Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- 5 هزار و یکصد دانش آموز دوره های مختلف تحصیلی در اولین جشنواره بین المللی پروژه‌های دانش آموزی سینا، فعالیت های تحقیقاتی و علمی خود را به داوری می گذارند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش ایرنا، دبیر اولین جشنواره بین‌المللی پروژه های دانش آموزی «سینا» روز دوشنبه طی نشست خبری در کتابخانه مرکزی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانش آموزان به همراه دبیران راهنمای خود از 19 استان در قالب هزار و 300 تیم روزهای 29 تا 31 فروردین در واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی گرد هم می آیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


«الناز فطیر خورانی» ادامه داد: این جشنواره در 5 محور شامل غرفه‌های نمایشگاهی در قالب 220 تیم با نمایش آثار سازه ای در 150 غرفه، سمینارهای پژوهشی 410 تیم، مسابقات دانش آموزی از جمله رباتیک، هوا فضا، سازه ماکارونی، ابر حباب، رایانه و برنامه نویسی و چالش زیست فناوری 500 تیم، محتوای دیجیتال 50 تیم و سخنرانی علمی 120 تیم برگزار می‌شود که گستره بخش ها و گرایش ها، این جشنواره را از لحاظ کیفی نسبت به سایر جشنواره های دانش آموزی متمایز می کند.
به گفته دبیر جشنواره، دستاوردها و پروژه های دانش آموزان از سوی استادان دانشگاه که متشکل از 120 نفر هستند، داوری خواهد شد و گروه های برگزیده علاوه بر جوایز نقدی، تندیس ویژه ابداعات و اختراعات نیز دریافت می کنند و به مسابقات جهانی ابداعات و اختراعات که امسال در چند کشور از جمله کره جنوبی و تایوان برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
فطیر خورانی حمایت از طرح های تحقیقاتی گروه های برتر دانش آموزی برای همکاری و مبادلات علمی و فنی با مراکز پژوهشی، دانشگاهی و دستگاه های اجرایی و صنعتی را از برنامه های اصلی این رویداد علمی پژوهشی عنوان کرد.
ادامه دارد..
علمی *1883 *1485

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي آموزش و پرورش جشنواره بين المللي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار

 


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان گفت: برگزیدگان در زمینه کشاورزی، صنعت، هنر، خدمات، پوشاک، مالی، رایانه و برق برتر شناخته شدند.
احمد فولادی افزود: از ۹۶ اثر ارسالی هنرجویان ۷ هنرستان به نخستین جشنواره ایده تا بازار، ۱۰ اثر به مرحله پایانی راه یافت و سه ایده نوین از سوی هیئت داروان بعنوان برگزیده این جشنواره معرفی شد.
وی گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی، رشد و شکوفایی خلاقیت و مهارت‌آفرینی، استعداد سازی هنرجویان، تشویق و ترویج فرهنگ ایده‌پردازی و خلاقیت، آشنایی هنرجویان با پژوهش و شیوه‌های کشف و حل خلاقانه مسائل است.

بیشتربخوانید: معرفی نفرات و گروه‌های برتر جشنواره ملی آسمان هشتم در میناب

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۱۶سفیر دانش‌آموز رضوی در آران و بیدگل
  • آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • تفاهم‌نامۀ همکاری دانشگاه سلمان فارسی کازرون و انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران امضا شد
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز البرزی در اردوی عملی آمادگی دفاعی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • امضای تفاهم‌نامه علمی پژوهشی دانشگاه آزاد و دادگستری شاهرود
  • ۸۰ دانش‌آموز در حوزه فناوری‌ نو گواهی بین‌المللی دریافت کردند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره دانش آموزی از ایده تا بازار