Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@09:13:09 GMT

بازار فروش رایانه راکدتر از همیشه!

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۴۶۶

بازار فروش رایانه راکدتر از همیشه!

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده از سوی کارشناسان مؤسسه گارتنر بازار فروش رایانه‌های شخصی در سه ماهه نخست سال جاری میلادی روندی نزولی را طی کرده است.

به گزارش ایسنا، با توجه به رکودی که در سال‌های اخیر گریبان گیر بازار فروش گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های شخصی و لپ تاپ شده است، بیشتر کارشناسان و تحلیلگران فعال در حوزه فناوری برآورد کرده بودند که بازار فروش این محصولات در سال‌های آتی روندی نزولی را تجربه خواهد کرد که حالا به نظر می‌رسد پیش‌بینی آنها درست از آب در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این آمارهای منتشر شده که در وب‌سایت venture beat آمده است، میزان فروش رایانه و لپ تاپ در سه ماهه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی شاهد یک کاهش ۳ الی ۵ درصدی بوده و تنها ۵۸.۵ میلیون دستگاه رایانه در جهان به فروش رسیده است که این ارقام به وضوح نشان دهنده یک کاهش بی سابقه در استقبال کاربران از رایانه و لپ‌تاپ است.

تحلیلگران پیش‌تر نیز پیش بینی کرده بودند که با توجه به رشد و شکوفایی قابل توجهی که در صنعت گوشی‌های هوشمند به وجود آمده است، بازار فروش رایانه لپ تاپ و همچنین دوربین به میزان قابل توجهی دچار رکود خواهد شد. به عبارتی دیگر، آنها معتقدند زمانی که یک گوشی هوشمند قادر است تمامی کار و فعالیت‌های موردنیاز کاربران در فضای اداری، تحصیلی، تفریحی و سرگرمی آنها اعم از عکاسی، بازی، خاطره نویسی، ارسال و دریافت ایمیل، برقراری تماس صوتی و تصویری، کار با نرم افزارهای پیشرفته و غیره را انجام دهد، بنابراین طبیعی است که دیگر کسی به سراغ خریداری لپ تاپ و رایانه‌های شخصی نمی‌رود چراکه تمامی نیازهای روزانه آنها تنها با یک دستگاه گوشی موبایل هوشمند برطرف می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رايانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش صدای ایران، آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت، با پارت‌نامبر LLA یا ZAA تا ۱۲۰ میلیون قیمت‌گذاری می‌شود. درحضور آیفون ۱۴ و ۱۵ و نسخه‌های مختلف، گران‌ترین گوشی فعلی بازار به حساب می‌آید.

آیفون ۱۳ معمولی را کمی بیش از ۴۱ میلیون می‌فروشند و بین گران‌ترین گوشی‌های اندرویدی بازار می‌توانیم از گلکسی S ۲۴ اولتر اسم ببریم.

قیمت گلکسی S ۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت به ۹۵ میلیون تومان می‌رسد و فروشنده‌های موبایل بابت ارزان‌ترین نسخه گلکسی S ۲۴ اولترا که ۲۵۶ گیگ فضای ذخیره سازی در اختیارتان قرار می‌دهد، بین ۷۰ تا ۷۵ میلیون در خواست می‌کنند. قیمت پرفروش‌ترین گوشی‌های فعلی بازار را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

گلکسی A۱۵ نسخه ۱۲۸+۴

شش میلیون تومان

گلکسی A۰۵s نسخه ۶۴+۴

چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان

گلکسی A۵۴ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان

گلکسی A۵۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۲۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

گلکسی A۳۴ نسخه ۱۲۸+۸،

۱۱ میلیون تومان

گلکسی A۳۵ نسخه ۲۵۶+۸،

۱۶ میلیون تومان

گلکسی S۲۴ اولترا نسخه یک ترابایت

۹۵ میلیون تومان

ردمی نوت ۱۳، ۴G نسخه ۲۵۶+۸

هشت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

ردمی نوت ۱۳ پرو پلاس نسخه ۵۱۲+۱۶،

۲۳ میلیون تومان

ردمی A۲ پلاس نسخه ۶۴+۳ گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی A۳ نسخه نسخه ۱۲۸+۴

پنج میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

ردمی ۱۳C نسخه ۲۵۶+۸

شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

پوکو X۶ پرو نسخه نسخه ۵۱۲+۱۲،

۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ نسخه ۱۲۸ گیگ پارت‌نامبر CH

۴۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

آیفون ۱۳ پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

۱۲۰ میلیون تومان

دیگر خبرها

  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • قیمت گوشی امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • قیمت گوشی امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • فاو J6-460 در بورس کالا به فروش می‌رسد
  • خرید آیفون در چین کاهش یافت
  • تصاویر واقعی از گوگل پیکسل ۸A منتشر شد/ پرچمدار گوگل در رنگ‌های جدید در راه است
  • قیمت گوشی امروز ۴ اردبیهشت ۱۴۰۳