Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق بیمه کشاورزی تا کنون ۶۵ میلیارد و ۴۱۳ میلیون تومان غرامت به کشاورزان خسارت دیده ناشی از سیل پرداخت کرده است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی گفت: تا امروز از ۱۷ استان کشور در ۱۴ استان به کشاورزان خسارت دیده بر اثر سیل که زیر پوشش بیمه کشاورزی بودند، پس از تکمیل ارزیابی‌های این صندوق، غرامت پرداخت کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محمد ابراهیم حسن نژاد با بیان این که از ۱۵ فروردین سال جاری نخستین پرداخت غرامت برای جبران خسارت بیمه شدگان خسارت دیده در استان‌های گلستان و مازندران آغاز شد، اظهار داشت: در حال حاضر کشاورزان استان‌های گلستان، مازندران، خوزستان، لرستان، همدان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، تهران، سمنان، چهارمحال و بختیاری و خراسان شمالی غرامت دریافت کرده‌اند.

وی افزود: ۱۵۳ مورد بیمه‌ای در بخش کشاورزی وجود دارد و پرداخت خسارت‌ها بر اساس میزان خسارت، ارزیابی‌ها و نوع محصولات صورت می‌گیرد.

حسن نژاد، میزان خسارت پرداختی به بهره برداران آسیب دیده از سیل در استان گلستان را ۲۰ میلیارد و ۳۶۵ تومان عنوان و تصریح کرد: ۳۳ مورد خسارت به واحد‌های مرغداری، محصولات زراعی، دام و آبزیان این استان وارد شده است.

وی با اشاره به پرداخت ۷ میلیارد و ۹۶۵ میلیون تومان غرامت به بخش کشاورزی استان مازندران و ۳۶ میلیارد تومان به خوزستان از سوی صندوق بیمه کشاورزی اعلام کرد: در مازندران دو مورد آبزی پروری، شش مورد باغ، ۵۸۲ راس دام، هشت واجد مرغداری، ۲۱۷۹ محصول باغی و ۳۴۸۶ محصول زراعی غرامت دریافت کرده‌اند.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی ادامه داد: در خوزستان نیز به ۱۸۳ راس دام و ۳۸۷۴ بیمه گذار خسارت دیده، غرامت پرداخت شده است.

وی مجموع خسارت پرداختی به بهره برداران َآسیب دیده از سیل در استان ایلام را یک میلیارد و ۶۵۴ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۶۲ مورد به باغداران و ۲۰۴۰ مورد به زارعان غرامت پرداخت کرده‌ایم.

حسن نژاد مجموع غرامت‌های پرداختی به کشاورزان آسیب دیده در استان لرستان را یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و اذعان داشت: تا کنون به ۱۰ واحد آبزی پروری، ۴۵۸ راس دام، ۲۵ واحد طیور و ۳۱۷ باغدار و ۲۶۹۰ زارع خسارت دیده از سیل از سوی صندوق بیمه کشاورزی غرامت پرداخت شده است.

وی اعلام کرد: در کل کشور تا کنون به ۲۲ هزار و ۵۳۴ مورد خسارت در بخش کشاورزی خسارت پرداخت کرده‌ایم.

قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی افزود: این صندوق متناسب با قراردادی که با بیمه گذاران دارد و رقمی که در بیمه نامه کشاورز تعهد کرده است، خسارت پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: در سه استان باقی مانده به محض تکمیل ارزیابی‌ها توسط کارشناسان، باقیمانده غرامت به کشاورزان آسیب دیده پرداخت می‌شود.

حسن نژاد درباره جبران خسارت سایر بهره برداران بخش کشاورزی آسیب دیده از سیل که زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی نبوده اند، اذعان داشت: بر اساس اعلام رییس جمهوری و وزیر جهاد کشاورزی، به بهره برداران بخش کشاورزی که بیمه نیستند و در عین حال بر اثر سیل خسارت دیده اند طی دستورالعملی غرامت پرداخت می‌شود.

وی در عین حال از کشاورزان به ویژه برای کشت بهاره خواست نسبت به بیمه محصولات خود با توجه به حوادث طبیعی اقدام کرده و بیمه‌نامه خریداری کنند تا در مواقع حادثه برای آن‌ها جبران خسارت شود.

حسن نژاد گفت: در بیمه کشاورزی، دولت بیش از ۶۰ درصد حق بیمه‌ها را پرداخت می‌کند و ما امیدواریم با تامین اعتباری که سازمان برنامه و بودجه انجام می‌دهد، پرداخت غرامت‌ها به کشاورزان سیل زده بدون وقفه ادامه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قائم مقام صندوق بیمه کشاورزی پرداخت غرامت به کشاورزان سیل زده محمد ابراهیم حسن نژاد خسارت بیمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد روستا رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد :سیلاب یک هزار و ۳۰۰ میلیارد به بخش کشاورزی خسارت زد اما تاکنون یک ریال اعتبار خسارت سیلاب پرداخت نشد.

وی افزود: بخش عمده خسارت‌ها و آسیب‌ها در این شهرستان مربوط به باغات، مزارع، زمین‌های کشاورزی، کانال‌های آبرسانی و سرآب بندی‌های بخش کشاورزی و همچنین ابنیه فنی و راه‌های روستائی و عشایری است. که در این بارندگی بخش زیادی از محورهای ارتباطی روستایی و عشایری نیز مسدود شده بود. کهگیلویه و بویراحمد ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار از این میزان زراعی است.

خبرنگار: فائزه صداقت

انتهای خبر/

کد خبر: 1228422 برچسب‌ها سیل

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۳۰۰ میلیاردی سیل به کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای مهلت تسهیلات مراجعه کنند
  • تمدید نام نویسی بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری
  • وقتی دولت و بذرپاش ابلاغیه رهبری را دور می‎زنند
  • کشاورزان خسارت دیده استان بوشهر برای امهال تسهیلات مراجعه کنند
  • ۳۳ هزار نفر در بوشهر عضو صندوق بیمه روستائیان و عشایر هستند
  • ۱۱۶هزار روستایی و کشاورز در لرستان بیمه شدند
  • ۱۸۰۰ مادر دارای ۳ فرزند بوشهری در لیست بیمه رایگان
  • ۳۳ هزار نفر در استان بوشهر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان هستند