Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:26:10 GMT

کاهش 12 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۷۸۹۲

کاهش 12 درصدی واردات نفت کره جنوبی از ایران

تهران - ایرنا - بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده، میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در مارس (اسفند 97- فروردین 98) نسبت به مدت مشابه سال گذشته دست کم 12 درصد کاهش یافته است.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا به نقل از رویترز، میزان خرید ماهانه نفت کره جنوبی از ایران هنوز هم در بالاترین میزان از زمان آغاز دوباره واردات در ماه ژانویه (دی- بهمن 97) قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آمارها حاکی است، کره جنوبی که یکی از بزرگترین مشتریان آسیایی نفت ایران به شمار می آید، در مارس امسال یک میلیون و 200 هزار تن نفت خام معادل 284 هزار و 639 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است.
این رقم در مدت زمان مشابه در سال گذشته یک میلیون و 370 هزار تن بود.
میزان واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه مارس امسال 23 درصد بیشتر از فوریه ( بهمن- اسفند 97) بود و بیش از 5 برابر نسبت به خرید ژانویه (دی – بهمن 97) افزایش نشان داده است.
کره جنوبی یکی از هشت کشور برخوردار از معافیت موقت از تحریم نفتی ایران است که در ماه نوامبر (آبان - آذر 97) از آمریکا معافیت 6 ماهه دریافت کرد.
این گزارش حاکی است کره جنوبی می تواند تا 200 هزار بشکه در روز نفت از ایران وارد کند که بیشتر آن شامل میعانات گازی و نفت فوق سبک است .
اقتصام**9060**9189

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ايران كره جنوبي نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۷۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری با بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه از افزایش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعباس حسینی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد مازندران بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۸۶۴ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شود تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 748816

دیگر خبرها

  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • اقتصاد ژاپن دست پُر آمد
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • تولید خودروهای برقی تویوتا استارت نخورد
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • رانت ۴ میلیارددلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید