Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@04:02:45 GMT

۱۵۴ خانه در معرض تخریب کالپوش تخلیه نشده‌اند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۱۸۵۹

۱۵۴ خانه در معرض تخریب کالپوش تخلیه نشده‌اند

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رئیسیان، صبح دوشنبه در جلسه مدیریت بحران استانداری سمنان به میزبانی سالن جلسات استانداری و با موضوع رانش زمین در کالپوش میامی، بیان کرد: از ۳۰۷ واحد مسکونی تخریبی موجود در حسین آباد کالپوش، تا کنون ۱۵۳ واحد مسکونی تخریبی تخلیه و ۱۵۴ واحد در معرض تخریب تخلیه نشده است.

وی با تاکید بر ضرورت تخلیه منازل تخریبی بر اثر رانش زمین در کالپوش، تاکید کرد: تاکنون به ۱۲۱ خانواده، اجاره بهای یک‌واحد مسکونی پرداخت شده تا بتوانند منزلی را تهیه کنند همچنین باید گفت خسارات ناشی از رانش زمین در کالپوش در حال بررسی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان با بیان اینکه در مقوله‌ی مدیریت بحران، بیشترین مشکلات در پی رانش زمین در منطقه حسین آباد کالپوش به وجود آمده است، گفت: بر اساس نظرات مردم حسین آباد کالپوش، عملکرد ادارات برق، گاز و آموزش و پرورش مطلوب گزارش شده است. بر همین اساس لازم است تا ادارات کل راه و شهرسازی شرق و ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین شرکت آب و فاضلاب روستایی به کار خود در منطقه سرعت دهند.

ضرورت تعیین یک شهرستان معین در هنگام بحران

محمد حسن اسلامی راد، مدیر کل دفتر امنیتی و انتظامی استانداری سمنان نیز در این نشست خواستار تقویت زیرساخت‌های مدیریت بحران در استان شد و بیان کرد: امروز در برخی موارد با مشکلاتی روبرو هستیم برای مثال در برخی مکان‌ها امکانات راهدارخانه‌ها متناسب با مناطق استقرار یافته نیست لیکن لازم است تا با انجام اقدامات فرهنگی، راهکارهای همکاری بیشتر مردم در زمینه مدیریت بحران تقویت گردد.

وی با بیان اینکه مشکل مدیریت واحد، یکی از الزامات اساسی در مدیریت بحران است، تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم، برای شهرستان استان سمنان، یک شهرستان معین در هنگام بحران تعریف شده و مکان‌های اسکان اضطراری مشخص شود.‌

کد خبر 4591053

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  منصور کشاورزیان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تشریح ضرورت بهره گیری از توان و تخصص اصحاب رسانه در فعالیت‌های فرهنگی ترویج مصرف بهینه آب در جامعه گفت: در دومین جشنواره آب و رسانه استان سمنان ۱۵۰ اثر به دبیرخانه رسال شد که پس از داوری از صاحبان ۲۱ اثر برگزیده با اهداء جوایزی قدردانی شد.
مدیریت مصرف آب در خانه با تاکید بر نقش بانوان خانه دار، بحران خشکسالی و راهکار‌های مقابله با آن تامین آب پایدار – مدیریت مصرف، ترویج سبک زندگی اسلامی – ایرانی با رویکرد مدیریت مصرف بهینه آب، حفاظت و صیانت از منابع، بازچرخانی آب مزایا و محدودیت ها، اصلاح الگوی مصرف، نقش رسانه در حساس نمودن افکار عمومی در منابع آب سمنان فاضلاب، آب خاکستری فرصت‌ها و تهدید‌ها و استفاده از پساب در صنعت و کشاورزی از جمله محور‌های دومین جشنواره آب و رسانه در استان سمنان بود.
این جشنواره به همت شرکت آب و فاضلاب استان سمنان و با مشارکت استانداری سمنان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، صدا و سیمای مرکز سمنان، شهرداری سمنان، خانه مطبوعات و انجمن خبرنگاران استان سمنان در بخش‌های خبر، گزارش، مصاحبه، عکس، موشن گراف، فیلم کوتاه ۶۰ ثانیه ای، پادکست برگزار شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • آخرین خبرها از سیلاب زیرکوه/کنکوری ها با کمک ارتش به آزمون رسیدند
  • دستور تخلیه روستای نوده شهرستان زیرکوه صادر شد
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • معرفی برگزیدگان جشنواره آب و رسانه در سمنان
  • بارش شدید تگرگ در شیراز /آمادگی تمام دستگاه‌های خدمات‌رسان
  • آخرین وضعیت شهرستان‌های اصفهان پس از بارش‌های رگباری شب گذشته
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد