Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24 -دادستانی مصر روز یکشنبه «محمد مرسی» رئیس جمهوری پیشین این کشور را به همراه 23 تن دیگر از اعضای اخوان المسلمین به «جاسوسی برای سازمان های خارجی» متهم کرده و خواستار اعدام آنان شد.

از دیگر اتهامات این افراد «تلاش اخوان برای سرنگونی رژیم های کشورهای عربی، ایجاد خاورمیانه جدید و ادامه انجام نقشه های تروریستی» عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در تفهیم اتهام این افراد ادعا شده است: با بررسی گزارش امنیتی، برخی از اعضای اخوان المسلمین با هماهنگی و ارتباط با ایران، حزب الله لبنان و جنبش حماس، اطلاعات کشور را در اختیار کشورهای بیگانه قرار داده اند.

دادستانی مصر مدعی شد: افرادی چون محی حامد، أحمد عبد العاطی، محمد رفاعه الطهطاوی وأسعد الشیخه بسیاری از اطلاعات در خصوص منافع کشور و امنیت نیروهای مصری را در اختیار سازمان های خارجی قرار داده اند، اقدامی که تاثیرات منفی بر روابط مصر با برخی کشورها در آن زمان گذاشت.

در ادامه گزارش تفهیم این افراد آمده است: این افراد در زمان مرسی در ریاست جمهوری کار می کردند و به موجب شغلشان مسئول این گزارش ها هستند.

دادستانی مصر افزود: الطهطاوی در بازجویی اقرار کرده و گفته، این گزارش ها از طریق «احمد عبدالعاطی» مدیر دفتر مرسی، در اختیار وی قرار گرفته است.

دادستان مصر افزود: رئیس جمهوری مخلوع از تصمیم در این مورد شانه خالی می کرد، در همین راستا «خالد عبدالمعطی» از سوی اعضای حزب الله مامور سفر به بیروت شد و به رئیس جمهوری، خطرات آن را برای امنیت کشور گوشز کردیم، اما هیچ تصمیمی در این باره گرفته نشد.

درخواست برای اعدام مرسی پس از آن صورت می گیرد که سازمان های حقوق بشری مصری و بین المللی در مورد صحت احکام صادر شده تردید دارند، موضوعی که مقام های مصری همواره این اتهامات را رد می کنند.

مصر مدعی است که دستگاه قضایی این کشور کاملا مستقل و شفاف بوده و هرگونه اتهامات مطرح شده درخصوص عدم استقلال آن کاملا مردود است، هرچند عملکرد چند ساله قوه قضاییه مصر خلاف این را نشان می دهد.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن

خبرگزاری رسمی یمن سبأ، امروز دوشنبه جزئیاتی از خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگیری جاسوسان آنها و اعترافات آنها منتشر کرد.

به گزارش مشرق، یک منبع آگاه امنیتی در یمن در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی این کشور (سبأ) گفت که سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی یمن جاسوسهایی را که برای آمریکا و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کردند را دستگیر کردند.

بر اساس این گزارش، این مزدوران از طریق افسران و اعضای یک نهاد اطلاعاتی موسوم به نیروی ۴۰۰ (قوة ۴۰۰) به خدمت گرفته شده و تحت فرمان یک فرد تحت تعقیب به نام عمار عفاش بودند. ماموریت این جاسوسان جمع آوری اطلاعات و رصد سایت‌های نظامی وابسته به نیروهای مسلح یمن در سواحل غربی کشور به نفع دشمن آمریکایی و اسرائیلی بود.

به گفته این منبع آگاه، این جاسوس‌ها پس از دستگیری اعتراف کردند که اطلاعات لازم درباره مکان‌های شلیک موشک‌ها و پهپادهای یمن علیه مواضع صهیونیست‌ها و محل قایق‌های نیروهای مسلح را در اختیار دشمن آمریکایی - اسرائیلی قرار می‌دادند. این افراد مختصات مکان‌های مذکور را به اپراتورهای خود در نیروی ۴۰۰ می‌فرستادند تا این مکان‌ها توسط هواپیماهای دشمن آمریکایی و انگلیسی هدف قرار گیرند.

بر اساس اعترافات این جاسوسان، ماموریت دیگر آنها انجام کارهای خرابکارانه‌ای چون تخریب و سوزاندن خودروها و تجهیزات نیروهای مسلح و امنیتی و ترور نیروهای مسلح با هدف منحرف کردن آنها از اهداف تعیین شده و ضربه زدن به جبهه داخلی و بی ثبات کردن جامعه یمنی بود.

بر اساس این گزارش، تصاویری از اعترافات افراد بازداشت شده ساعت ۳ عصر امروز به وقت صنعاء (۳.۳۰ ایران) منتشر خواهد شد.

خبرگزاری سبأ روز گذشته با انتشار پیش‌خبری در این خصوص اعلام کرده بود که جزئیات این خنثی‌سازی عملیات آمریکا و اسرائیل در روز دوشنبه منتشر خواهد شد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مراسم تحلیف «پوتین» فردا برگزار می‌شود
  • درخواست اتحادیه اروپا از چین درباره ایران
  • جزئیات خنثی‌سازی عملیات جاسوسی آمریکا و اسرائیل در یمن
  • محمد خزاعی مطرح کرد؛تشکیل شورای فیلم اولی‌ها موجب ایجاد امید در میان نسل جوان شد
  • شکست جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی در یمن
  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • لبه تیغ
  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ نفر از اعضای یک شرکت هرمی در شهریار
  • ۴ نفر در ارتباط با پرونده گم‌شدن دختر کلاله‌ای دستگیر شدند