Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:11:01 GMT

تغییرات طرح ترافیک 98 پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۲۲۰

تغییرات طرح ترافیک 98 پایتخت

تهران- ایرنا- اجرای طرح ترافیک سال 98 در حالی از 17 فروردین‌ ماه جاری در تهران آغاز شده که بر اساس تغییرات جدید، بهای عوارض طرح برای ساکنان محدوده 50 درصد کمتر از بقیه شهروندان تعیین و برای خودرو‌های دارای معاینه فنی برتر نیز میزان افزایش قیمت کمتر از هشت درصد بوده است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، طرح جدید ترافیک در دومین سال اجرا، تغییر چندانی نسبت به سال 97 نداشته و تنها با تصویب شورای اسلامی شهر تهران نرخ ورود به طرح ترافیک به میزان 15 درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یکی از الزامات ورود به محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا (زوج یا فرد) ثبت‌نام در سامانه «تهران من» (my.tehran.ir) است که مالکان خودرو با یک‌بار ثبت مشخصات فردی و خودرو خود در این سامانه می‌توانند از طریق شارژ حساب شهروندی‌شان نسبت به تردد در این محدوده‌ها اقدام کنند.
بنا به اعلام مسئولان شهرداری تهران قرار است از تابستان امسال محدوده زوج و فرد حذف و به حلقه دوم طرح ترافیک یا محدوده کنترل آلودگی هوا تغییر نام یابد و ورود خودروها به آن نیز پس از اخذ مجوز از طریق حساب کاربری در سایت تهران من میسر باشد.
براساس این گزارش، در طرح ترافیک سال 98 امتیازاتی برای ساکنان محدوده‌ طرح ترافیک و دارندگان معاینه فنی برتر در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ساکنان محدوده طرح ترافیک پس از ثبت‌نام در سامانه «تهران من»، با ارائه سند مالکیت یا اجاره ملک خود به همراه فیش پرداخت شده عوارض نوسازی و پسماند به دفاتر خدمات الکترونیک شهر، علاوه بر یک‌بار خروج رایگان پیش از ساعت 8:30 و یک‌بار ورود رایگان پس از ساعت 17 به محدوده، از تخفیف 50 درصدی بهره‌مند خواهند شد.
همچنین حداقل نرخ ورود به محدوده طرح ترافیک بر اساس مصوبه شورای شهر برای خودروهای با معاینه فنی برتر و تردد در ساعات غیر اوج ترافیک در سال جاری 14 هزار و 490 تومان و حداکثر نرخ برای خودروهای بدون معاینه فنی برتر در ساعات اوج 41 هزار و 400 تومان خواهد بود.
یکی از تسهیلات جدیدی که امسال به استفاده‌کنندگان از طرح ترافیک داده می‌شود، مهلت یک‌ماهه برای پرداخت بدهی است؛ یعنی دارنده هر خودرو پس از هر بار ورود به محدوده طرح ترافیک تا یک ماه مهلت دارد هزینه را بپردازد، در غیر این صورت، باید هم بدهی و هم جریمه راهنمایی و رانندگی را پرداخت کند.
همچنین سهمیه‌های مربوط به جانبازان، خبرنگاران و سایر موارد بدون تغییر اعمال خواهد شد.
ثبت نام خبرنگاران برای طرح ترافیک تهران از روز گذشته(25 فروردین ) شروع شده است.
به گزارش ایرنا، محدوده طرح ترافیک از سمت شمال خیابان مطهری، از سمت جنوب خیابان شوش، از سمت غرب خیابان کارگر و از سمت شرق خیابان شریعتی و 17 شهریور منتهی شده و زمان اجرایی روزانه طرح ترافیک تهران 6:30 تا 19 است، ضمن اینکه روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل نیز این طرح اجرا نمی شود.
تهرام/9343/ 1008

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي شهري طرح ترافيك 98 شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور اظهار داشت: در حال حاضر ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (شمال به جنوب) حدفاصل ولی‌آباد تا هریجان و ترافیک سنگین در محور هراز مسیر (شمال به جنوب) محدوده‌های وانا، شاهاندشت، گزنک و آب اسک را شاهد هستیم.

وی تردد در دیگر محورهای شمال همچون فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین – رشت (رفت و برگشت) را روان توصیف کرد و گفت: محور آزادراهی قزوین – کرج – تهران محدوده کمالشهر و حدفاصل مهرشهر تا پل کلاک با ترافیک سنگین مواجه است.

به گفته رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا، ترافیک در محور شهریار – تهران در برخی از مقاطع و آزادراه قم – تهران محدوده حکیم‌آباد نیز سنگین است.

کد خبر 849340 منبع: ایرنا برچسب‌ها ترافیک - جاده‌ای تعطیلات خبر مهم پليس راهور

دیگر خبرها

  • بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • هشدار هواشناسی به رانندگان: جاده‌ های ۱۱ استان بارانی است
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور/ بارش باران در جاده‌های ۱۱ استان
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران
  • ترافیک سنگین در جاده‌های منتهی به تهران حتی یک‌روز پس از تعطیلات
  • ترافیک سنگین جاده‌ها و ورودی‌های تهران | تردد در این مسیرها به سمت تهران روان است
  • ترافیک در مسیر بازگشت از شمال/ جوی آرام در دیگر جاده‌های کشور
  • ترافیک بازگشت از شمال در چالوس و هراز ادامه دارد
  • ترافیک صبحگاهی تهران پس از تعطیلات ۳ روزه
  • تمامی محورهای منتهی به تهران قفل شد