Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، رحمدل بامری رئیس ستاد مدیریت بحران و سرپرست فرمانداری ویژه چابهار گفت: بارندگی و طغیان رودخانه‌های فصلی هرچند که نعمتی از جانب خداوند است، اما مشکلاتی را نیز برای مردم به وجود آورد بطوریکه به برخی خانه‌ها آسیب وارد شده است.

وی افزود: هم اینک ارتباط تلفنی با بخش پلان قطع شده و طغیان رودخانه کاجو نگرانی‌های جدی را به دنبال دارد که نیاز است هر چه سریعتر تلفن‌ها وصل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از عدم وجود باتری برای دکل تلفن‌های روستایی اکثر روستا‌ها انتقاد کرد و افزود: همزمان با قطع برق، تلفن نیز قطع می‌شود و به همین سبب از وضع مردم، خرابی و خسارات سیل اطلاعی در دست نیست.

رئیس ستاد مدیریت بحران چابهار از ضعیف بودن زیرساخت‌های تلفن واینترنت، راه، بافت روستا‌ها و واقع شدن روستا‌ها و حاشیه شهر در مسیر سیلاب اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر برای توسعه وآبادانی چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران شد.

وی از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران در مقابله با هرگونه حوادث خبر داد و اضافه کرد: تاکنون مشکل خاصی نبوده است.

وی به نبود پل و ابنیه فنی و عدم استاندارد راه‌های روستایی بخش‌های مرکزی، پلان و دشتیاری اشاره و اضافه کرد: با کمترین بارندگی ارتباط نیمی از روستا‌ها با مراکز بخش‌ها و شهرستان قطع می‌شود که نیاز است وزارت راه و شهرسازی نسبت به ساخت پل و آبنما استاندارد اقدام کند.

سرپرست معاونت استانداری سیستان وبلوچستان وفرماندار شهرستان ویژه چابهار گفت: بارندگی ها، باد و رعد و برق موجب شکستگی ۵۱ تیر و سوختگی سه ترانسفورماتور برق شد که با تلاش نیرو‌های اداره برق هم اینک مشکلات خاموشی‌ها مرتفع شده است.

بامری از تلاش‌های همه مسئولان، اعضای شورا‌های اسلامی، دهیاران، بخشداران و به ویژه رسانه هادر اطلاع رسانی به موقع بارندگی‌ها و سیلاب قدردانی کرد.

وی به برخی اقدامات برای پیشگیری از هرگونه حوادث احتمالی خبر داد و اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ جوان و ده‌ها شهروند از دیگر نقاط کشور در تماس تلفنی خواستار ارائه خدمات و کمک به نقاط مختلف شهر و روستا‌ها شدند.

وی لایروبی رودخانه‌ها و مسیل ها، سرکشی از حادثه دیدگان حاشیه شهر و ارتباط با بخشداران و مسئولان را از دیگر اقدامات عنوان کرد.

رئیس اداره هواشناسی چابهار نیز اظهار داشت: سامانه بارشی به تدریج تا بامداد امروز دوشنبه تضعیف خواهد شد وهمچنان برای فردا در ارتفاعات جنوب شرق رگبار پراکنده (کمتر از ۱۵ میلی متر)، برخی نقاط سیستان بارش ملایم، زاهدان و سایر نقاط بارش خفیف و پراکنده خواهد بود.

محمدرضا سالاری فنودی افزود: براساس آمار بارش‌های چابهار، کنارک و توابع از ابتدای ورود سامانه تاکنون در چابهار ۴۰ میلیمتر، کنارک ۲۷، فرودگاه کنارک ۲۴، باهوکلات ۲۰، پلان ۲۰، تیس ۲۳، نگور ۳۱، کمبل سلیمان ۲۶، عورکی ۲۲، پل ریمدان ۳۷، پسابندر ۳۰، زرآباد، ۷ کهیر ۱۳، مومان ۲۵ و سورکمب ۲۴ میلمتر ثبت شده است.

انتهای پیام /پ

سیل در سیستان و بلوچستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل مدیریت بحران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز در کدام استان ها باران می آید؟

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی ضرابی کارشناس هواشناسی، گفت: امروز در استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، برخی نقاط جنوب و مرکز کشور استان‌های ساحلی خزر و استان‌های قزوین، البرز و تهران رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس هواشناسی در ادامه عنوان کرد: همچنین برای فردا سه شنبه (۱۸ اردیبهشت) از شدت بارش در این مناطق تا حدودی کاسته می‌شود و علاوه بر مناطق فوق در شمال شرق کشور بارش رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: چهارشنبه و پنجشنبه (۱۹ و ۲۰ اردیبهشت) در شمال غرب، سواحل شمالی شمال شرق، ارتفاعات البرز مرکزی و بخش‌هایی از شرق و جنوب کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضرابی خاطرنشان کرد: دوشنبه و سه شنبه در استان‌های ساحلی خزر و چهارشنبه و پنج شنبه در شمال شرق کشور کاهش دما رخ خواهد داد و جمعه (۲۱ اردیبهشت) جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما در کشور خواهیم داشت.

کد خبر 6098201 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • امروز در کدام استان ها باران می آید؟
  • هزار و ۶۸۳ نقاط در استان کردستان تحت پوشش گاز طبیعی
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • عبور از رودخانه با طناب
  • نگاهی به وضعیت بارندگی‌ها و سیلاب در نقاط مختلف انابد + فیلم
  • نسل جدید تلفن‌های ثابت ویژه کسب و کارها
  • با انتخاب یک تلفن سانترال حرفه ای، کسب و کارتان را مدیریت کنید
  • بارش باران و جاری شدن روان‌آب در خراسان شمالی
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه