Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@04:10:22 GMT

آغاز به کار نهمین جشنواره تئاتر البرز

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۶۴۴۷

آغاز به کار نهمین جشنواره تئاتر البرز

سارا بهراد، معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهارکرد: هنرمندان البرزی از امروز، دوشنبه 26 فروردین تا 20تیرماه 98 فرصت دارند، آثار خود را به جشنواره استانی تئاتر البرز ارسال کنند.
وی گفت: هویت بخشی و استقلال جشنواره به عنوان مهم‌ترین رخداد تئاتر استان، تمرکز بر اجراهای عمومی و گسترش دایره مخاطبان آثار نمایشی، ساماندهی بیشتر فعالیت های مختلف تئاتر و رصد تولیدات و اجراهای عمومی گروه های تثبیت شده تئاتر از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بهراد اضافه کرد: نهمین جشنواره تئاتر استانی در بخش‌های آزاد و موضوعات حمایت از کالای ایرانی و اقتصاد مقاومتی، ایثار، شهادت وفرهنگ رضوی، پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تقویت مبانی و عوامل فرهنگی در کاهش آن، اعتیاد، کاهش طلاق و مبارزه با مفاسد اخلاقی برگزار می‌شود.
این مسئول بیان کرد: تحکیم بنیان خانواده، آموزش در سنین کودکی و افزایش نشاط و امید و بالا بردن سرمایه اجتماعی، بهبود سبک زندگی اسلامی- ایرانی، توجه به مناطق بی‌بضاعت شهری و حاشیه‌های شهرها، آئین‌ها و فرهنگ بومی به منظور تحقق همدلی و نزدیکی اقوام مختلف در استان و شعار سال از دیگر موضوعاتی است که در این دوره از جشنواره شرکت داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه این دوره از جشنواره در بخش رقابتی برگزار می‌شود، گفت: در جشنواره به جز بخش رقابتی هنرمندان می‌تواند به تشخیص دبیر جشنواره و یا شورای سیاست‌گذاری میزبان آثار نمایشی در بخش‌هایی مانند میهمان، ویژه، خیابانی و جنبی باشند.
بهراد ادامه داد: آخرین مهلت ثبت‌نام و ارسال آثار و سایر مدارک:تا پایان وقت اداریی بیستم تیرماه بوده و زمان برگزاری آن نیز در اواخر مرداد ماه امسال است.
معاون هنری سینمایی و سمعی بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز تصریح کرد: جشنواره تئاتر استانی به آثار نمایشی تولید شده که اجرای عمومی داشته‌اند تعلق دارد، به همین منظور گروه‌هایی که در فاصله زمانی پس از برگزاری جشنواره تئاتر استانی 97 تا قبل از خرداد 98 نمایش های خود را به اجرای عموم گذاشته‌اند، می‌توانند متقاضی حضور در بخش مسابقه جشنواره تئاتر استانی باشند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فرهنگی بهراد ارشاد هنرمند قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران اعلام کرد، نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان کانون در مرحله استانی ویژه مازندران ۲۰ اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۱۸ در سالن سینما کانون ساری برگزار می‌شود. 

بر این اساس، این جشنواره در بخش استانی با اجرای ۵ نمایش منتخب به اجرا می‌پردازد تا پس از رای هیات داوران ۳ نمایش برگزیده به دبیرخانه مرکزی برای حضور در جشنواره کشوری معرفی شوند. 

مرحله استانی نوزدهمین جشنواره‌ی هنر‌های نمایشی کودکان و نوجوانان در سطح استان مازندران با شعار " این صحنه خانه‌ماست " برای شرکت‌کنندگان ۱۲ تا ۲۲ سال و بزرگسالان برگزار می‌شود. 

داوری مرحله استانی این جشنواره را سید رضا عمرانی نسب، مهیار هزار جریبی و فاطمه بزرگی از هنرمندان حوزه نمایش این استان بر عهده دارند.

دیگر خبرها

  • البرز با ۲۱۴ میلیون تردد دومین استان پرتردد کشور شد
  • البرز رتبه دوم تردد بین استانی در کشور را کسب کرد
  • «فرج الله سلحشور» تئاتر را از مسجد آغاز کرد و بعد آثارش در جهان دیده شد
  • آغاز داوری آثار جشنواره قصه‌گویی «نون، قصه و نمک مادربزرگ»
  • آغاز به کار جشنواره رسانه و نشریات دانشجویی تیتر ۱۳
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»
  • برگزاری جشنواره هنر‌های نمایشی مازندران در ساری 
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد