Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@03:33:54 GMT

درخواست ترامپ از نتانیاهو برای قطع روابط با چین

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۲۴۳۱

درخواست ترامپ از نتانیاهو برای قطع روابط با چین

رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی از درخواست رئیس جمهور ایالات متحده از نخست وزیر اسرائیل برای قطع روابط این رژیم با چین خبر می‌دهند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ بین الملل آسیا-اقیانوسیه آسیای غربی نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه تایمز اسرائیل به نقل از شبکه 13 تلویزیون این رژیم گزارش داده است که درخواست دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع روابط تل آویو با پکن چند دقیقه پس از اقدام واشنگتن در به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین‌های اشغالی مطرح شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظر ترامپ درباره سومین نشست با رهبر کره شمالیانتقاد شدید رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ترامپ

 

ترامپ از نتانیاهو خواسته است تا روابط خود را با چین قطع کند و در غیر این صورت به همکاری های امنیتی واشنگتن با تل آویو پایان خواهد داد.

ترامپ خطاب به نتانیاهو گفته است: "اگر نفوذ چین در اسرائیل را محدود نکنید؛ همکاری‌های امنیتی با آمریکا لطمه خواهد دید."

وبگاه خبری آکسیوس نیز اعلام کرده است که درخواست ترامپ از نخست وزیر اسرائیل روز 26 مارس چند دقیقه پس از اعلام به رسمیت شناختن بلندی‌های جولان به عنوان بخشی از سرزمین‌های اشغالی از سوی ترامپ مطرح شده است.

این درخواست ترامپ یک تناقض شگفت انگیز و آشکار در روابط دو متحد به شمار می‌رود، به خصوص آنکه روابط دو طرف در زمان ریاست جمهوری ترامپ تقویت شده است.

البته مقام‌های رژیم صهیونیستی فاش کرده‌اند که این نخستین بار نبوده است که چنین درخواستی برای قطع روابط تل آویو با پکن از سوی مقام‌های آمریکایی مطرح شده است.

در ماه ژانویه نیز جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا نیز درخواست مشابهی را مطرح کرده است. مایک پامپئو نیز طی شش ماه گذشته این درخواست را از تل آویو داشته است.

این گزارش افزود: واقعیت این است که مطرح شدن این درخواست از سوی ترامپ نشان می‌دهد که کاخ سفید نسبت به این مساله کم طاقت شده و صبر خود را از دست داده است.

بر اساس اعلام مقام‌های تل آویو 2 موضوع اصلی در روابط اسرائیل و چین وجود دارد که بیش از همه موجب نگرانی آمریکا شده است. نخستین موضوع پروژه‌های بزرگ زیرساختی در بندر حیفا است، یعنی جایی که ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا دهه‌هاست در آنجا فعالیت می‌کند و دومین مساله نیز تلاش ترامپ برای جلوگیری از همکاری شرکت‌های فناوری چین با شرکت‌های اسرائیلی در زمینه توسعه نسل پنجم خدمات ارتباطی و مخابراتی است.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,87,90,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط دونالد ترامپ

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دونالد ترامپ دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۲۴۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست

  

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون الجزیره، برنی سندرز، سناتور چپ‌گرای آمریکایی، با یادآوری به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بر لزوم اشتباه نگرفتن محکومیت کشتار غزه با یهودستیزی تأکید کرد.

سندرز خطاب به نتانیاهو گفت: گفتن اینکه کابینه شما ۳۴۰۰۰ نفر را در ۶ ماه کشته است نه یهودستیزی است و نه حمایت از جنبش حماس.

وی افزود: محکوم کردن تخریب دانشگاه‌ها و مدارس غزه توسط کابینه نتانیاهو و محروم کردن ۶۲۵۰۰۰ نفر از آنها از تحصیل، یهودستیزی نیست.

وی گفت: اینکه می‌گوییم زیرساخت‌های غزه، سیستم بهداشتی آن و ۲۲۱ هزار خانه را ویران کردید، یهودی ستیزی نیست.

سندرز دو روز پیش گفت آنچه اسرائیل در غزه انجام می‌دهد دیگر جنگ علیه حماس نیست، بلکه بیشتر برای از بین بردن بافت زندگی فلسطینی‌ها است.

سندرز در سخنرانی خود در کنگره برای تصویب کمک‌های خارجی از جمله کمک نظامی به اسرائیل توضیح داد که آنچه در غزه اتفاق می‌افتد تصادف یا اشتباه جنگی نیست، بلکه یک سیاست حساب شده است که بیش از ۶ ماه است که به طور سیستماتیک اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: نمی‌توان به این حقایق نگاه کرد و به این نتیجه نرسید که سیاست کابینه اسرائیل با هدف تبدیل غزه به منطقه‌ای غیرقابل سکونت بوده است و این همان چیزی است که در واقعیت رخ می‌دهد.

این سناتور آمریکایی همچنین از همدستی آمریکا در جنگ غزه انتقاد کرد و گفت که جنگ غزه جنگ اسرائیل و آمریکا محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بیشتر بمب‌ها و تجهیزات نظامی مورد استفاده اسرائیل در غزه توسط کشور ما با پول مالیات دهندگان آمریکایی تهیه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا میلیارد‌ها دلار به کابینه نتانیاهو می‌دهد که مرز‌های غزه را می‌بندد و مانع از رسیدن مواد غذایی و پزشکی به محرومان می‌شود.

دیگر خبرها

  • حماس: اسرائیل راهی جز مذاکره ندارد
  • دهن‌کجی نتانیاهو به احکام دادگاه لاهه/ تأثیری ندارد
  • اردوغان: نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است | کسی که می‌خواهد فرعون امروز را ببیند، راه دور نرود ...
  • زلزله در ساختار نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی
  • پاسخ برنی سندرز به فرافکنی نتانیاهو
  • سندرز به نتانیاهو: گفتن کشتار ۳۴۰۰۰ فلسطینی، یهودستیزی نیست
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویان مخالف اسرائیل را به شدت سرکوب کند
  • ترامپ: پلیس باید دانشجویانی که مخالف (نسل‌کشی) اسرائیل در غزه هستند را به شدت سرکوب کند
  • حمله وزیر نتانیاهو به ارتش رژیم اسرائیل
  • رژیم‌صهیونیستی نمی‌تواند تا ابد بجنگد