Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@06:46:03 GMT

مودی:هند قدرت هسته ای پاکستان را به چالش کشید

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۴۶۰

مودی:هند قدرت هسته ای پاکستان را به چالش کشید

دهلی نو-ایرنا-'نارندرا مودی' نخست وزیر هند با اشاره به حمله هوایی علیه پایگاه های شبه نظامیان درپاکستان گفت، دهلی نو با این اقدام قدرت هسته ای اسلام آباد را به چالش کشید.

به گزارش روز دوشنبه شبکه خبری ' ان دی تی وی' نخست وزیر در سخنان انتخاباتی در ایالت جامو و کشمیر افزود،حمله هوایی هند علیه پایگاه های شبه نظامیان در خاک پاکستان نشان داد که اخطارها مبنی بر اینکه خصومت ها می توانند به یک جنگ هسته ای تبدیل شود،اشتباه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد،پاکستان بارها هند را با قدرت هسته ای خود تهدید کرده است اما هند خلاف این ادعاها را ثابت کرد.
'نارندرا مودی' و حزب بهارتیا جانتا پارتی(بی جی پی) امنیت ملی را محور شعارهای انتخاباتی قرار داده اند.
تنش بین هند و پاکستان در دو ماه اخیر به‌ دنبال حمله انتحاری مرگبار در کشمیر تحت کنترل هند شدت گرفته است. در آن حمله انتحاری دست کم چهل نظامی هند کشته شده اند.
این حمله پرتلفات ترین حمله در کشمیر تحت کنترل هند، در سی سال گذشته عنوان شده است. یک گروه جدایی طلب مستقر در پاکستان با نام جیش محمد مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.
پس از حمله در پولواما، هند خاک پاکستان را مورد حمله هوایی قرار داد و یک روز پس از آن نیروی هوایی پاکستان در واکنش به نقض حریم هوایی خود، دو جنگنده هند را سرنگون و یک خلبان هندی را بازداشت کرد.
نخست وزیر هند همچنین در خصوص احزاب سیاسی جامو و کشمیر ضمن مخالفت با ایده تعیین نخست وزیر و رییس جمهوری جداگانه برای ایالت جامو و کشمیر گفت: دو خانواده مفتی و عبدالله زندگی سه نسل در کشمیر را نابود کرده اند و اکنون به دنبال جدایی کشمیر از هند هستند.
وی تاکید کرد: یک کشور نمی تواند دو نخست وزیر و دو رییس جمهور داشته باشد.آینده کشمیر تنها با خروج خانواده های مفتی و عبدالله از قدرت تامین خواهد شد. آنها نخواهند توانست هند را تقسیم کنند.
موضع سنتی حزب بی جی پی برای لغو بند های 370 و 35 قانون اساسی هند که بر اساس آنها، جامو و کشمیر دارای شرایط خاص شناخته می شود و با دستور رییس جمهوری قانون اساسی در این ایالت اجرایی می شود، به یک جنجال بزرگ سیاسی در این کشور تبدیل شده است.
در هفته های گذشته عمر عبدالله رهبر حزب کنفرانس ملی از احیای دو پست نخست وزیری و ریاست جمهوری در جامو و کشمیر بر اساس قانون اساسی هند سخن گفته است.
پس از سخنان نخست وزیر هند علیه احزاب سیاسی قدرتمند جامو و کشمیر، محبوبه مفتی سروزیر سابق این ایالت از نارندرا مودی انتقاد کرد.
دو حزب بهارتیا جانتا پارتی (بی جی پی) به رهبری نارندرا مودی و حزب دموکراتیک مردمی (پی دی پی) به رهبری محبوبه مفتی پیش از این یک دولت ائتلافی در ایالت جامو و کشمیر تشکیل داده بودند اما با افزایش اختلاف های این دو حزب، دولت جامو و کشمیر ملغی شد.
مرحله نخست انتخابات هند که 11 آوریل (22 فروردین) آغاز شده بود روز پنجشنبه هفته گذشته به پایان رسید. بر اساس گزارش کمیته انتخابات هند، در این مرحله 69.43 درصد از افراد واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند.
900 میلیون نفر از شهروندان هندی واجد شرایط برای شرکت در انتخابات سراسری سال 2019 هستند.
رای دهندگان برای انتخاب 543 نماینده پارلمان به پای صندوق های رای خواهند رفت.
طبق آخرین آمار کمیته انتخابات هند در خصوص احزاب سیاسی، این کشور دارای دو هزار و 292 حزب سیاسی می باشد. این احزاب شامل 7 حزب ملی و 59 حزب ایالتی ثبت شده و شناخته شده در هند می باشند.
مرحله دوم انتخابات هند 18 آوریل (29 فرودین) آغاز خواهد شد. در این مرحله نامزدهای انتخابات در 13 ایالت برای به دست آوردن 97 کرسی پارلمان به رقابت خواهند پرداخت.
آساق**267**1600

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي هند پاكستان مودي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم

نخست وزیر اسرائیل تاکید کرد تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و این رژیم حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیرد.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به خانواده‌های اسرای اسرائیل که توسط حماس در غزه به اسارت گرفته شدند، گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم.

طبق گزارش الجزیره، نتانیاهو گفت: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر اسرائیل همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیرو‌های ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.»

وی افزود: ما خارج کردن فلسطینی‌ها از رفح را در راستای آمادگی برای عملیات قریب الوقوع در آنجا آغاز کردیم.

نتانیاهو گفت: ما ۲۰۰ هزار نفر را به دلیل نگرانی‌های ایجاد شده درخصوص عملیات زمینی ارتش از رفح خارج کردیم. ما خواسته‌های حماس درباره توقف جنگ و آزادی کسانی که اسرائیلی‌ها را کشته‌اند، نمی‌پذیریم.

دیگر خبرها

  • پیری جمعیت امنیت روانی و اجتماعی را به چالش خواهد کشید
  • حمید طیبی: در ازبکستان قدرت خود را به رخ فوتسال جهان خواهیم کشید
  • نتانیاهو: «با یا بدون توافق» به رفح حمله می‌کنیم
  • اکسپو ۲۰۲۴ قدرت چانه‌زنی همدان در روابط تجاری را به رخ کشید
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • نخست‌وزیر اسپانیا: استعفا نداده و با قدرت ادامه می‌دهم
  • جدال شاگردان مؤمنی مقدم با ترکمنستان در گام نخست
  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • پیشگویی ترسناک نوستراداموس زنده جهان؛ منتظر تاریکی مطلق باشیـد!