Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نماينده استاندار تهران مستقر در خوزستان گفت: به نيروهاي جهادي و تازه نفس براي آغاز تميز کردن و بازسازي روستاهاي سيل زده خوزستان نياز داريم.

محمد امامي امين روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: حجم آب کاهش يافته و با ادامه روند کنوني کاهش حجم آب، مي توان در روزهاي آينده عمليات پاکسازي و بازسازي روستاهاي گرفتار در سيل را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: تمامي نيروهاي استان تهران از لرستان و گلستان فراخوان و به خوزستان دعوت شده اند ولي اکنون نياز به نيروهاي جهادي براي جايگزيني با آنان داريم.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و مديريت منابع استاندار تهران گفت: شرايط اسکان اضطراري در خوزستان حاکم است و مواد غذايي و کمک هاي اوليه با کمک مردم، دولت، نيکوکاران، هلال احمر و نيروهاي سپاه به دست مردم اسکان داده شده مي رسد.
وي يادآورشد: سيل خسارت سنگيني را به خوزستان وارد و وزير کشور نيز اعلام کرد که بين 30 تا 35 هزار ميليارد تومان به پنج استان کشور خسارت زده است؛ بخش زيادي از اين خسارت مربوط به خوزستان مي شود.
امامي امين اظهارداشت: مزارع کشاورزي خوزستان درگير سيل شده و خسارت ديده است اما با تدبير دولت اين خسارت ها جبران خواهد شد.
نماينده استاندار تهران در خوزستان گفت: اکنون موضوع تقويت و پايدارسازي سيل بندها براي جلوگيري از ورود آب به شهرها در دست انجام است.
وي به احداث 25 کيلومتر سيل بند در منطقه دشت آزادگان توسط نيروها و تجهيزات اعزامي از استان تهران اشاره و اضافه کرد: بخشي از اين سيل بند معروف به قدرت آباد در مسير دسترسي بُستان به سوسنگرد در دست احداث است که مي توان با ساخت آن مشکل آب گرفتگي اين محدوده را برطرف کرد.
معاون هماهنگي امور اقتصادي و مديريت منابع استاندار تهران تصريح کرد: 30 روستا در دشت آزادگان به زير آب رفته است و هنوز تا رسيدن به نقطه بازگشت به شرايط عادي به چند روز زمان ديگر نياز داريم.
وي گفت: اين ميزان آب ورودي در کوتاه مدت تخليه نمي شود و برآورد اوليه نشان مي دهد حداقل به يک ماه زمان براي تخليه کامل آب از منطقه نياز هست.
امامي امين با بيان اينکه تامين مواد غذايي خشک و گرم همچنان ادامه دارد، اظهارداشت: کفه ترازوي کمک هاي مردم به سمت تامين اقلام سرمايشي، پنکه، کولر، پشه بند و سِت هاي بهداشتي تغيير کرده است اما ساکنان اين منطقه به اقلام ديگري از جمله فرش، زيرانداز، موکت و انواع لباس نيز نياز دارند.
تهران ازجمله استان هاي معين براي کمک رساني به مناطق سيل زده خوزستان تعيين شده است و از 18 فروردين مسئولان تهراني از جمله معاونان هماهنگي امور عمراني و نيز امور اقتصادي استاندار تهران با حضور در منطقه دشت آزادگان و مرکز شهر سوسنگرد ارائه خدمات و بازديدهاي ميداني در اين منطقه را آغاز کرده اند.
تهرام/3001/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد گفت: فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاهای استان با بیش از هزار میلیارد تومان در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، محمدجواد ابوالحسینی در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای مهریز به نقش شوراها اشاره کرد و اظهار کرد: شوراهای روستاها نقش مهم و مؤثری در فعالیت عمرانی و امنیت اجتماعی روستاها دارند.

وی افزود: اعتبار روستاهای استان در سال گذشته از محل اعتبارات ارزش افزوده و سایر اعتبارات حداکثر ۴۰۰ میلیون تومان بود، اما هم اکنون شاهد فعالیت‌های عمرانی در سطح روستاها با بیش از هزار میلیارد تومان هستیم.

معاون استاندار تأکید کرد که همه این اقدامات و فعالیت‌های عمرانی مرهون تلاش اعضای شوراها و جلب مشارکت آنهاست.

وی در پایان ادامه داد: همکاری و مشارکت مردم با دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی و تعامل مناسب با دستگاه‌های اجرایی، مهمترین عامل در راستای تسریع در اجرا و بهره برداری از طرح‌ها و توسعه مناطق روستایی است.

کد خبر 750186

دیگر خبرها

  • تشکر معاون استاندار خوزستان از شرکت توسعه نیشکر برای کمک به کشاورزان منطقه
  • تلف شدن ۳۰ راس گوسفنددر پی بارش‌های سیل آسا در خوزستان
  • سیل روستای «تختان» در دهلران خسارت جانی نداشت
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • تسهیلات لازم برای جبران خسارت مردم امامزاده ابراهیم(ع) شفت تامین می‌شود
  • اجرای هزار میلیارد طرح عمرانی در روستاهای استان یزد
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • نیاز گمرک به ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی