آگاهی استان همدان بیان کرد: زن به همراه 2 دختر خود به منزل عزیمت کرد و مرد خانواده دخترهایش را به خانه خواهر خود هدایت کرده و به بهانه صحبت و هفکری برای تداوم و ادامه زندگی به همراه زن به خانه برمی گردد.
سرهنگ زارعی ادامه داد: مذاکره این زوج نتیجه نداده و مرد خشمگین با استفاده از چاقو و بریدن سر، این زن را به قتل می رساند و سپس موضوع را به برادر خود اطلاع می دهد.

** قتل زن به علت نازایی
فرمانده انتظامی تویسرکان گفت: زن 26 ساله در یکی از روستاهای این شهرستان به علت نازایی توسط همسرش هنگام خواب خفه شد.
سرهنگ محمد معصومی در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: پس از بروز یک مورد قتل، ماموران پلیس آگاهی شوهر، مادر شوهر و خواهر شوهر مقتوله را دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
وی بیان کرد: شوهر این زن اعتراف کرد که پس از گذشت 6 سال از ازدواج آنها صاحب فرزند نمی شدند و در نهایت پزشک اعلام می کند که همسرش نازا است و مرد 32 ساله پس از بازگشت به منزل با همسرش مشاجره کرده و مقتوله شوهرش را از منزل بیرون کرده و در را بر روی وی می بندد.
فرمانده انتظامی تویسرکان اضافه کرد: این مرد پس از چند ساعت دوباره به منزل مراجعه کرد اما مجدد همسرش از ورود او جلوگیری کرد بنابراین وی به منزل مادرش که در همسایگی و دیوار به دیوار خانه او قرار دارد مراجعه کرده و ساعت پنج بامداد با ورود به منزل شخصی و فشردن گلوی همسرش، وی را به قتل رساند.

** قتل شوهر با تیشه بنایی
فرمانده انتظامی شهرستان تویسرکان گفت: یک زن تویسرکانی به قتل همسرش با تیشه بنایی و چند ضربه چاقو اعتراف کرد.
سرهنگ محمد معصومی اظهار داشت: همسر دوم و صیغه ای مقتول در بازجویی های فنی پلیس اعتراف و عنوان کرد که ابتدا ضربه ای با تیشه به پشت سر مقتول وارد کرده سپس با استفاده از چاقو وی را به قتل رسانده است.
وی درباره انگیزه قتل بیان کرد: طبق گفته این زن، مقتول قصد ازدواج مجدد داشته و این اقدام وی خشم او را برانگیخته است.
فرمانده انتظامی تویسرکان اضافه کرد: مقتول خبر از ازدواج مجدد به او می دهد که این خبر موجب عصبانیت این زن حدود 40 ساله می شود.
سرهنگ معصومی بیان کرد: مرد در حالت خواب و بیداری زیر کرسی دراز کشیده بود که این زن با استفاده از تیشه بنایی سه ضربه بر پشت سر او وارد می کند.

** سرقت مسلحانه طلا فروشی در نهاوند
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: سارقان مسلح در یک عملیات از پیش طراحی شده، اقدام به سرقت زیورآلات موجود در ویترین یک طلا فروشی در نهاوند کردند.
حسین بشری اظهار داشت: چهار سارق مسلح ابتدا اقدام به سرقت یک دستگاه خودرو از شهرستان بروجرد کردند؛ آنها با استفاده از این خودرو در شهر نهاوند حضور یافته و پس از شلیک چند تیر هوایی و ایجاد رعب و وحشت، وارد یک طلا فروشی شده و زیورالات آن را به سرقت بردند.

** کودک ربایی برای 100 سکه طلا
فرمانده انتظامی استان همدان گفت: یکی از سارقانی که اقدام به ربودن یک کودک 6 ساله برای دریافت یکصد سکه طلا از خانواده وی کرده بود توسط پلیس آگاهی دستگیر شد.
سردار بخشعلی کامرانی صالح در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: 2 سارق پس از شناسایی اعضای یک خانواده در منطقه متخصصان شهر همدان، با خودروی ام.وی.ام شاسی بلند اقدام به ربودن یک کودک 6 ساله کردند.
وی اضافه کرد: سارقان در تماس با خانواده این کودک تقاضای وجه و سکه می کنند، کارآگاهان پلیس آگاهی در اقدامی هماهنگ شده در محل قرار حاضر شده و یکی از کودک ربایان که با موتور سیکلت برای گرفتن وجه و سکه مراجعه کرده بود را دستگیر می کنند.

** خودکشی به علت شکست عشقی
بخشدار گیان نهاوند گفت: یک جوان 21 ساله ساکن این شهر به خاطر شکست عشقی اقدام به خوردن سم کشاورزی کرده و جان باخت.
هاشم جهانگیری در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان از مدتی پیش عاشق دختری شده بود بنابراین از خانواده خود می خواهد به خواستگاری این دختر بروند، خانواده او با این تصمیم پسرشان مخالفت کرده و اقدامی انجام نمی دهند تا اینکه جوان دیگری با خواستگاری از این دختر، از او جواب مثبت گرفت.
بخشدار گیان بیان کرد: جوان ناکام از کم توجهی به خواسته او و مواجه شدن با یک شکست عشقی به والدین اعتراض کرد اما با برخورد خشن و فیزیکی پدر مواجه شد.
جهانگیری ادامه داد: این جوان پس از برخورد فیزیکی پدر اقدام به نوشیدن یک شیشه سم کشاورزی کرد که به این دلیل در بیمارستان بستری شد اما در نهایت جان باخت.

** پنکه سقفی جان کودک 6 ماهه را گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی همدان بیان کرد: برخورد سر کودک 6 ماهه با پنکه سقفی در یکی از روستاهای فامنین منجر به مرگ وی شد.
علی احسان صالح در گفت و گو با ایرنا افزود: این کودک خردسال به سمت هوا پرتاب شده بود که این حادثه رخ داد.
وی اضافه کرد: پس از برخورد سر این کودک با پنکه سقفی او به بیمارستان منتقل و به مدت 2 روز بستری بود اما شدت جراحات وارده منجر به مرگ وی شد.

** کودک رزنی قربانی حمله سگ ها شد
معاون فرماندار رزن گفت: حمله گروهی چند قلاده سگ وحشی به یک پسر هفت ساله رزنی موجب مرگ وی شد.
علیرضا نوربخش با بیان اینکه این حادثه در حاشیه روستای حکان از توابع رزن رخ داد اضافه کرد: چند قلاده سگ به یک کودک حمله کرده و شدت جراحت وارده به این کودک بسیار عمیق بوده به گونه ای که کودک در سر صحنه جان خود را از دست داد.

** عقرب جان نوزاد فامنینی را گرفت
مدیرکل پزشکی قانونی همدان گفت: یک دختر هفت ماهه ساکن یکی از روستاهای شهرستان فامنین از توابع استان همدان بر اثر عقرب گزیدگی جان باخت.
علی احسان صالح افزود: هنگام خواب و استراحت یک پدر و کودک هفت ماهه در منزل مسکونی ، عقرب سیاه ، گردن این نوزاد را نیش می زند و نوزاد دچار تشنج می شود.
وی اضافه کرد: نوزاد هفت ماهه برای درمان از روستای سراوک شهرستان فامنین به بیمارستان همدان منتقل شد اما با وجود تلاش های صورت گرفته جان خود را از دست داد.

** ایجاد اختلال در شبکه یک نهاد دولتی
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: یک مرد مسلط به برنامه نویسی به علت اختلافات مالی، شبکه داخلی یک نهاد دولتی را مختل کرد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد بیان کرد: چندی پیش یکی از نهادهای دولتی برای یکپارچه سازی سامانه نرم افزارهای خود یا یک جوان مسلط به برنامه نویسی و انفورماتیک قرارداد بست و فرد یاد شده اقدام به برنامه نویسی و ایجاد یک نرم افزار کرد.
رییس پلیس فتا استان همدان بیان کرد: پس از اتمام کار، بین دو طرف قرارداد در زمینه پرداخت دستمزد اجرای برنامه نویسی مشکلاتی ایجاد شد.
سرهنگ سرخوش نهاد افزود: این جوان که مدیریت و پشتیبانی این نرم افزار را عهده دار بود بدون اطلاع متولیان این سازمان، دسترسی به این سامانه را قطع کرد.

** دسترسی نوجوان 15 ساله به 600 حساب بانکی
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: نوجوان 15 ساله ای که با راه اندازی یک سایت جعلی به 600 حساب مالی دسترسی پیدا کرده بود، دستگیر شد.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این جوان با فریب افراد آنها را به سمت این سایت جعلی سوق داده و اطلاعات حساب بانکی کاربران را سرقت می کرد.

** دارایی 2 همدانی، قربانی قمار فوتبالی شد
رییس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات همدان گفت: 2 همدانی با حضور در سایت قمار و شرط بندی، یک میلیارد و 300 میلیون ریال از دارایی خود را باختند.
سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: برخی از افراد با سوء استفاده از بستر فضای مجازی اقدام به راه اندازی سایت های شرط بندی و قمار می کنند.
وی اضافه کرد: افراد سودجو بیشتر در صدد به دام انداختن جوانان و نوجوانان با ترغیب آنها به کسب پول های بادآورده و هنگفت و یک شبه پولدار شدن هستند.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 پزشک جمعیت هلال احمر جوانان و نوجوانان دستمزد کشاورزی 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۰ مسئول ایمنی در کارگاه‌های تولیدی، خدماتی و عمرانی این استان بر اجرای دستورالعمل های ایمنی و بهداشت کار نظارت می‌کنند.

خلیل احمد سلامی امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت در جلسه با مسئولین ایمنی استان اظهار کرد: ایمنی و بهداشت کار از مهمترین مسائلی است که هر فرد در هر سطحی در محیط کار و زندگی باید به آن توجه کند، زیرا غفلت از آن باعث صدمات و ضایعات جبران ناپذیری می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش نکته کلیدی پیشگیری از حوادث کار است، افزود: طبق قانون کار، کارگاه‌ها پیش از راه‌اندازی باید چارچوب ایمنی را داشته و آموزش‌های لازم را به نیروهای خود داده باشند.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی سال گذشته با مجموع اقدامات نظارتی بازرسان کار و ارائه آموزش‌های کاربردی به جامعه هدف، میزان حوادث ناشی از کار در استان نسبت به سال قبل‌تر، ۱۰ درصد کاهش یافت.

سلامی از فعالیت ۳۹۶ کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار در سیستان و بلوچستان هم خبر داد و گفت: از وظایف کمیته‌ حفاظت فنی و بهداشت کار می‌توان به طرح مسائل و مشکلات حفاظتی و بهداشتی در جلسات کمیته و ارائه پیشنهادات لازم به کارفرما برای رفع نواقص و سالم‌سازی محیط کار و همکاری با کارشناسان بهداشت حرفه‌ای و بازرسان کار برای اجرای مقررات حفاظتی و بهداشت کار اشاره کرد.

وی تأکید کرد: جلب مشارکت کارگران در برنامه‌های ایمنی و آموزش‌های لازم در این زمینه نیز منجر به پیشگیری از حوادث ناشی از کار و رشد بهره‌وری در تولید می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵۷ هزار تماس با اورژانس ۱۱۵ در هرمزگان
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • ایمنی لیفتراک چیست و چه نکاتی را باید رعایت کرد؟
  • ۸ مصدوم در سه حادثه در کارون و اهواز
  • کودک ۵ ساله خرم‌آبادی خاله‌ ۱۴ ساله‌اش را کشت!
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • مرگ ۲۵ کارگر در اثر حوادث کار در همدان
  • مشارکت ۴۳ درصدی خراسان رضوی در حوزه اشتغال
  • تیراندازی مرگبار کودک ۵ ساله به‌سمت خاله‌اش
  • افزایش فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌شرقی