Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-06@00:13:05 GMT

روش هاي تقويت عضلات کودکان

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۵۶۴۵

روش هاي تقويت عضلات کودکان

خبرگزاري آريا -
تقويت عضلات کودکان
تقويت عضلات کودکان در سنين مختلف يکي از نيازهاي آنها براي رشد و تکامل و قدرت مي باشند. که ميتوان با انجام بازي ها و تمرينات ساده به تقويت عضلات کودکان بسيار کمک کرد.
تقويت عضلات کودکان:
والدين هميشه در هر سني نگران کودک خود هستند و اينکه فرزندشان از همه نظر در بهترين شرايط باشد براي خانواده ها يک مسئله ي حياتي به شمار مي رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اين مطلب قصد داريم به شما راهکارهايي طبيعي براي تقويت عضلات فرزندتان ارائه دهيم.
1- براي تقويت عضلات بازو و ساعد
کودک را روي صندلي بنشانيد و دو کتاب را به دست او بدهيد (در هر دست، يک کتاب). وزن هر کتاب بايد بين يک تا دو کيلوگرم باشد. سپس، حرکت دمبل زدن را با کتاب، به تعداد پنج تا 10 بار انجام دهد. در هر بار دمبل زدن، دست او بايد به‌طور کامل، به حالت صاف و کشيده کامل بالاي سر او قرار گيرد. اين حرکت را مي‌توانيد به تعداد سه تا چهار بار در روز و در دفعه‌هاي مکرر انجام دهيد.
2- براي تقويت عضلات مچ دست:
از کودک بخواهيد انگشتان دست خود را مچ کند و مچ دست خود را به آرامي، به اطراف بچرخاند. و يا از کودک بخواهيد به کمک انگشتان دست خود، اداي سوزن گرفتن و دوختن پارچه را درآورد.
3- براي تقويت انگشتان دست:
از کودک بخواهيد تکه کاغذ يا پارچه اي را با دست برتر خود مچاله کند و تا حد امکان آن را بين انگشتان خود فشار دهد. و يا از کودک بخواهيد با يک دست، يک برگ کاغذ بگيرد و با دست ديگر اداي قيچي و بريدن کاغذ را نشان دهد. و يا از کودک بخواهيد با انگشتانش برايتان تا 5 بشمارد يا سکه اي را از روي ميز به کمک شست و انگشت اشاره بردارد. مي توانيد از او بخواهيد با 2 انگشت مرتب ميز را لمس کنيد. مثلا اول با شست و انگشت اشاره و بعد با شست و انگشت وسط و تا آخر. مي توانيد از کودک بخواهيد نخي را دور يک انگشت بعد دور 2 انگشت و بعد 3 انگشت و در نهايت دور مچش بپيچد.
راه هاي تقويت عضلات کودکان
4- براي تقويت عضلات ناحيه ساق پا و عضلات تنفسي
در دو قسمت ابتدا و انتهاي اتاق، دو مانع يا نشانه قرار دهيد و براي کودک، زمان مشخصي را مثلا از طريق پخش موزيک تعيين کنيد. از کودک بخواهيد که تا زمان پخش موزيک، هر چند بار که مي‌تواند، با طي کردن مسير رفت و برگشت، نشانه‌هاي ابتدا و انتهاي اتاق را لمس کند و به هر بار لمس کردن اين موانع، امتياز دهيد. پس از پايان تمرين، بنا به امتياز کسب شده، جايزه‌اي به کودک بدهيد.
اين ورزش، اگر مدت 20 تا 30 دقيقه انجام شود، از ورزش‌هاي هوازي محسوب مي‌شود و مي‌تواند نقش مهمي را در بهبود متابوليسم فرزند شما ايفا کند. هم‌چنين اين حرکت، باعث افزايش هماهنگي عصبي و عضلاني کودک مي‌شود.
5- براي تقويت عضلات شکم
يک توپ سبک، در اختيار کودک‌تان قرار دهيد و از او بخواهيد که دراز بکشد و زانوهايش را خم کند. دست‌هايش را به سمت بالاي سرش، در حالي که توپ را در دست دارد، به حالت کششي صاف نگه دارد؛ به‌طوري که توپ، با زمين تماس داشته باشد. سپس سعي کند با فشار آوردن به نيم‌تنه خود، باعث حرکت و بالا آوردن قسمت بالاتنه خود به جلو شود و به اين ترتيب، به حالت نيمه‌نشسته قرار گيرد و توپ را در قسمت جلوي پاهاي خود به زمين بزند. سپس، دوباره و بلافاصله، به حالت درازکش درآيد و اين حرکت را تکرار کند.
اين حرکت را از تعداد کم در هر نوبت آغاز کنيد (چهار يا پنج بار) و به تعداد بالاتر (10 تا 15 بار) برسانيد. فراموش نکنيد سطحي که فرزند شما روي آن دراز مي‌کشد، نبايد سفت و آزاردهنده باشد. مثلا مي‌توانيد از يک تشک نرم، براي پوشاندن سطح زير تنه او استفاده کنيد تا فشار مضاعفي بر کمر کودک شما وارد نشود. اين حرکت مي‌تواند باعث تقويت عضلات شکمي فرزندتان شود و در صورت وجود چاقي شکمي احتمالي، مي‌تواند تا حدي کمک باشد.
توجه:
- در انجام هريک از فعاليت هاي آموزشي بالا هرگاه کودکي نياز به کمک و راهنمايي داشت ضروري است به او راهنمايي و کمک هاي لازم داده شود.
- براي انجام هر يک از فعاليت ها، هربار مدت زمان معيني در نظر گرفته شود.
- انجام فعاليت هاي بالا در خانه زير نظر والدين و راهنمايي آنها نيز مفيد است.
روش هاي تقويت عضلات کودکان
خوراکي هاي مفيد براي تقويت عضلات کودکان:
ماهي: ماهي ها شامل تمام اسيد آمينه مورد نياز براي ساخت ماهيچه ها هستند و مواد مورد نياز براي بازسازي بافت ها را در خود دارد. تحقيقات نشان مي دهد ارتباط قوي بين حجم عضلات و سلامتي بدن وجود دارد.
گوشت بره: اين گوشت اينقدر غني و مقوي است که نياز به تعريف نيست. گوشت بره و گوسفند براي افزايش قدرت عضلات يک تنه ميتواند جايگزين تمام غذاهاي ديگر باشد.
ماست کم چرب: ماست کم چرب از نظر پروتئين، کلسيم، پتاسيم و ويتامين دي غني است و عملکرد عضلات را بهبود مي بخشد. کمبود ويتامين دي باعث ضعف عضلات خواهد شد. ماست يک توليدي را که ويتامين دي مناسبي دارد انتخاب کنيد و اين مي تواند يک چهارم نياز شما را در يک وعده روزانه تامين کند.
تخمه کدو: تخم کدو حاوي منيزيم، منگنز، آهن و مس است. مواد معدني موجود در بدن به يکديگر مرتبط هستند. آنها با هم کار مي کنند تا بافتها را بسازند و آنزيم ها را تشکيل دهند و از ارتباطات بين سلولي پشتيباني کنند. همچنين در رشد عضلات نقش دارند.
ويتامين هاي گروه B: ويتامين هاي گروه B شامل 6 ويتامين مهم در سلامت کودکان هستند که در متابوليسم و افزايش انرژي بدن و رفع خستگي بسيار موثر هستند. از نقش هاي ديگر اين ويتامين ها تشکيل گلبول هاي قرمز و تقويت سيستم عصبي و حافظه است به طوري که کمبود آن ها در کودکان موجب ضعف اعصاب و اختلال پوست، کاهش تعداد گلبول هاي قرمز و کم خوني مي شود. ترکيبات ب کمپلکس به خصوص اسيد فوليک در کم خوني ها موثر است.
گردآوري: بخش کودکان بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی

در جریان جدیدترین جنایت صهیونیست ها در یورش به نوار غزه، بمباران پارک کودکان در اردوگاه پناهجویان المغازی واقع در منطقه دیرالبلح، به شهادت ۱۴ کودک و مجروح شدن چندین نفر دیگر منجر شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش سایت عربی خبرگزاری تسنیم، اشغالگران صهیونیست حتی به کودکان غزه نیز اجازه نمی‌دهند چند دقیقه در روز برای فرار از واقعیت دردناک جنگ، مشغول بازی شوند. ارتش صهیونیستی در جدیدترین جنایت خود محوطه بازی کودکان در اردوگاه المغازی، واقع در منطقه دیرالبلح را هدف قرار داد و دست کم 14 کودک فلسطینی را به شهادت رساند.

 

.

 

حمله موشکی ارتش رژیم صهیونیستی به خیابانی مملواز جمعیت و کودکان مشغول بازی باعث شد این هیاهوی کودکانه به یکباره خاموش شود. همه کودکان بجز چند نفر که در این حادثه مجروح شدند، به شهادت رسیدند.

رجاء رضوان،کودک ساکن اردوگاه المغازی در تشریح جزئیات این جنایت به خبرنگار تسنیم در نوار غزه گفت: می خواستم وسائلی بخرم، همین که آماده شدم و میخواستم به بیرون از اردوگاه بروم، ناگهان بمباران شروع شد و دقیقاً یک موشک جلوی من به زمین اصابت کرد. محمد، پسر عمویم هم آسیب دید و روی زمین افتاد.

«فهد صیدم»، یکی دیگر از کودکان ساکن اردوگاه المغازی نیز به خبرنگار تسنیم گفت: داشتم درخیابان راه می رفتم، شاهد بودم که بچه ها با خوشحالی در حال رفت و آمد و بازی بودند که ناگهان بمباران اتفاق افتاد. دست و پای بچه ها قطع شد و همه روی زمین افتاده بودند تا اینکه نیروهای امدادی آمدند و همه بچه ها را بردند.

این جنایت که در روز روشن در اردوگاه آوارگان المغازی در مرکز نوار غزه رخ داد و جان 14 کودک را گرفت، نشانگر پافشاری اشغالگران بر ارتکاب جنایات شان علیه کودکان غزه است. کودکان مهم‌ترین و آسیب‌پذیرترین قشری هستند که در این جنگ هدف قرار گرفته و تا کنون بیش از 14 هزار کودک بی گناه توسط اشغالگران به شهادت رسیده اند.

باسم العثامنه، که دخترش ملاک در جریان این تجاوز زخمی شد به خبرنگار تسنیم گفت: خدا رحم کرد که جراحت‌های دخترم ملاک، در مقایسه با دیگر کودکان سطحی بود. خدا به همسایه ها و خانواده هایی که پسران و دخترانشان را از دست دادند صبر دهد. خدا را شکر ملاک جراحت هایش سطحی است، همین طور محمد، فرزند برادرم نیز جراحت هایش سطحی است. خدا رحم کرد.

 

 

جایزه سالانه یونسکو به خبرنگاران غزه اعطا شدبرنامه عمران ملل متحد: بازسازی غزه 80 سال طول می‌کشد

 

 مردم و کودکان غزه حتی در این شرایط دشوار نیز در برابر تجاوز و اشغال تسلیم نمی شوند. جنگ نه تنها آنها را می کشد، بلکه آنها را از داشتن مادرانشان نیزمحروم می کند. گزارش سازمان ملل از شهادت دست کم 10 هزار زن از جمله 6 هزار مادر در خلال جنگ غزه حکایت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اختلال اوتیسم؛ نشانه‌ها، علل و راه‌های درمان آن
  • (تصاویر) اگر نقاشی کودکان واقعیت داشت جهان چه شکلی می‌شد؟
  • جزئیات جدید از پیدا شدن دختر صحرا؛ پشت‌پرده دزدیده شدن «یسنا» فاش شد!
  • کتاب «خانه زیر آب و جوجه لاک پشت ها» منتشر شد
  • درمان رایگان کودک مشروط بر داشتن بیمه پایه
  • گزارش سازمان‌های بین‌المللی از وضعیت غم‌انگیز کودکان غزه
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • تقویت جست وجو‌ها برای پیدا کردن پیکر کودک غرق شده لردگانی
  • پارک بازی کودکان المغازی؛‌ بانک جدید حملات رژیم صهیونیستی
  • یسنا ربوده شده بود