Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شاتا در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۷۲هزارو ۲۷۹ فقره (۶۶ %) تلفنی ، ۵۴هزارو ۵۳۵ فقره (۲۱ %) حضوری و ۳۵هزارو ۸۳۵ فقره (۱۳ %) کتبی بوده است.

از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۰۲هزارو ۵۶۹ فقره (۳۹%) متخلف و ۱۲۷هزارو ۳۳۲ فقره (۴۹ %) غیر متخلف شناخته شده اند و۳۲هزارو ۷۴۸ فقره (۱۲ %) تحت بررسی می باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از مجموع شکایات دریافتی طی سال ۹۷، میزان ۸۸ درصد شکایات رسیدگی و پاسخگویی شده و ۱۲درصد بدلیل استعلامات حقوقی و یا درخواست نظریه کارشناسی در مرحله رسیدگی می باشند.

همچنین بررسی‌ وضعیت گزارشات حاکی از آن است که تعداد ۲۲۵هزارو ۶۵۲ فقره (۸۶%) مربوط به کالا و ۳۶هزارو ۹۹۷ فقره (۱۴ %) مربوط به خدمات می باشد.

بیشترین شکایت واصله در حوزه کالا مربوط به نان، میوه و سبزی و خوار و بارفروشی بوده و بیشترین شکایت در حوزه خدمات ازرستوران های غذا خوری، تعمیرگاه‌های خودروهای سبک و پارکینگ شهری گزارش شده است .

گزارشات دریافتی براساس نوع تخلف، بیانگر آن است که گرانفروشی، تقلب و عدم درج قیمت از بیشترین موارد تخلف بوده است.

همچنین از مجموع شکایات رسیدگی شده در سال ۹۷ که منجر به تخلف شده اند تعداد ۶۲۰۵ فقره (۶ درصد) از شکایات با برآورد ارزش ۱۸۶ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۸۸۶ هزارو ۱۹۳ ریال

که جنبه عمومی نداشته قبل از تشکیل پرونده تخلف، منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سازمان صنعت معدن و تجارت استان کارشناسی میوه و سبزی برنا شکایات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین

علیرضا حسن پور مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین گفت: پرونده یک دستگاه خودرو باری حامل ۱۶۰ کیسه آرد ۴۰ کیلوگرمی به ارزش ۹۶۰ میلیون ریال رسیدگی شد و پس از صدور حکم قضایی قرار شد تا آرد قاچاق به شبکه رسمی توزیع بازگردد.

وی اضافه کرد: شعبه تعزیرات با توجه به مدارک موجود در پرونده، تخلف این قاچاقچی را محرز دانست تا برخورد‌های قانونی لازم با این متخلف صورت پذیرد.

حسن پور بیان کرد: برای صیانت از حقوق شهروندان با هرگونه تخلف در حوزه کالا‌های اساسی به ویژه آرد و نان بر اساس قانون و به شدت برخورد می‌شود و انتظار داریم که شهروندان نیز در این مسیر ما را یاری کنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی قزوین یادآور شد: شهروندان می‌توانند گزارش‌های خود را در سامانه ارتباطی www.tazirat۱۳۵.ir ثبت یا برای رسیدگی فوری به این مرجع مراجعه حضوری داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • رسیدگی به ۵۳ پرونده شکایات مردمی مازندران در هفته جاری
  • پیشرفت ۹۸ درصدی طرح‌های عمرانی با اعتبارات آلایندگی در بندرماهشهر
  • جریمه میلیاردی برای قاچاقچی آرد در قزوین
  • جریمه میلیونی شرکت خدماتی حمل کالا در قزوین 
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • سرعت رسیدگی به شکایات کارگری در کرمان بیش از ۲ برابر شده است
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان و اساتید دانشگاه آزاد
  • پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد
  • رشد ۱۰ درصدی تخلیه و بارگیری در راه آهن شمال شرق۲
  • افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی افزایش حقوق در دانشگاه آزاد اسلامی