Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - خبرگزاری اسپوتنیک با استناد به یک گزارش نوشت: اندیشکده آمریکایی مطالعات راهبردی و بین المللی (CSIS) میزبان نشستی بوده که در آن گزینه های نظامی در ونزوئلا بررسی شده است.

اسپوتنیک درگزارش امروز دوشنبه خود با استناد بر گزارش تارنمای «گِرِی زون»(Gray Zone) که در زمینه روزنامه نگاری تحقیقی فعال است، نوشت: این نشست هفته گذشته و پشت درهای بسته برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در گزارش «گری زون» آمده است: دخالت نظامی در ونزوئلا در میزگرد محرمانه ای که 10 آوریل (21 فروردین) برپا شد، مورد بحث وگفت وگو قرار گرفت.
این نشست تحت عنوان «ارزیابی استفاده از نیروی نظامی در ونزوئلا» با مشارکت حدود 40 نفر از مقامات از جمله مقامات سابق وزارت امورخارجه، شورای امنیت ملی، شورای اطلاعات ملی و دریاسالار «کِرت تید» (Kurt Tidd) که به تازگی پست فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) را ترک کرد، برگزار شد.
تعدادی از مقام های ارشد سفارتخانه های کلمبیا و برزیل و نمایندگانی از «خوان گوایدو» رهبر اپوزیسیون ونزوئلا نیز در این نشست حضور داشتند.
«گری زون» در گزارش خود آورده است: دو نفر از شرکت کنندگان در این نشست که نامشان فاش نشده، برگزاری چنین نشستی را تایید کرده اند اما جزییات بیشتری درباره آن در دسترس نیست.
این گزارش می افزاید: همین که چنین نشستی برگزار شده نشان می دهد که دولت ترامپ بیش از قبل گزینه های نظامی در ونزوئلا را جدی می گیرد. چنین اقدامی می تواند ناشی از نگرانی ها درباره این موضوع باشد که «هر گونه سلاح دیگری در زرادخانه دولت او برای سرنگونی نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ناکارامد بوده است».
اسپوتنیک نوشت: تارنمای «گری زون» بعد از درز فهرستی حاوی اسامی شرکت کنندگان در چنین میزگردی تلاش کرده درباره برگزاری آن اطمینان حاصل کند. این تارنما با «سارا بائومونک» دستیار پژوهشی برنامه آمریکای مرکز مطالعات راهبردی و بین المللی تماس گرفته و او تصدیق کرده که در این میزگرد درباره گزینه های نظامی در ونزوئلا مذاکره شده است.
««ساندیاگو هردوئیزا» دستیار پژوهشی شرکت مشاوره راهبردی و تجاری در واشنگتن موسوم به «هیلز اند کمپانی» نیز تایید کرده که چنین نشستی برگزار شده است.
وی در یک تماس تلفنی تاکید کرد که این نشست پشت درهای بسته برگزار شده است.
اسپوتنیک نوشت: گزینه دخالت نظامی بارها از سوی مقام های آمریکایی مورداشاره قرار گرفته شده است و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به تازگی گفت هر ابزار و گزینه ای همچنان روی میز است هر چند گروه لیمای آمریکای لاتین ( متشکل از کشورهای آمریکای لاتین و کانادا) مخالف چنین سناریویی است.
آمریکا، مجوز شورای امنیت سازمان ملل برای استفاده از گزینه نظامی علیه ونزوئلا را ندارد. این کشور از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت کرده واو را به عنوان رئیس جمهور موقت به رسمیت می شناسد.
روسیه، چین، ترکیه و تعدادی از دیگر کشورها نیز مادورو را رهبر مشروع ونزوئلا می دانند. با وجود تلاش های گوایدو برای سرنگون کردن رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، او همچنان در راس قدرت است و کنترل نیروهای مسلح و صنعت نفت این کشور را در اختیار دارد.
پمپئو مدعی است حمایت روسیه و چین از مادور خروج رئیس جمهور ونزوئلا از قدرت را دشوار تر کرده است. وی روسیه را متهم کرده که «بدون مجوز در امور ونزوئلا دخالت می کند».
اسپوتنیک نوشت: این اتهام آمریکا در حالی مطرح شده که روسیه هرگز از توافقات همکاری نظامی که با چاوز امضا کرده ، پا را فراتر نگذاشته است.
اروپام**9158 ** 1546

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي نشست محرمانه انديشكده آمريكايي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۵۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن بامداد سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیرو‌های نظامی این کشور ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را در دریای سرخ و آب‌های اقیانوس هند هدف قرار دادند.

به گزارش المسیره، سرتیپ یحیی سریع گفت: علیه کشتی‌های جنگی دشمن در دریای سرخ از جمله ۲ ناوشکن آمریکایی، با تعدادی پهپاد عملیات نظامی انجام دادیم.

وی با بیان اینکه این عملیات موفقیت آمیز بود، افزود: نیروی دریایی، موشکی و نیروی هوایی ما عملیات مشترکی را علیه ناو سیکلادیس (CYCLADES) در دریای سرخ انجام دادند و ضربه دقیق بود.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن، اضافه کرد: هدف قرار دادن کشتی سیکلادیس پس از آن صورت گرفت که این کشتی در ۲۱ آوریل (۲ اردیبهشت) عازم بندر ام‌الرشراش (ایلات اشغالی) با استفاده از روشی فریبنده و استتار با ادعای اعزام به بندری دیگر، شده بود.

سریع همچنین گفت: ما با تعدادی پهپاد کشتی اسرائیلی اِم‌اس‌سی اوریون (MSC ORION) را در اقیانوس هند هدف قرار دادیم. ما با حمایت مردم بزرگمان و مردم آزاده امت اسلامی به عملیات نظامی خود در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و دفاع از یمن عزیز ادامه می‌دهیم.

سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن در پایان تاکید کرد که عملیات این کشور تنها با برداشتن محاصره غزه و توقف تجاوز نظامی به مردم فلسطین در این باریکه، متوقف خواهد شد.

 ارتش یمن در ماه‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی آمریکایی و انگلیسی و صهیونیستی یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است. نیرو‌های ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف نکند، کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را دریای سرخ هدف قرار دهند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • حضور ویرانگرِ آمریکا | افغانستان
  • نیرو‌های مسلح یمن: دو ناوشکن آمریکایی و دو کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • نیرو‌های مسلح یمن: ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی را هدف قرار دادیم
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • یک آمریکایی گزینه هدایت کره جنوبی شد
  • انتخاب سرمربی تیم ملی بسکتبال از میان ۲ گزینه اروپایی و ۲ مربی داخلی
  • قرارداد هاکان دمیر سرمربی تیم ملی بسکتبال تمدید نشد