Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@09:12:01 GMT

پرداخت زکات فاصله طبقاتی را کاهش می دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۴۹۶۵

پرداخت زکات فاصله طبقاتی را کاهش می دهد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در جلسه شورای زکات استان پرداخت زکات را از فرایض دانست که هر یک از ما به عنوان مسلمان به آن توجه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: پرداخت زکات رزق را افزایش داده، دل‌ها را به هم نزدیک می‌کند، فاصله طبقاتی را کاهش داده و فقر را به عنوان یک پدیده نامبارک در جامعه اسلامی از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس با اشاره به اینکه نحوه هزینه کرد زکات واجب، زکات مستحب، فطریه و سایر موارد به وضوح مشخص شده است، صرف این مبالغ در محل خود را بسیار حائز اهمیت دانست.

رحیمی تاکید کرد: به عنوان رئیس شورای برنامه ریزی استان، این الزام را برای فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی ایجاد خواهم کرد که موارد زکات واجبی که باید صرف امور عمرانی شود به دقت در همین محل استفاده شده و در صورت امکان اعتبارات بیشتری نیز به این امر اختصاص دهند.

وی ادامه داد: این تکلیف را به فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مدیران دستگاه‌های اجرای خواهیم داشت که برای اخذ و ساماندهی وجوه زکات وارد عمل شوند.

استاندار فارس با بیان اینکه پرداخت زکات بر مبنای اعتماد است، داشتن برنامه جمع آوری و دریافت و هزینه کرد وجوه زکات به صورت مدون و مکتوب و شفاف را سبب تقویت این اعتماد دانست و بر لزوم آن تاکید کرد.

رحیمی از دست‌اندرکاران شورای زکات استان خواست با ترویج مناسب فرهنگ پرداخت زکات جامعه را با مواهب این امر از جمله کاهش فاصله طبقاتی آشنا کنند.

وی با اشاره به اینکه جمع آوری وجوه زکات برابر قانون و تصویب شورای زکات توسط بهزیستی، کمیته امداد و سایر خیریه‌های دارای مجوز انجام می‌شود، عنوان کرد: بی تردید متمرکز بودن و شفافیت بیشتر در زمینه جمع آوری وجوه سبب ترویج هر چه بیشتر این فرهنگ در جامعه خواهد شد.

کد خبر 4591323

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری فارس شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۴۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد

مجید فروردین گفت: شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا)، آقایان سید اسماعیل حسینی و ابراهیم عزیزی را دو کاندیدای مورد حمایت در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شیراز و زرقان معرفی کرده است.

او گفت: اطلاعیه رسمی شانای کشور نیز در خصوص اعلام حمایت از این دو کاندیدا تا فراد اعلام خواهد شد.

رئیس شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در فارس (شانا) افزود: در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد نیز شانا هنور فرد مورد حمایت خود را اعلام نکرده و به احتمال زیاد صبح فردا اعلام خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پاسخ رئیس شورای شهر به پرداخت ودیعه میلیاردی به برخی از مدیران شهرداری
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • کاندیدا‌های شورای ائتلاف در شیراز و زرقان معرفی شد
  • چگونه مالیات کمتری بدهیم؟
  • پارکینگ طبقاتی خیابان امام خمینی (ره) تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
  • هزینه ۳۵ درصد وجوه سیب‌زمینی انبار شده در اردبیل پرداخت شد
  • پرداخت ۳۵ درصد وجوه سیب زمینی خریداری شده از کشاورزان اردبیلی
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل