Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در دیدار مدیران کمیته امداد استان کردستان با وی با بیان اینکه کمیته امداد از برکات انقلاب است که به فرمان امام (ره) تأسیس شد، اظهار داشت: در طول چهار دهه انقلاب خدمات ارزشمندی در بخش‌های معیشتی و مادی و همچنین فرهنگی و معنوی به مددجویان و نیازمندان از سوی این نهاد ارائه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه انسان نیاز دوگانه‌ای دارد، افزود: هم در بخش نیازهای اولیه همچون خوراک، پوشاک و داشتن سرپناه و هم در مباحث فکری، اعتقادی، باورها و ارزش‌ها باید به امور انسان‌ها توجه شود که در این زمینه اقشار ضعیف باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان ادامه داد: انسان‌های زیادی با کمک کمیته امداد به مقامات بالایی رسیده و موفیقت های زیادی کسب کرده اند و خود این افراد بعداً کمک‌رسان افراد دیگری نیز بوده اند و این کار بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

آیت الله حسینی شاهرودی در زمینه اشتغال‌زایی کمیته امداد برای مددجویان که چند سالی است بسیار مورد توجه و تاکید قرار گرفته است و در این زمینه عملکرد خوبی داشته است، یادآور شد: کمک عزت مندانه به نیازمندان و اینکه زمینه‌ای فراهم کنیم تا با تسهیلات قرض‌الحسنه این قشر جامعه روی پای خود بایستند و از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شوند ارزشمند و قابل تقدیر است.

وی بیان کرد: کمک به نیازمندان و سیر کردن شکم یتیمان در دین اسلام بسیار مورد تاکید قرار گرفته است و از طرف خداوند این کار مدح شده و آن را برای انسان ذخیره آخرت قرار می‌دهد و کسانی که کمک می‌کنند باید بدون منت و برای رضای خداوند این کار را انجام دهند چون که این سهم فقرا است که باید پرداخت شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان در ادامه گفت: موضوع کمک کردن باید در جامعه فرهنگ سازی شود و این کار منع نشود، این کار در تربیت جامعه، افزایش همبستگی و حضور مردمی، تقویت حس نوع دوستی و رشد جامعه مؤثر است.

آیت الله حسینی شاهرودی اظهار داشت: بخشیدن و دور کردن بخل باعث کاهش وابستگی به مال و غلبه بر نفس خواهد شد و این کمک کردن به هم نوع و بخشش است که زمینه رشد انسان را فراهم و مایه برکت در مال انسان می‌شود.

وی در ادامه سخنان خود استفاده از روش‌های جدید و الکترونیکی کردن برای پرداخت کمک‌های مردمی را از مسائلی عنوان کرد که باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با بیان اینکه نوع تبلیغات جدید کمیته امداد که هم اکنون صورت می‌گیرد مؤثر است، یادآور شد: آنچه مهم است ترویج فرهنگ احسان و نیکوکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد و هدف این است که کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی جامعه برسد.

کد خبر 4591065

منبع: مهر

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی نماینده ولی فقیه در کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان از توزیع ۴ هزار و ۲۶۵ سری جهیزیه بین نوعروسان این استان خبر داد. - اخبار استانها -

جلال شیخ‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد، گفت: ترویج گسترش فرهنگ ازدواج‌های آسان، کم‌هزینه و پایدار یکی از اهداف نهاد کمیته امداد است.

او با اشاره به طرح‌های مختلف کمیته امداد برای توانمندسازی مددجویان اضافه کرد: این نهاد با مشارکت خیرّان و کمک به نوعروسان زمینه‌های سبک زندگی ساده را فراهم کرده‌است.

توزیع 62 میلیارد تومان بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان اعلام کرد: 4 هزار و 265 سری جهیزیه با مبلغ 127 میلیارد تومان بین مددجویان این استان در سال 1402 توزیع شده‌است.

شیخ‌پور بیان کرد: جهیزیۀ توزیع‌شده بین نوعروسان لرستان شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباس‌شویی، جاروبرقی و اجاق گاز است که بین مددجویان در تمام شهرهای این استان توزیع شده‌است.

او خاطرنشان کرد: هیچ نوعروس پشت نوبتی برای دریافت جهیزیه در لرستان وجود ندارد و تلاش می‌کنیم که لوازم ضروری زندگی برای مددجویان را در امسال نیز تأمین کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام‌ خمینی(ره) لرستان با تأکید به کمک به ایتام، زنان سرپرست خانوار و ایجاد اشتغال‌ برای مددجویان این استان یادآور شد: 12 هزار و 585 مورد فرصت شغلی برای مددجویان ایجاد شده‌است.

شیخ‌پور با اشاره به اقدامات کمیته امداد برای محرومیت‌زدایی خاطرنشان کرد: 922 میلیارد تومان فرصت شغلی در سرفصل‌های کشاورزی دامپروری، صنایع‌دستی و خدمات برای مددجویان لرستان ایجاد شده‌است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • معلم؛ روایتگر تاریخ و مظهر فرهنگ
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه دچار مشکلات روانشناختی هستند
  • معاون امور فرهنگی کمیته امداد کشور: ۲۰ درصد افراد جامعه نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند
  • مستحکم شدن جامعه هدف با دادن مشاوره دقیق و درست
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان