Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@00:19:45 GMT

رصد اشتغال فارغ التحصیلان/ برنامه تقاضامحور کردن رساله ها

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۳۰۶

رصد اشتغال فارغ التحصیلان/ برنامه تقاضامحور کردن رساله ها

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود برومند امروز در نشست هم اندیشی وزیر علوم با صاحب نظران علمی کشور که امروز در وزارت علوم برگزار شد گفت: برای رسیدن به نقطه کنونی از راه پر پیچ و خمی گذر کردیم و آرام آرام دانش خود را گسترش دادیم.

وی با بیان اینکه فارغ التحصیلان ایرانی کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند، گفت: در مطالعات اجتماعی، علوم پایه، پزشکی افتخارات بسیار خوبی کسب کرده ایم و ۳ درصد از مقالات برتر جهانی را تولید می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین کشور برتر علمی در میان کشورهای اسلامی و دارای رتبه ۱۶ جهان هستیم.

برومند بیان کرد: دانشگاهیان به دنبال این هستند تا دانش پلی برای پاسخ به نیازهای کشور شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به چالش‌های پیش رو کشور گفت: ایران با کمبود آب و ریزگردها مواجه است و از سوی دیگر با مشکل بیکاری مواجه هستیم و اشتغال پذیری فارغ التحصیلان از وظایف پیش رو است.

وی ادامه داد: نیاز به راه حل های جدیدی داریم و باید به کمک تیم تحقیقاتی و از طریق راه حل های فناورانه ایده‌های خود را به محصول و خدمات تبدیل کنیم ما به دنبال توسعه فناوری‌های جدید هستیم و اگر در گذشته می‌توانستیم به تنهایی چالش‌ها خود را برطرف کنیم امروز باید از طریق همکاری‌ها برنامه‌هایمان را پیش ببریم.

برومند با بیان اینکه فارغ التحصیلان باید کارآفرین شوند، گفت: اکوسیستم مناسب نوآوری باید ایجاد شود و به کمک این سیستم پیچیده ایده‌ها را به محصول تبدیل کنیم.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متأسفانه نگاهی که در بدنه علمی وجود دارد به جای اشتراک سبب افتراق می‌شود و هیچ ارزیابی خاصی درباره گروه‌های علمی انجام نمی‌گیرد در حالی که همکاری‌ها باید به صورت کافی وجود داشته باشد و در یک نظام واحد برنامه‌های علمی پیش بروند.

وی ادامه داد: همکاری مناسبی میان دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌ها وجود ندارد و هر دو نهاد یکدیگر را رقیب می‌دانند و ادامه این نگاه‌ها مانع از تشکیل نظام واحد و منسجمی می‌شود.

برومند با اشاره به تشکیل اکوسیستم مناسب اظهار کرد: برای تشکیل اکوسیستم نوآوری باید نگاه خود را تغیر دهیم توسعه علم و فناوری باید سد راه توسعه ناهمگون برنامه‌ها شود.

معاون پژوهشی وزارت علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به برنامه دانشگاه‌ها در مناطق سیل زده گفت: دانشکده‌های مختلف حضور پر رنگی در مناطق سیل زده داشته اند و همچنین برخی از دانشگاهیان در ستاد بحران حضور دارند و این تصویر مناسبی است که از دانشگاه ساخته می‌شود.

برومند با اشاره به رصد اشتغال گفت: این کار با دقت پیش می‌رود و از طریق سامانه وزارت کار میزان اشتغال دانشگاهیان استخراج شده است و در بحث تقاضا محور کردن رساله‌ها طرحی تدوین شده است و به دنبال این هستیم که به دانشگاه‌ها گرنت کامل ارائه شود.

وی ادامه داد: برنامه کشور باید دقیق‌تر و عملیاتی تر شود صرف تدوین بودجه پاسخگو نیست. باید بتوانیم در شرایط سخت راه حل های خود را ارائه کنیم و دریافت نیاز دقیق دستگاه‌ها برای ما مهم است. از این رو در ۱۰ دانشگاه معین سراسر کشور برنامه عملیاتی تدوین شده است.

برومند با اشاره به همکاری دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی گفت: برای پیش برد تمام فعالیت‌های علمی نیازمند همکاری و حضور اساتید و صاحب نظران هستیم و به کمک یکدیگر می‌توان دستاوردهای خوبی کسب کرد.

وی افزود: بزرگترین مجموعه کارشناسی کشور هستیم و این مجموعه می‌تواند تصویر علمی درستی از کشور را ایجاد کند.

کد خبر 4591170 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود برومند وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز

ایسنا/فارس در سفر رسمی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی شیراز به تاجیکستان، دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی وزارت تندرستی تاجیکستان و دانشگاه علوم پزشکی شیراز افتتاح شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۶ اردیبهشت و در دومین روز سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور پیرامون توسعه همکاری‌های مشترک با راه‌اندازی دفتر همکاری‌های علمی دانشگاهی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.

در ادامه این ملاقات،  دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار کرد: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.

سید حسن سراج افزود: با توجه به روابط گسترده علمی و آموزشی دانشگاه با جمهوری تاجیکستان، پیشنهاد تاسیس این دفتر همکاری از طرف دانشگاه علوم پزشکی شیراز به طرف تاجیک ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

وی، راه‌اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه‌ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.

در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به مهرداد شریفی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ماراتُن علمی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ به روایت تصویر
  • ماراتن علمی در کردستان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • افتتاح دفتر همکاری‌های وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان و دانشگاه علوم‌ پزشکی شیراز
  • نقش مهم تعاونی ها در جهش تولید
  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • رقابت ۳۸ هزار مازندرانی در بزرگترین ماراتن علمی کشور