Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: در بخش نخبگانی باید بنا بر نوع و میدان فعالیت به آینده پیش رو دقت کنیم، زیرا علم با افق‌های پیش رو ارتباط دارد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در نشست هم اندیشی با استادان و صاحب نظران دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و پارک های علم و فناوری که صبح امروز در محل وزارت عتف برگزار شد، گفت: با وجود همه کش و قوس هایی که در حوزه اجتماعی در جامعه مطرح است؛ اما استادان دانشگاه با توجه به تعاملی که با دانشجویان که از بدنه اصلی جامعه هستند، در راس اعتمادپذیری قرار داشته و محل اعتنای خوبی محسوب می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

غفاری گفت: زمانی که صحبت از تعامل می شود، به یک دغدغه کلیدی برمی خوریم و اینکه چگونه باید این سرمایه را حفظ کنیم؛ زیرا دانشگاه مرجعیت علمی خود را همچنان حفظ کرده است.

 

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: در بخش نخبگانی باید بنا بر نوع و میدان فعالیت دغدغه فردی، نهادی و فرانهادی مورد توجه قرار گیرد؛ زیرا از یک سو کنش های این امر معطوف به اینده است و علم به نوعی با افق های پیش رو در ارتباط است.

 

وی تصریح کرد: جستجوی آینده اهمیت دارد و این تعهد و التزام جزو برخی از وظایف نخبگانی جامعه است و باید بگوییم که هر دانشگاهی لازم است سرمایه ای داشته باشد.

 

غفاری ادامه داد: این سرمایه ها برآمده از اقتداری است که هر دانشگاه باید داشته باشد و محصولی که دانشگاه تولید می کند می تواند عملکرد جامعه را بهبود دهد.

 

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: قطعا برای انجام هر کار تحقیقاتی و پژوهشی خطاهایی وجود دارد و دانشجویان باید خطاهایی که در مسیر کار تحقیقاتی خود وجود دارد را شناسایی کرده و تغییرات لازم را باز تعریف کنند و البته این تغییرات نباید تنها به حوزه اجتماعی محدود نشده و بعدهای علمی آن نیز محقق شود.


وی گفت: نحوه مواجهه با مشکلات علمی می تواند موجب سرمایه آفرینی بوده و دانش آموختگان دانشگاه ها باید به لحاظ شهروندی و حضور خود در جامعه بلوغ نظری لازم را به دست آورند.


غفاری با اشاره به اینکه لازم است دانشگاه و جامعه با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، اظهار داشت: زمانی که اهداف دانشگاه مطرح می شود باید قابلیت شهروندی دانش آموختگان مورد بررسی قرار گیرد که تا چه میزان است و تا چه اندازه ای قابلیت گفت و گو با نسل های بعدی خود را دارد زیرا سهم دانشگاه در وسعت بخشی فرهنگی و اجتماعی محل بحث است.

 

معاون فرهنگی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تصریح کرد: متقاعد کردن جامعه یکی از الزاماتی است که دانشگاه باید روی آن حساس بوده و به آن بپردازد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در درون دانشگاه و فضای بیرون آن تجربیاتی کسب کرده ایم و افت و خیزهای بسیاری دیده ایم که براساس آن می توانیم بگوییم رشد دانشگاه ها پر تعداد بوده و این امر با اقتدار دانشگاه پیوند وسیعی دارد و البته ما نیازمند اساتید امر هستیم؛ زیرا با مشارکت این استادان است که می توانیم در مسئولیت های اجتماعی موفق شویم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • راه اندازی میز خدمت در نمایشگاه تجهیزات پزشکی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • رتبه دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی قابل توجه است
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • مخاطرات عدم سرمایه‌گذاری متوازن در زیست‌بوم هوش مصنوعی
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • با یک آپارتاید علمی از سوی کشور‌های غربی مواجه هستیم