Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@14:22:45 GMT

پولی شدن پارک خودرو در خیابان های تهران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۲۲۰

پولی شدن پارک خودرو در خیابان های تهران

ایجاد منابع درآمدی پایدار شهری یکی از رویکردهای اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در پایتخت محسوب می شود و می توان گفت با اجرای این طرح و پولی شدن پارک در خیابان ها، زمینه ای فراهم می شود که شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی بروند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، شورای پنجم از زمانی که روی کار آمده است همواره به دنبال راهکارهایی برای ایجاد منابع درآمد پایدار شهری بوده است تا بتواند این راهکارها را جایگزین منابع درآمدی ناپایداری چون تراکم فروشی و عوارض صدور پروانه ساخت نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این راستا نیز مطالعاتی توسط کمیسیون های تخصصی، کارشناسان و صاحب نظران انجام شده است.

 

اعضای شورای پنجم برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه تهران در سال ۹۸ را نیز با رویکرد تاکید بر تامین منابع درآمد پایدار شهری بررسی و تصویب کردند. یکی از منابع درآمد پایداری که در این دو سند بالادستی مورد توجه قرار گرفته است، ساماندهی فضای پارک حاشیه ای در پایتخت است.

 

در مصوبه بودجه سال ۹۸ به موضوع ساماندهی فضای پارک حاشیه ای توجه شده و شهرداری تهران موظف شده بود تا فضای پارک حاشیه ای را ساماندهی کند و در این راستا و در روزهای ابتدایی سال جدید، در برخی مناطق شهرداری تهران اجرای این طرح آغاز شده است.

 

اجرای طرح ساماندهی فضای پارک حاشیه ای در گام اول و با ساماندهی ۲۰۰ هزار فضای پارک حاشیه ای اجرایی خواهد شد و کسب درآمدی بالغ بر ۶۰۰ میلیارد تومان از این محل برای مدیریت شهری پیش بینی شده است.

«محمد علیخانی» در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره ساماندهی فضای «پارک حاشیه ای» در تهران گفت: شورای پنجم مصوبه ساماندهی فضای پارک حاشیه ای را به عنوان یکی از منابع درآمد پایدار تصویب کرد و اجرای آن بر عهده سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

 

به گفته رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران، پیش بینی شده است ۲۰۰ هزار فضای پارک حاشیه ای در سال ۹۸ ساماندهی شود.

 

علیخانی با بیان اینکه ساماندهی فضای پارک حاشیه ای در همه مناطق تهران توزیع شده است، گفت: در معابر اصلی مناطق که طبق قانون فضای ایجاد پارک حاشیه ای وجود دارد، به عنوان پارک حاشیه ای از آن ها استفاده خواهد شد.

 

وی در حالی به ساماندهی ۱۵ هزار فضای پارک حاشیه ای در منطقه ۲ شهرداری تهران اشاره کرد که شهردار منطقه ۲ درباره اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای در این منطقه خبر داده است.

 

رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یک میلیون فضای پارک حاشیه ای در مناطق ۲۲ گانه شناسایی شده است، گفت:  در مرحله اول ۲۰۰ هزار فضا را ساماندهی کرده ایم که این تعداد در همه مناطق ۲۲ گانه شهر توزیع شده است و درآمد پیش بینی شده از اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای ۶۰۰ میلیارد تومان است.

شهرداری منطقه ۲ منطقه ای است که طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای به صورت پایلوت در آن اجرا می شود و قرار است در قالب سه فاز، ۱۵ هزار پارک حاشیه ای در منطقه ۲ و به صورت هوشمند و با استفاده از اپلیکیشن های جدید کنترل شود.

 

«رسول کشت پور» در این باره می گوید: از ابتدای سال گذشته مطالعات پارک حاشیه‌ای در سطح منطقه ۲ انجام شد و قرار شد همه مناطق ۲۲ گانه تهران تحت یک اپلیکیشن نسبت به هوشمندسازی پارک حاشیه‌ای‌شان اقدام کنند.

 

شهردار منطقه ۲ با اشاره به برگزاری مزایده و انتخاب پیمانکار برای اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای، اظهار امیدواری کرد تا آخر فروردین ماه بتوانند برای اجرای کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای اقدام کنند.

 

به گفته وی، ۱۵ هزار پارک حاشیه ای در ۹۰ معبر منطقه ۲ شناسایی شده است و در سه فاز و تا تیر ماه سال جاری طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در آنها اجرا می شود، خاطرنشان کرد: خیابان کوهستان، خیابان سرو، بلوار فرهنگ،  بلوار قیصر امین پور، بلوار دریا، بلوار دادمان، خیابان خوردین و ستارخان در فاز اول تحت پوشش کنترل هوشمند پارک حاشیه‌ای قرار می گیرند.

 

بنا به اظهار کشت پور، بر اساس طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای، پارک نیم ساعت اول برای شهروندان رایگان خواهد بود و ساکنین و کسبه ای که خودروهایشان را در کنار خیابان پارک می کنند نیز باید هزینه پرداخت کنند.

شهردار منطقه ۲ گفت: در این طرح سعی کردیم همزمان با هوشمندسازی شریان‌های درجه ۱ و شریان درجه ۲ ، معابر جمع‌کننده را نیز پوشش دهیم و اینگونه نخواهد بود که شهروندان برای فرار از پرداخت هزینه پارک حاشیه‌ای به کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف بروند و آنجاها را شلوغ کنند.

 

ایجاد منابع درآمدی پایدار شهری یکی از رویکردهای اجرای طرح کنترل هوشمند پارک حاشیه ای در پایتخت محسوب می شود و می توان گفت با اجرای این طرح و پولی شدن پارک در خیابان ها، زمینه ای فراهم می شود که شهروندان به سمت استفاده از حمل و نقل عمومی بروند. همچنین خیابان های تهران که به پارکینگ برخی افراد در طول روز تبدیل شده اند، نفسی بکشند و این اقدام در کاهش ترافیک نیز تاثیرگذار خواهد بود.

 

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل سپاه پاسداران قرآن کریم خسارت سیل سپاه مسابقات قرآن کریم سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم خبرگزاری شبستان پارک حاشیه ای درآمد پایدار ساماندهی شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین - ستاد خبری سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه یک‌شنبه، (۱۶ اردیبهشت‌ماه) با همراهی یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و اعضای شورای سیاست‌گذاری این نمایشگاه از روند آماده‌سازی نمایشگاه در مصلی امام خمینی(ره) بازدید کرد و در جریان آخرین اتفاقات نمایشگاه کتاب تهران قرار گرفت.

افزایش دو برابری کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه کتاب تهران

در ابتدا، علی رمضانی قائم مقام و سخنگوی نمایشگاه گزارشی از روند آماده‌سازی نمایشگاه ارائه کرد و گفت: سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران امسال در ۱۵۰ هزار متر مربع فضای مصلی امام خمینی(ره) گسترده است و ۲۷۰۰ ناشر و ۳۶۰ کتابفروشی در آن مشارکت دارند؛ مشارکت کتابفروشان در بخش مجازی نمایشگاه نسبت به سال گذشته دوبرابری است.

قائم مقام نمایشگاه از شروع بارگذاری آثار ناشران بخش مجازی در سایت این رویداد خبرداد و افزود: کار نمایشگاه در بخش مجازی یک روز پیش از بخش فیزیکی آغاز خواهد شد. هماهنگی با شرکت پست و بانک ملی به عنوان کلان‌ دستگاه‌های همکار نمایشگاه به‌خوبی پیش رفته است و فرماندهی انتظامی کشور همانند سال‌های گذشته عهده‌دار نظم و امنیت نمایشگاه است.

او با بیان اینکه ۵۰ مهمان خارجی به دعوت نمایشگاه کتاب تهران در این رویداد حاضر خواهند شد، گفت: ناشران و اهالی اندیشه و قلم از ۲۵ کشور در بخش بین‌الملل نمایشگاه فعالیت موثر و فعال خواهند داشت. پیرنگ اصلی نمایشگاه کتاب امسال موضوع فلسطین است و دانشجویان فلسطینی برای اولین‌بار در نمایشگاه به صورت مستقیم با مردم به گفت‌وگو می‌پردازند و خودشان به شبهات مردم پاسخ می‌دهند.

در ادامه ناصر کنعانی، مریم‌سادات ظهوریان، مهدی رمضانی، نادر قدیانی، فتح‌الله فروغی، ابراهیم کریمی، مهدی فقیهی نژاد و اسماعیل جانعلی‌پور به عنوان اعضای شورای سیاست‌گذاری سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به طرح پیشنهاداتی پرداختند.

نمایشگاه کتاب تهران چهره واقعی مردم ایران است

یاسر احمدوند رئیس سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با بیان اینکه علیرغم تمام تلاش‌ها خودمان را بدهکار شان فرهنگی مردم ایران می‌دانیم و برای ارتقا سطح کمی و کیفی نمایشگاه کار می‌کنیم، عنوان کرد: حمایت و پیگیری‌های مجدانه و دلسوزانه همراه با نکته‌سنجی وزیر محترم موجب قوت و توسعه نمایشگاه خواهد شد.

او نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را چهره واقعی مردم ایران دانست و افزود: نمایشگاه کتاب تهران میزبان تمام سلایق، اقوام، مذاهب و ادیان و تفکرها است و ما وظیفه داریم این سرمایه بزرگ اجتماعی و ملی را در چشم جهان به نمایش بگذاریم.

نمایشگاه کتاب صفحه پرشوری از دوره رونق فرهنگ است

سپس، اسماعیلی از شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه کتاب تهران بخاطر اهتمام و همت در پیگیری مسائل این رویداد مهم فرهنگی قدردانی کرد و با بیان اینکه در آستانه افتتاح نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اوضاع وفق مراد و وفق اهداف ترسیم شده پیش رفته است، گفت: نمایشگاه کتاب در دوره سی و پنجم یک دوره کم‌نظیر را به لحاظ آمار و ارقام و کمیت و کیفیت را برای اصحاب فرهنگ و ادب کشورمان ایجاد خواهند کرد.

او با تاکید براینکه تمهیدات و پشتیبانی لازم از نمایشگاه کتاب تهران درحال انجام است، اشاره کرد: نمایشگاه کتاب تهران متعلق به جریان فرهنگ و ادب کشور است و وظیفه ما نهایتاً حمایت و تسهیل‌گری از این فرایند است. کشورمان به‌لحاظ حوزه فرهنگی قابل مقایسه با بسیاری از جوامع و کشورهای جهان نیست. تقریباً در وزارت فرهنگ روزی بدون برگزاری رویدادهای فرهنگی نداریم و روزانه میزبان برگزاری جشنواره‌های متعدد شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و ملی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه کتاب را صحنه پرشوری از دوره رونق و شکوفایی حوزه فرهنگ دانست و ادامه داد: در طول یک سال گذشته برای برگزاری این نمایشگاه تلاش کردیم بخش مهمی از نیازها را مورد توجه قرار دهیم و ضمن اذعان به ضعف‌های موجود اما تلاش شد وضعیت را به صورتی قابل اتکا و افتخار تغییر دهیم.

اسماعیلی از آماده‌سازی کارخانه جدید کاغذ برای تامین نیازهای کشور در زمینه کتاب‌های درسی خبر داد و افزود: در مضوع تامین کاغذ و کتاب‌های درسی در آستانه تکمیل و افتتاح کارخانه جدید کاغذ هستیم که به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و ظرفیت کاغذ تحریر به ۱۳۰ هزار تن خواهد رسید.

او نشر کودک و نوجوان را مسئله مهم و کلیدی دانست و با تاکید براینکه در این زمینه آماده حمایت از ناشران و مخاطبان خواهیم بود، گفت: نکته مهم چند ماموریت ویژه است که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید داشتند؛ بحث ترجمه آثار فاخر فارسی به زبان‌های خارجی با استفاده از کسانی است که تسلط به زبان اصلی دارند. خوشبختانه برنامه ویژه‌ای برای این موضوع تدارک دیده شده که حمایت می‌کنیم. امسال تلاش شد بتوانیم فضای حمایتی را افزایش دهیم؛ دانشجویان، طلاب و اساتید و اعضای هیات علمی در موضوع حمایتی پوشش داده شدند و در دولت منتظر تامین اعتبار هستیم تا عدد خوبی دیگری را جذب کنیم و آن را به بخش دیگری از جامعه وارد کنیم که هدف ما کارمندان دولت، محصلین دوره دوم دبیرستان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر لزوم گسترش شبکه کتابفروشان تاکید کرد و گفت: ابلاغ خوبی در این زمینه از سوی معاون اول رئیس‌جمهور صورت گرفت که کمک کننده است و در جلسه با استانداران بر لزوم اجرایی شدن آن تاکید کردیم. ما در نمایشگاه کتاب تهران به دنبال تغییر حال فرهنگی مردم هستیم و قصد نداریم نمایشگاه صرفا یک رویداد و محل فروش کتاب باشد بلکه باید محل رفت و آمد اصحاب فرهنگ و هنر باشد.

اسماعیلی تاثیرگذاری کمیته فرهنگی نمایشگاه با برگزاری جلسات شعر و مسابقه را مورد تاکید قرار داد و با بیان اینکه حتما باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه کتاب باشد تا مردم احساس شور و نشاط فرهنگی داشته باشند، افزود: نمایشگاه کتاب تهران باید یک اتفاق فرهنگی بزرگ و با خاطره مثبت و متعالی باشد تا توانمندی حوزه فرهنگی برای حل مسائل نمایان شود.

او بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه معظم‌له از روند نمایشگاه ابراز رضایت داشتند که مایه افتخار است، گفت: نظرسنجی مردمی از نمایشگاه کتاب باید روزانه برگزار شود تا بهترین شرایط را در نمایشگاه ایجاد کنیم و برای این کار به بهترین نقدها که اشکالات ما را بگویند، جایزه می‌دهیم تا فضای پذیرش نقد به فرهنگ تبدیل شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دغدغه مهم مردم در زمینه کتاب را قیمت آن دانست و با تاکید براینکه در این زمینه باید سامانه‌های حمایتی را افزایش داد، گفت: در طراحی صورت گرفته نمایشگاه کتاب تهران در سال ۱۴۰۴ نقطه و قله کمیت و کیفیت و واگذاری امور به بخش‌های مردمی و ناشرین ترسیم شده است که امیدواریم به بهترین شکل محقق شود.

سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «بخوانیم و بسازیم» از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت (۱۴۰۳) در محل مصلی امام خمینی(ره) به شکل حضوری و در سامانه ketab.ir به صورت مجازی برگزار می‌شود.

۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903416

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه بازدید از روند آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران مطرح کرد؛باید فضای تبلیغی و محیطی تهران در قُرُق نمایشگاه بین‌المللی
  • انتقاد مجدد از حصارکشی پارک لاله/ «توضیحات ارائه شده شهرداری مبهم بود»
  • (ویدیو) تعبیر خواب شهرداری زاکانی برای پارک‌های تهران
  • سبزتر شدن فضای سبز حاشیه بزرگراه آزادگان تهران
  • حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران؛ باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی؟
  • باز کردن باب «درخت‌کشی» به چه قیمتی | حرکت تانک‌وار شهرداری زاکانی علیه پارک‌های قدیمی تهران!
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • چرا شهرداری می‌خواهد با تانک از روی پارک‌های تهران بگذرد؟
  • چرا در تهران قدیم خودرو‌ها وسط خیابان پارک می‌کردند؟
  • چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟