Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۱۶ خانوار‌ در مسیر رودخانه "کاجو" در شهرستان قصرقند را به مکان‌های امن منتقل کردیم، همچنین در شهرستان مهرستان ۹۵ خانوار در روستا‌ها را از خانه‌هایشان تخلیه و اسکان اضطراری دادیم. ۲۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۱ استانها سیستان و بلوچستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت استان سیستان و بلوچستان پس از سیل اخیر اظهار داشت: بارندگی‌های خوبی را در روز‌های اخیر در سطح استان سیستان و بلوچستان داشته‌ایم طوری که برخی ایستگاه‌های سنجش استان تا 85 میلیمتر بارندگی در نیکشهر را گزارش کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: 45 رودخانه استان در 24 ساعت گذشته وضعیت آبی خوبی داشته و برخی هم طغیان‌های شدیدی داشته و خسارت‌هایی را به روستا‌ها و شهر‌های محل گذر خود زده‌اند. مانند رودخانه‌ای که در روستای "بنت" در بلوچستان دیوار حفاظتی را خراب کرده است.

اصفهان| همت جهادگران اصفهانی نفس‌های سیل را به شماره انداخته استدستور فوری روحانی به نوبخت برای پرداخت مطالبات سیل 95 خوزستانبرنامه مولودی‌خوانی مطیعی در مناطق سیل‌زده

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: تعداد 316 خانوار‌ در مسیر رودخانه "کاجو" در قصرقند را به مکان‌های امن منتقل کردیم، همچنین در منطقه مهرستان 95 خانوار در روستا‌ها را از خانه‌هایشان تخلیه کردیم و اسکان اضطراری دادیم.

موهبتی یادآورشد: 12 محور مواصلاتی در شهرستان‌های قصرقند، ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، فنوج، کنارک و چابهار بسته شده و خساراتی هم به زیرساخت‌هایی همچون راه، برق، آب روستایی و مجموعه مخابرات در برخی شهر‌های استان وارد شده است.

وی تاکید کرد: هنوز بارندگی‌ها در شهر‌های سراوان و سرباز ادامه دارد و سد‌ها در حال آبگیری هستند؛ البته بخشی از بند‌های خاکی در برخی نقاط مانند مهرستان تخریب شده است. تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا جلوی بروز هرگونه خسارت جانی احتمالی در استان گرفته شود. همچنین کاهش خسارت‌های مالی را هم در دستور کار داریم؛ بعد از اتمام سیل و کاهش بارندگی‌ها، برآورد خسارت‌ها صورت خواهد گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سیل اخیر در استان به کشاورزی، زیرساخت‌ها و مساکن مردم آسیب‌هایی را وارد کرده، ادامه داد: اما مردم این استان با توجه به اینکه خشکسالی 20 ساله را پشت سر می‌گذارند از بابت این بارندگی‌ها بسیار خوشحال و شکرگذار هستند.

موهبتی با اشاره به دو بارش سیل آسای شب گذشته در زابل افزود: معابر این شهر و همچنین بنجار، چابهار، کنارک و دیگر شهر‌های استان دچار آبگرفتگی شدند، اما خسارتی نداشتیم. مدارس برخی از شهر‌هایی که آبگرفتگی شان شدید بوده و یا مدارسی که به لحاظ جنس بنا در معرض تهدید سیل بودند، تعطیل اعلام شدند تا جلوی بروز خسارت‌های احتمالی در سطح استان گرفته شود.

انتهای پیام/ ع

R7843/P/S6,65/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۶۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت

موسی فکور، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان عصر امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) پس از بازدید از روستای امامزاده ابراهیم شفت با بیان اینکه ساختار این واحد‌ها بسیار تودرتو بوده است، گفت: طبق ارزیابی‌های اولیه انجام شده توسط بنیاد مسکن استان با همکاری دهیاری امامزاده ابراهیم در حادثه آتش سوزی این روستا ۳۸۹ واحد مسکونی و تجاری در قالب ۱۲۰ ساختمان کامل تخریب شده و باید به طور کامل بازسازی شود.

او افزود: در این میان ۳۸ واحد تجاری، مسکونی دیگر نیز نیازمند تعمیرات هستند ضمن اینکه هنوز بررسی‌ها در دست تکمیل است و احتمال تغییر این آمار وجود دارد.

معاون استاندار گیلان تصریح کرد: یکی از مهمترین مباحث مورد پیگیری موضوع پوشش بیمه‌ای آنها بود که ارزیابی‌ها انجام و کار تشکیل پرونده توسط کارشناسان بیمه نیز اتمام یافت تا پرداخت خسارت انجام شود که در این راستا، ۱۱۸ واحد پوشش بیمه‌ای داشتند.

فکور همچنین گفت: تعدادی از خانوار‌ها نیز بیمه نبودند که استاندار پیگیر موضوع رسیدگی به وضعیت آنها است و در این خصوص نیز به هیئت دولت گزارشی ارائه شده، امید است به آنها کمک و تسهیلاتی ارائه شود.

به گفته او، پس از آتش سوزی این منطقه جلسه‌ای در استانداری تشکیل شد تا امور در سریعترین زمان رسیدگی شود و این بازدید نیز پیرو جلسه ستاد بحران استان و پیگیری دستورات استاندار مبنی بر رسیدگی به مسائل مختلف مردم آسیب دیده انجام شد و وضعیت این خانوار‌ها با جدیت پیگیری می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان افزود: موضوع اسکان و تغذیه این خانوار‌ها و اقدامات انجام شده برای آنها طی دو، سه روز گذشته بررسی شد که اسکان آنها از سوی هلال احمر انجام شده و چادر‌هایی در اختیار خانوار‌هایی که ملک آنان در آتش سوزی نابود شد، قرار گرفته و چند سوئیت نیز از سوی فرمانداری شفت و جهاد کشاورزی برای اسکان آنان فراهم شد.

فکور تصریح کرد: در زمینه تغذیه و غذای گرم برای این خانوار‌ها هم مشکلی وجود ندارد و کار به خوبی انجام می‌شود.

معاون استاندار گیلان افزود: تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا در اسرع وقت مشکلات آسیب دیدگان از آتش سوزی روستای امامزاده ابراهیم شفت را فراهم سازیم که در این راستا همه دستگاه‌های مربوطه پای کار هستند.

آتش‌سوزی هولناک منطقه امامزاده ابراهیم (ع) از توابع شهرستان شفت استان گیلان بامداد پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه رخ داد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • نجات ۴۳ هزار زن باردار در مناطق درگیر سیل بلوچستان
  • شبکه آب ۲۸ روستای سیل‌زده جنوب سیستان و بلوچستان متصل شد
  • تخریب کامل ۱۲۰ ساختمان در حادثه آتش سوزی شفت
  • تمرکز دولت بر اتمام پروژه‌های نیمه تمام سیستان و بلوچستان
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • ساخت سد کهیر از زیر آب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • ساخت سد کهیر از زیرآب رفتن کنارک و ۳۰ روستا جلوگیری کرد
  • دستگیری قاتل فراری در مهرستان سیستان و بلوچستان
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول