Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: به دلیل کمبود بارش باران در سال‌های گذشته بارش‌های فروردین امسال کمبود بارندگی را در استان کرمانشاه جبران نمی‌کند. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱ استانها کرمانشاه نظرات - اخبار استانها -

محمد خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، از افزایش میزان بارندگی‌ها در فصل بهار در استان کرمانشاه خبر داد و اظهار داشت: براساس آخرین داده‌های هواشناسی و پیش‌بینی‌ها، بارش‌ها در فروردین بیشتراز حد نرمال است اما به دلیل خشکسالی‎های موجود در سال‌های گذشته بارش‌های بهاری کمبود بارندگی را جبران نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از میزان بارش در سطح استان خبرداد و گفت: در مجموع بارش‌ها در ایستگاه‌های سطح کرمانشاه از اوایل  فروردین امسال 737 میلی‌متر و در مدت مشابه سال گذشته 314 میلی‌متر گزارش شده است که نسبت به بلندمدت 384 میلی‌متر افزایش میزان بارش باران مشاهده می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه این بارش‌ها نسبت به بلندمدت افزایش داشته است گفت: این بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت 92 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 135 درصد افزایش داشته است.

ادامه فروردین پرباران/ رشد 181 درصدی بارش‌ها نسبت به سال قبل+جدولبهبود وضعیت منابع آبی استان همدان بر اثر بارش برف و بارانبارندگی فارس به 326 میلیمتر رسید؛ پرباران‌ترین نقاط استان تا 12 فروردین

وی در مورد آمارها بارش باران در استان کرمانشاه گفت: میزان بارندگی در شهرستان سنقروکلیایی از اوایل فروردین تاکنون 470 میلی‌متر و در شهرستان پاوه 1358 میلی‌متر است که بر این اساس سنقروکلیایی کمترین بارش و پاوه بیشترین بارش را در سطح استان دارد.

خسروی با اشاره به اینکه بارش‌های خوب امسال کمبود بارندگی را در سطح استان جبران نمی‌کند، بیان کرد: امسال با کمبود آب روبه‌رو نیستیم اما برای جبران کمبود آب به دلیل خشکسالی‌های موجود در سال‌های گذشته به بارش‌‎های متمادی در بلندمدت نیاز است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این بارش‌ها تاکنون بخشی از کمبود آب زیرزمینی استان را جبران کرده است، بیان کرد: بارش‌های بهاری با توجه به کسری شدید مخازن آب زیرزمینی تنها کسری بسیار ناچیزی از کمبود منابع آب را جبران کرده است.

انتهای پیام/ح

R41380/P/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت

مهدی صابری رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی و پیش‌یابی با عبور متناوب امواجی از تراز میانی جو از امروز رگبار باران همراه با رعد و برق (در مناطق مستعد همراه با بارش تگرگ) در استان رخ می‌دهد که روز پنجشنبه تقویت می‌شود.

وی با بیان اینکه این سامانه در همه نقاط استان به ویژه نقاط جنوبی فعال می‌شود، افزود: وزش باد نیز برای ایام پیش رو پیش‌بینی می‌شود و این روند تا اوایل هفته آینده در استان ادامه دارد و با توجه به شدت بارش‌ها، پیش بینی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها وجود دارد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: از نظر دمایی نیز طبق پیش‌بینی‌ها کاهش نسبی دما در استان آغاز می‌شود.

صابری بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته بارش‌هایی در نقاط جنوبی استان گزارش شده که بیشترین میزان از سردشت و پیرانشهر با ۲۶ و ۱۴ میلی‌متر بوده است.

وی گفت: در این مدت چالدران با  درجه بالای صفر خنک‌ترین و پلدشت با ۳۳ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بودند.

آذربایجان‌غربی استانی کوهستانی است که دارای بین ۸۰۰ تا یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی است و اقلیم و بارندگی‌ها تاثیر مستقیمی بر زندگی و معیشت مردم منطقه دارد.

امسال سیل خسارت‌هایی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آب‌گرفتگی معابر کرمانشاه پای کار هستند
  • ۱۷۰۰ نیروی شهرداری برای رفع آبگرفتگی معابر کرمانشاه پای کارند
  • جهش ۲۵۳ درصدی تناژ ترانزیت ورودی به پایانه مرزی پرویزخان
  • خوزستان آماده برای سیل احتمالی / نگرانی برای نابودی گندم‌ها
  • بارش‌ها در آذربایجان‌غربی تقویت می‌شود/ثبت ۲۶ میلی‌متر بارندگی در سردشت
  • عین‌اللهی: با اولویت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان کمبود دارو را جبران می‌کنیم
  • آماده باش هلال احمر برای بارندگی شدید و سیل و در ۲۴ استان تا آخر هفته
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • استان مرکزی چه بهره‌ای از بارش‌های بهاره برد؟
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد