Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@13:44:53 GMT

نقش اسباب‌بازی در تعلیم، تربیت و انتقال فرهنگ

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۶۶۴

نقش اسباب‌بازی در تعلیم، تربیت و انتقال فرهنگ

به گزارش خبرنگار مهر، محسن حموله، مدیر کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در اولین نشست رویداد ملی ایده‌آزاد اسباب‌بازی اظهار کرد: این رویداد با هدف ایجاد زمینه هم‌اندیشی طراحان، تولیدکنندگان، کارشناسان و فعالان حوزه اسباب‌بازی از طریق گفتگو درباره ایده‌ها و طرح‌های نو در صنعت اسباب‌بازی کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نقش و اهمیت اسباب‌بازی در تعلیم و تربیت انتقال فرهنگ در عصر حاضر به اندازه‌ای است که از اسباب‌بازی به عنوان رسانه یاد می‌شود. همه وجوه زندگی بشر به نوعی با فرهنگ ارتباط دارد به همین خاطر توجه به عوامل فرهنگ‌ساز در هر اجتماعی ضروری است.

مدیر کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: اسباب‌بازی بستری برای جریان فرهنگی از طریق بازی است به همین جهت، توجه به طراحی اسباب‌بازی برای ما اهمیت زیادی دارد.

حموله گفت: توجه به نقش و جایگاه اسباب‌بازی و توجه به طراحی، توسعه و افزایش دانش فنی تولید اسباب‌بازی همواره در فرمایشات مقام معظم رهبری مورد توجه و تاکید قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برگزاری این رویداد گامی است در جهت توسعه، ترویج و تشویق هنرمندان داخلی به طراحی‌های خلاقانه در زمینه اسباب‌بازی و از دیگر نتایج مهم برگزاری این رویداد، ایجاد فضای مناسب برای عرضه ایده‌های خلاقانه و معرفی استعدادهای جوان در حوزه اسباب‌بازی به فعالان این حوزه، تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران است که می‌تواند زمینه‌ساز تحقق شعار امسال تحت عنوان رونق تولید داخلی باشد.

حموله گفت: شورای نظارت بر اسباب‌بازی و اداره کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون تلاش خواهد کرد تا ایده‌های برگزیده به تولیدکنندگان داخلی برای تولید انبوه معرفی شود تا گامی در رونق تولید و اعتلای فرهنگی ایران عزیزمان داشته باشیم.

مدیر کل سرگرمی‌های سازنده و بازی‌های رایانه‌ای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با تاکید بر اینکه اگر شور رونق تولید در کشور فراگیر شود به رغم همه مشکلات داخلی و تحریم‌ها، درخت تولید به بار خواهد نشست، گفت: در صنعت اسباب بازی باید نهایت استفاده از فرصت‌ها را برای پیشرفت کشور به‌کار گیریم.

کد خبر 4591185 مریم علی بابایی

منبع: مهر

کلیدواژه: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اسباب بازی ایرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت

.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان تهران؛ خطیب نمازجمعه شهرستان پردیس گفت: حضرت آیت الله جوادی آملی در سخنان خود می‌فرمایند: اینکه پیامبر گرامی اسلام (صلی‌الله‌علیه‌وآله) فرمودند: «صراط از مو باریک‌تر است»، یعنی تشخیص وظیفه و این که بدانیم خدا از ما چه می‌خواهد؛ شناخت این وظیفه بسیار ظریف و لطیف است و تا زمانی که ما ندانیم خداوند از ما چه می‌خواهد، نمی‌توانیم به وظیفه‌مان عمل کنیم.
وی افزود: آیا اخلاقی که من دارم، همان است که خداوند متعال از من انتظار دارد، آیا نمازی که می‌خوانم، معنویتی که دارم، تدریسی که دارم، سخنرانی و فعالیت‌هایی که در مدرسه و مسجد و محل مأموریت دارم، همانی است که امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) از من می‌خواهد؟
حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: معلم باید سه ویژگی مهم را دارا باشد که عبارتند از: معلمی به معنای تعلیم‌دهنده علم؛ و مربی بودن: یعنی معلم فقط یک آموزگار نیست و رسالت او تنها آموزش یک سری اصطلاحات علمی نیست، بلکه او باید سمت تربیتی داشته باشد، یعنی استعداد‌ها و ظرفیت‌های شاگردانش را در مسیر کمال به فعلیت تبدیل کند.
وی افزود: و معلم باید پدر و مادر باشد برای شاگردانش، داشتن عاطفه، رحمت، محبت، دغدغه مندی. مربی باید متربی را اهل خود و مانند بچه‌های خودش بداند و مانند فرزندش دغدغه تربیت آنها را داشته باشد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نقش مهم معلمان در تعلیم و تربیت
  • نخستین رویداد جایزه « استاد مویدی» برگزار شد
  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • سقوط کمد جان پسر بچه ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد جان پسر ۷ ساله را گرفت
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر شد
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • معرفی برترین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه معدن و صنایع معدنی 
  • تلاش‌های زوج فرهنگی در عرصه تعلیم و تربیت دانش آموزان هندورابی
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود