Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، صادقی معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان با اشاره به این که  کوچ زنبور داران مهاجر به مناطق ییلاقی استان آغاز شده است گفت: مهاجرت زنبورداران به این مناطق تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

وی افزود: زنبورداران از استان‌های خوزستان، بوشهر وهرمزگان ودیگر مناطق جنوبی به مناطق ییلاقی زنجان مهاجرت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این مقام مسئول گفت: این زنبورداران مهاجر طبق آمار پارسال حدود ۱۰ هزار کلنی زنبور عسل خود را در مناطق ماهنشان، ابهر، خدابنده، زنجان مستقر می‌کنند.

به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان آب و هوای مطبوع بهاری و رویش گل‌ها و گیاهان مختلف دراستان زنجان عوامل عمده مهاجرت زنبورداران به استان زنجان است.

وی گفت: سال گذشته ۲۱ تن انواع فرآورده‌های زنبور عسل در استان زنجان تولید شد که ازاین میزان بیش از یک هزار و ۷۷ تن آن عسل بوده است.

صادقی افزود: بر اساس سرشماری مهرماه سال ۹۷، ۱۱۱ هزار و ۶۹۱ کندوی زنبور عسل در استان به ثبت رسیده که از این تعداد ۲۷۰ کندو بومی و مابقی مدرن بوده است.

هم اکنون هزار و ۷۳۳ نفر دراستان مشغول زنبورداری هستند که از این تعداد ۸۷۰ نفر به صورت ثابت وشغل اصلی به آن می‌پردازند.

صادقی با بیان این که استان زنجان ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان دارد گفت : هوای سرد و بارانی موجب شده هم اکنون زنبور‌های استان از تغذیه دستی استفاده کنند.

انتهای پیام /ک 

فعالیت ۲ هزار و ۲۵۲ زنبورستان در ستان زنجان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آخرین اطلاعات هواشناسی، امروز (۱۱ اردیبهشت) در مناطقی از استان‌های ایلام، لرستان، کرمانشاه، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کردستان، همدان، آذربایجان غربی، جنوب و غرب اصفهان و ارتفاعات البرز مرکزی در مازندران بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می دهد. این وضعیت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) علاوه بر مناطق فوق در مناطقی از استان‌های بوشهر، کرمان، هرمزگان همچنین خلیج فارس و تنگه هرمز پیش بینی می‌شود.

پنجشنبه (۱۳ اردیبهشت) به غیر از استان‌های ساحلی دریای خزر، زنجان، قزوین، البرز و تهران که وقوع رگبار پراکنده در آن‌ها دور از انتظار نیست، در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه رخ خواهد داد. جمعه (۱۴ اردیبهشت) نیز در جنوب و جنوب شرق کشور بارش پراکنده و در سایر مناطق کشور بارش قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۱۵ اردیبهشت) در نقاطی از نوار شمالی کشور، شمال شرق، شرق، شمال غرب، غرب و جنوب غرب شاهد بارش پراکنده خواهیم بود.

همچنین، خلیج فارس و تنگه هرمز سه شنبه و پنجشنبه مواج و چهارشنبه توفانی خواهد بود. دریای عمان نیز چهارشنبه و پنجشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود. طی چهار روز آینده به تناوب در مناطقی از سیستان و بلوچستان و شرق کرمان و جمعه در خراسان جنوبی و یزد در برخی ساعات وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک رخ خواهد داد.

بارش باران هم‌اکنون در مناطق غربی کشور آغاز شد

براساس آخرین اطلاعات، هم‌اکنون بارش‌ها در مناطق ایلام کرمانشاه زاگرس مرکزی خوزستان لرستان کردستان ونواحی مرزی جنوبی ارومیه به‌تدریج آغاز شده است.

کد خبر 6093021 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • آغاز آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • آغاز بارش رحمت الهی در خوزستان
  • زنجانی‌ها منتظر شرایط جوی ناپایدار باشند
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • کاهش سهمیه سوخت و تجمع تعدادی از کامیون داران جنوب سیستان و بلوچستان
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • حمله خرس خرابکار به کندو‌های زنبورداران در بانه (فیلم)