Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از دستگیری یکی از اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر که در سال 96 در یک عملیات مسلحانه باعث شهادت یکی از ماموران پلیس مرزبانی به نام شهید سرگرد 'رسول طالبی' شدند خبر داد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس سردار محمد قنبری روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: در پی شهادت یکی از ماموران جان برکف فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان در درگیری مسلحانه با قاچاقچیان مواد مخدر موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس استان قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی پس از انجام مستمر کارهای اطلاعاتی یکی از عوامل شهادت این شهید بزرگوار را در محله ' اسلام آباد ' شهرستان خاش شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه و ضربتی دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: پلیس با اقتدار در برابر سوداگران مرگ می ایستد و در راه مبارزه با پدیده شوم قاچاق از جان خویش نیز دریغ نمی کند.
شایان ذکر است در ساعت 16 سوم دیماه سال 1396 در پی رصد اطلاعاتی ماموران پلیس مرزبانی مشخص شد عوامل یک باند بزرگ مواد مخدر قصد حمل مقدار قابل توجهی مواد از یکی از کشورهای همسایه از منطقه ' روتک ' شهرستان سراوان در حوالی میل 118 و 119 به داخل کشور را دارند.
پس از بررسی صحت خبر بلافاصله 2 تیم عملیاتی به سرپرستی شهید سرگرد رسول طالبی جانشین گروهان تکاوری 125 'مکسوخته' شهرستان سراوان، جهت اجرای کمین عازم منطقه شدند که پس از عبور قاچاقچیان از محدوده قرمز مرزی درگیری شدیدی بین پلیس و سوداگران مرگ درگرفت که قاچاقچیان با مواجهه با آتش پرحجم پلیس قصد فرار به طرف خاک کشور همسایه را کردند که با اجرای طرح پدافند و مهار راه خود را سد شده دیدند.
با ادامه این درگیری قاچاقچیان در نهایت مجبور شدند که خودروها، سلاح و مهمات خود را بجا گذاشته و با استفاده از تاریکی شب و عوارض زمین به سمت مرزهای کشور همسایه متواری شوند.
در این عملیات نفس گیر که چندین ساعت طول کشید، 2 نفر از قاچاقچیان به هلاکت رسیدند و سرگرد طالبی نیز به دلیل اصابت گلوله به ناحیه گردن به مقام رفیع شهادت نایل شد.
کشف یک تن و 580 کیلوگرم تریاک، 439 کیلوگرم حشیش، 3 قبضه سلاح گرینف، کلاش و آرپی جی به همراه مهمات مربوط، تعدادی بیسیم و دوربین دید درشب و 2 دستگاه خودروی تویوتا از دستاوردهای تکاوران پلیس مرزبانی در آن عملیات بود.
3213**6081

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي انتظامي دستگيري مامور مرزباني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، سردار شجاعی گفت: ماموران مرزبانی استان از قصد ورود یک محموله قاچاق پرندگان زینتی به کشور مطلع شدند.
وی گفت: مأموران مرزبانی با هدایت عملیاتی و پشتیبانی در مسیر‌های احتمالی تردد قاچاقچیان به اجرای کمین هدفمند پرداختند و قاچاقچیان را که در حال انتقال محموله قاچاق به داخل کشور بودند، مشاهده کردند.
وی ادامه داد: قاچاقچیان پرنده‌های زینتی که قصد داشتند محموله خود را وارد کشور کند با مشاهده مأموران، اقدام به تیراندازی به سمت مرزداران کردند که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب اقدام مقابله‌ای انجام دادند که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشتند و عرصه را بر خود تنگ دیدند و با رها کردن محموله از محل متواری شدند.
فرمانده مرزبانی استان افزود: در این عملیات ۲۲۴ قطعه پرنده زینتی از نوع" عروس هلندی" و "مرغ مینا"و ۳۲ قلاده میمون کشف شد.
سردار شجاعی با تاکید بر حفاظت از محیط زیست و گونه‌های بومی منطقه بیان داشت: هرگونه ورود و خروج پرندگان و گونه‌های جانوری بایستی از طریق مبادی قانونی انجام گیرد.
کارشناسان ارزش پرنده‌های کشف شده را بیش از ۱۶ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تکمیل پرونده مقدماتی تحویل مراجع ذیصلاح شدند.

دیگر خبرها

  • عامل قدرت نمایی با سلاح شکاری در دارخوین شادگان دستگیر شد
  • نجات صد‌ها پرنده کمیاب زینتی از چنگال قاچاقچیان در سیستان و بلوچستان
  • رهایی پرندگان کمیاب زینتی از دست قاچاقچیان در مرزهای سیستان و بلوچستان
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • انهدام باند مواد مخدر و کشف ۱۱۰ کیلو مواد در همدان
  • توقیف خودرو حاوی تریاک در گردنه آهوان/ ۲ نفر دستگیر شدند
  • ناکامی قاچاقچیان در جا به جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک
  • ناکامی قاچاقچیان در جابه جایی ۳۸۴ کیلو تریاک در رودان
  • کشف بیش از ۴۴ کیلوگرم تریاک در مراغه