Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-28@07:12:39 GMT

ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۱۵۵

به گزارش ایلنا، علی سامعی (دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام) گفت: ایلام چهارمین شهر میزبان نمایشگاه عکس خیام است. پیش از این ششمین جشنواره عکس خیام در تهران، کرج و قم برگزار شد.

سامعی افزود: برنامه جشنواره بین‌المللی خیام از ابتدا به این شکل بود که نمایشگاه را در شهرهای مختلف ایران و حتی خارج از ایران بچرخانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف از این کار این است که کشورهای مختلف با عکاسی هنری ایران و هنرمندان ایرانی بیشتر آشنا شوند و هنرمندان شهرستانی نیز با عکاسی روز دنیا نزدیک‌تر شوند.

وی با بیان این نکته که استقبال شهرستان‌ها از نمایشگاه بیشتر از حد تصور است، گفت: استقبال علاقمندان و هنرمندان در شهرستان‌های مختلف از نمایشگاه عکس خیام دور از تصور است. برآورد ما با توجه به سال‌های گذشته این است که در حدود ۵۰ هزار نفر از نمایشگاه دیدار خواهند کرد. مثلا در دوره‌های گذشته از نمایشگاه خیام در شهر چابهار در یک روز ۳۰۰۰ نفر بازدید داشتیم.  

سامعی از سیاست‌های اداره کل هنرهای تجسمی وزارت ارشاد تقدیر کرد و ادامه داد: هر ساله حمایت‌هایی برای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام می‌شد ولی سیاست‌های جدید به تمرکز زدایی از مرکز و پایتخت اعتقاد دارد و در صدد برگزاری رویدادهای هنری در شهرستان‌هاست. ما نیز معتقدیم برای هنرمندان شهرستانی شرکت در نمایشگاه و رویدادهای هنری در پایتخت بسیار سخت است در همین راستا از ابتدای برگزاری جشنواره بین‌المللی عکس خیام از سال ۹۲ برپایی نمایشگاه را در شهرستان‌ها و حتی کشورهای مختلف دنیا در دستور کار قرار دادیم.

دبیر جشنواره بین‌المللی عکس خیام اضافه کرد: در این دوره ۱۲۷ اثر به بخش نمایشگاهی جشنواره خیام راه یافت که ما این آثار را بر طبق بزرگی و یا محدودیت فضای نمایشگاهی به شهرهای مختلف ایران می‌بریم. برای نمایشگاه خارج از کشور نیز سعی ما بر این است که هر دوره در هر ۵ قاره دنیا نمایشگاه برگزار کنیم. تا کنون در کشورهای یونان، فرانسه، آرژانتین، آفریقای جنوبی، چین، تاجیکستان، ترکیه، عمان و... آثار جشنواره بین‌المللی عکس خیام به روی دیوار رفته است.

نمایشگاه ششمین جشنواره بین المللی عکس خیام ۲۸ فروردین ماه ۹۸ در نگارخانه استاد صندوق آبادی شهر ایلام گشایش می‌یابد و تا یکم اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

شایان ذکر است، در ششمین دوره جشنواره بین‌المللی عکس خیام ۱۳۴۰۹ قطعه عکس از هنرمندان ۵۰ کشور به دبیرخانه این جشنواره رسید. جشنواره بین‌المللی عکس خیام با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفتگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و نیز به منظور بزرگداشت حکیم عمر خیام، توسط نمایندگی فدراسیون بین المللی هنر عکاسی در ایران (فیاپ) یعنی کلوپ عکس فوکوس - وابسته به موسسه فرهنگی هنری «خانه هنر خیام» - برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایلام جشنواره بین المللی عکس خیام اداره کل هنرهای تجسمی ششمین جشنواره بین المللی عکس خیام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران

بانک سامان با تیمی کامل از مدیران و کارکنان خود، از صادرکنندگان کشور در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کند.

به نقل از سامان رسانه، ششمین نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ با حضور فعال بانک سامان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه رویدادی است که در آن معتبرترین شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی از جمله بانک سامان، توانمندی‌های صادراتی خود را به مراجعه کنندگان معرفی می‌کنند.

بانک سامان که به‌واسطه خدمات گسترده و کامل خود در سال‌های گذشته به انتخاب اول شرکت‌ها و بنگاه‌های صادراتی کشور تبدیل شده است، در مدت برگزاری این رویداد با برگزاری جلسات و ملاقات حضوری آخرین خدمات و امکانات خود را در اختیار صادرکنندگان کشور قرار خواهد داد.
گفتنی است، این نمایشگاه از ۸ لغایت ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد و غرفه بانک سامان در سالن ۵ پذیرای بازدیدکنندگان است.

دیگر خبرها

  • همدان میزبان چهارمین اردوی تیم ملی هاکی سالنی آقایان 
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • بانک سامان میزبان صادرکنندگان در نمایشگاه اکسپو ایران
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • ۶۵۶ ایل و طایفه مستقل در ایران زندگی کوچندگی دارند
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود