Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@15:50:59 GMT

بررسي ابهامات سيل اخير و بازسازي مناطق سيل زده

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۳۸۶۶

بررسي ابهامات سيل اخير و بازسازي مناطق سيل زده

خبرگزاري آريا- وزير کشور گفت: به علت کمبود ايستگاه هاي هواشناسي، داده هاي ما کم است که بايد با بالا بردن دقت پيش بيني ها و ارائه اطلاعات درست و تحليل هاي دقيق، اعتماد مردم را جلب کنيم
به گزارش خبرگزاري آريا، عبدالرضا رحماني فضلي در برنامه تيتر امشب شبکه خبر سيما، با بيان اينکه در استان خوزستان بالاترين حجم خسارت و سيلاب را داشتيم، گفت: در حوزه کارون و دز، سيل بَرهايي داريم که بايد 700 تا هزار متر مکعب بر ثانيه آب را عبور دهند اما به دليل تصرفات در حريم اين سيل برها و نبود لايروبي، سيل برها قدرت کافي نداشتند بنابراين با انفجار و لايروبي‌ها، توانستيم 30 تا 40 درصد اين سيل برها را فعال کنيم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او گفت: همچنين در اين باره بايد طرح هاي نيمه تمام به اتمام برسند که بي توجهي به تکميل آنها در سيل، خودش را نشان داد.
وزير کشور با اشاره به اينکه به دليل ضعف تجهيزات و تحليل داده‌ها، پيش‌بيني سيلاب‌ها امکانپذير نيست، لازم است با لايروبي، قلع و قمع سازه ها، فعال سازي سيل برها و جلوگيري از ساخت و ساز در حريم رودها تا حدودي آمادگي لازم برابر اين حادثه طبيعي ايجاد شود.
او ادامه داد: در حال حاضر با تأکيد مقام معظم رهبري و رئيس‌جمهور، موضوع بازسازي، نوسازي و تأمين خسارت مردم، لايروبي، زهکشي، جلوگيري از ساخت‌ و سازهاي بي‌رويه و کشت‌هاي آب‌بَر اصلي‌ترين دغدغه ما است.
وزير کشور با بيان اينکه سازمان هواشناسي بايد به تجهيزات دقيق و نيروي انساني ماهر مجهز شود، تاکيد کرد: به خاطر کمبود تعداد ايستگاه هاي اين سازمان، داده هاي ما کم است که مي بايست دقت پيش بيني ها را با توجه به امکانات بالا ببريم و با ارائه اطلاعات درست و تحليل هاي دقيق اعتماد مردم را جلب کنيم.
او با طرح اين سوال که «آيا در طول بحران سيلاب ها درست عمل کرديم»؟ گفت: اين سوال، سوال متداول بحران هاست که براي جبران اشکالات احتمالي لازم است پرسيده شود، که در مجموع در اين مقطع خوب عمل کرديم و کار زيادي انجام شد، دستگاه ها هم به تناسب ظرفيت هايي که داشتند اقدام کرده اند که البته نقص هايي هم وجود داشته است.
وزير کشور  سپس درباره اولويت بندي استان‌ها گفت: ما اکنون بيشترين تخريب را از نظر استاني در خوزستان داريم که حجم آب زياد است و بيش از 250 روستا از 50 تا صددرصد آبگرفتگي دارند و بخشي از حواشي شهر مانند منطقه اهواز، بخش عين دو و حميديه واقعا خسارت ديده اند.
وي با بيان اينکه اميدواريم با هماهنگي و وحدت رويه و با فرماندهي واحد موضوع بازسازي را تسريع ببخشيم، گفت: در اين زمينه بايد از امکانات، منابع، مشارکت و کمک‌هاي همه دستگاه‌ها استفاده کنيم و دولت به تنهايي قادر نيست.
وزير کشور افزود: نيرو‌هاي مسلح در همه مراحل مقابله با سيل يارو ياور مردم سيل زده بودند و در حوزه امداد ما را ياري کردند، سمن‌ها، خيريه‌ها و نهاد‌هاي عمومي غير دولتي مثل شهرداري‌ها حتما بايد در اين خصوص به ما کمک کنند.
رحماني فضلي گفت: ما براي هر استان چند استان معين در زمان مقابل و امداد مشخص کرديم که بايد نقش ايفا کنند و تقسيم کار را انجام داديم تا کار‌ بازسازي را با سرعت پيش ببريم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ابهامات مناطق سيل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۳۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد

وزیر خارجه عربستان سعودی با اشاره میزان ویرانی‌های به بار آمده در غزه، گفت که سازمان ملل متحد زمان باسازی غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند.

به گزارش فارس، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی، بعدازظهر امروز (دوشنبه)، در گفت‌وگویی که در حاشیه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض برگزار شد، خواستار حل و فصل کامل مسئله فلسطینیان شد.

وزیر خارجه عربستان سعودی ابتدا اشاره کرد که سازمان ملل متحد بازسازی نوار غزه را ۳۰ سال برآورد می‌کند و سپس گفت که باید برای وضعیت فلسطینیان راهکار کاملی ارائه شود.

یک کارشناس ارشد سازمان ملل متحد نیز اخیرا اعلام کرد فرایند آواربرداری و خنثی‌سازی بمب‌های منفجرنشده در غزه حدود ۱۴ سال به طول می‌انجامد.

فیصل بن فرحان در ادامه اضافه کرد که نمی‌توان وضعیت فلسطینیان در کرانه باختری را نادیده گرفت و برای تشکیل کشور فلسطین فرایندی معتبر و بدون‌بازگشت نیاز است.

او همچنین گفت که ریاض و واشنگتن عملا به تکمیل توافق‌هایی دوجانبه که دقیقا به آن اشاره نکرد، نزدیک شده‌اند.

دیگر خبرها

  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • بازسازی منازل محرومان روستای دولت‌آباد به همت جهادگران قمی