Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@15:16:33 GMT

مقامات سابق اروپا خواستار مقابله با معامله قرن شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۶۰۰

مقامات سابق اروپا خواستار مقابله با معامله قرن شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، ۳۷ نفر از مقامات سابق کشورهای اروپایی شامل نخست وزیر، وزیران خارجه، دبیران کل ناتو و… با ارسال نامه‌ای به اتحادیه اروپا و سران فعلی کشورهای اروپایی خواستار مخالفت آنها با طرح دولت آمریکا در خصوص مناقشه اسرائیل و فلسطینیان که به معامله قرن معروف شده گشته‌اند.

در میان امضا کنندگان، نام‌های چون «خاویر سولانا» مسئول سیاست خارجی اسبق اتحادیه اروپا، «زیگمار گابریل» وزیر خارجه اسبق آلمان، «جک استراو» و «دیوید میلی باند» وزیران خارجه اسبق انگلیس و… دیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقامات سابق اروپایی در نامه خود خواسته‌اند که مقامات فعلی با هر گونه طرحی که حق فلسطینی‌ها را نادیده می‌گیرد مقابله کنند.

اخیراً روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» برخی جزئیات دیگر طرح معامله قرن را فاش کرده؛ طرحی که قرار است طی روزهای آتی از آن رونمایی شود.

واشنگتن پست فاش کرد که در طرح دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا موسوم به معامله قرن اصل و بنا بر راهکار تشکیل دو کشور گذاشته نشده و این طرح متضمن تشکیل کشور فلسطین نخواهد بود.

این روزنامه افزود که این طرح بر بهبود اوضاع اقتصادی فلسطینیان تاکید دارد اما متضمن تشکیل کشور مستقل فلسطین نخواهد بود.

گفتنی است، آمریکایی‌ها پیشتر رونمایی از معامله قرن را منوط به برگزاری انتخابات کنیست رژیم صهیونیستی کرده بودند.

روزنامه الاخبار لبنان نیز گزارش داد که دولت آمریکا از اردن خواسته تا نیم میلیون آواره فلسطینی را در مقابل سرمایه‌گذاری ۴۵ میلیارد دلاری در اردن در این کشور اسکان دهد و این اقدام در چارچوب معامله قرن صورت می‌گیرد.

الاخبار گزارش داد که مصر و اردن موافقت اولیه خود با بندهای معامله قرن را اعلام کرده‌اند اما «عبدالله دوم» پادشاه اردن گفته که این معامله خطرناک بوده و اجرای آن بسیار دشوار است.

به گزارش این روزنامه، قرار است بر اساس معامله قرن، بخش‌هایی از اراضی اردن به رژیم صهیونیستی داده شود و در مقابل، عربستان سعودی نیز به همین مقدار اراضی خود را به اردن بدهد.

روزنامه مذکور تاکید کرد که معامله قرن همچنین شامل تشکیل کنفدراسیون مشترک بین رژیم صهیونیستی، اردن و تشکیلات خودگردان فلسطین برای اداره کرانه باختری خواهد بود.

کد خبر 4591527 عبدالحمید بیاتی

منبع: مهر

کلیدواژه: معامله قرن اتحادیه اروپا ایالات متحده آمریکا فلسطین زیگمار گابریل خاویر سولانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۶۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم

مکرون امروز پنجشنبه در جریان سخنرانی در دانشگاه سوربن در پاریس گفت که اروپا باید نشان دهد که هیچ وقت تابع آمریکا نبوده و همچنین می‌داند که چطور با کشور‌های سایر مناطق جهان گفتگو کند.

مکرون ۴۶ ساله، در حالی که تنها سه سال از دومین و آخرین دوره ریاست جمهوری‌اش باقی مانده و اکثریت پارلمانی خود را در سال ۲۰۲۲ از دست داده است، می‌خواهد به منتقدان خود نشان دهد که انرژی و تفکر گذشته خود را همچنان دارد.

رئیس جمهور فرانسه با توجه به اینکه ۷ سال گذشته خواستار استقلال اروپا شده است، تایید کرد که اتحادیه اروپا به همه چیزی که وی می‌خواسته دست پیدا نکرده، اما با این حال پیشرفت قابل توجهی را در اتحاد و استقلال داشته است.

وی در یک نشست با عنوان «اروپای پر رونق» در دانشگاه سوربن بیان کرد: یک خطر وجود دارد که اروپای ما می‌تواند نابود شود. ما برای رویارویی با خطرات تجهیز نیستیم.

مکرون همچنین هشدار داد که فشار‌های نظامی، اقتصادی، تجاری و سایر مشکلات می‌تواند اتحادیه اروپا با ۲۷ کشور را تضعیف و متلاشی کند.

رئیس جمهور فرانسه در مورد وضعیت جنگ اوکراین نیز اضافه کرد که نباید اجازه داد روسیه در اوکراین پیروز شود.

او خواستار تقویت ظرفیت امنیت سایبری اروپا، روابط دفاعی نزدیک‌تر با انگلیس پس از برگزیت و ایجاد یک آکادمی اروپایی برای آموزش پرسنل نظامی عالی رتبه شد.

مکرون توضیح داد: هیچ دفاعی بدون صنعت دفاعی وجود ندارد. ما دهه‌ها سرمایه گذاری ناکافی داشته‌ایم. اروپایی‌ها باید ترجیح دهند که تجهیزات نظامی اروپایی را بخرند. ما باید بیشتر و سریعتر و با عنوان اروپایی‌ها تولید کنیم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • مکرون: خطر نابودی اروپا وجود دارد/ برای رویارویی تجهیز نیستیم
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • اردن خود را متعهد به تأمین امنیت رژیم صهیونیستی می‌داند
  • تجمعات اعتراضی با شعار مرگ در ونیز جایی ندارد در دوسالانه ونیز/ اروپا هم اسرائیل را پس زد
  • اروپا درصدد اعمال تحریم علیه ۱۰ شرکت مرتبط با روسیه
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • بازگشایی پرونده جاسوسی یک شرکت صهیونیست از مقامات اسپانیایی