Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر عبدالخالق کشاورزی از آمادگی تیم‌های درمانی این دانشگاه برای حضور در استان خوزستان و کمک به سیل زدگان و برپایی بیمارستان صحرایی در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد.

وی با اشاره به تشکیل نشست مشترک معاون و مدیران ارشد معاونت درمان و مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گفت: با توجه به سیل اخیر در استان خوزستان، تیم‌های درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای برپایی بیمارستان صحرایی در این استان، در حالت آماده باش قرار دارند تا در صورت اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی اهواز، به این منطقه اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انجام حدود ۱۶۰۰ سیکل دیالیز مهمان و اورژانس در تعطیلات نوروزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انجام نزدیک به یک هزار و ششصد سیکل دیالیز برای بیماران مهمان و اورژانسی در ایام تعطیلات نوروز سال ۹۸ خبر داد.
دکتر کشاورزی گفت: بیماران همودیالیز به صورت مکرر و طبق معمول هفته‌ای سه بار و هر بار به مدت دست کم چهار ساعت دیالیز می‌شوند، همچنین بیمارانی که به دلایل مختلف پزشکی دچار نارسایی حاد کلیه می‌شوند و یا بیماران همودیالیز که به دلیل عوارض شدید بستری می‌شوند، نیاز به انجام دیالیز مکرر دارند که با تلاش و پیگیری پزشکان و کارکنان در طول تعطیلات نوروزی در بخش‌های همودیالیز و دیالیز صفاقی، ارائه خدمات به بیماران مزمن نارسایی کلیوی همانند قبل صورت پذیرفته است.

رئیس اداره بیماری‌های خاص و پیوند اعضای دانشگاه بیان کرد: علاوه بر انجام بیش از ۱۰ هزار سیکل دیالیز برای بیماران مزمن، پذیرش بیماران مهمان و اورژانسی نیز به خوبی انجام پذیرفته است و بیماران مهمان دیالیز صفاقی با مراجعه به بخش دیالیز صفاقی، محلول‌های لازم را دریافت کردند.

دکتر داوود حدادی افزود: با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده و همکاری و هماهنگی معاونان توسعه مدیریت و منابع و غذا و دارو از پیش از آغاز تعطیلات نوروزی، تمامی تجهیزات مصرفی بخش‌های دیالیز تأمین شده و این بخش‌ها در ایام نوروز با هیچ‌گونه کمبود تجهیزات مصرفی مواجه نبودند.

کد خبر 4591356

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی شیراز بیمارستان صحرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • چهارمین دستگاه دیالیز در بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه راه‌اندازی شد
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بررسی راه‌های توسعه همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با دانشگاه پزشکی تاجیکستان
  • بازگشایی مجدد بیمارستان صحرایی در شهرک دانش و سلامت
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • برپایی ایستگاه سلامت در شهرک سلامت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه