Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:08:26 GMT

سیاست های وزارت کشور در سال رونق تولید ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۲۷۷

سیاست های وزارت کشور در سال رونق تولید ابلاغ شد

تهران- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزارت کشور از ابلاغ سیاست های این وزارتخانه به استانداران سراسر کشور برای رونق تولید در سال جاری و تحقق شعار سال خبرداد.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست امروز- دوشنبه- در بخشنامه ای خطاب به استانداران، محورهای اولویت دار معاونت اقتصادی در سالجاری را با تأکید مجدد بر ضرورت استمرار اولویت ها و برنامه های مهم اجرایی ابلاغی طی سال های 1396و 1397، ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابلاغیه معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور خطاب به استانداران در بیان محورهای اولویت دار در سال 98 آمده است: شناسایی واحدهای تولیدی با تولید کمتر از ظرفیت اسمی و حمایت از آنها، برای رسیدن به حداکثر توان تولیدی، شناسایی واحدهای تولیدی راکد و فعال سازی واحدهای با قابلیت احیای مجدد و شناسایی واحدهای تولیدی راکد فاقد قابلیت احیاء و استفاده از ظرفیت آنها برای اجرای طرح های سرمایه گذاری جدید، از تلاش ها در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی، با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و ارتقای توان تولید است.
در این ابلاغیه تصریح شده است: همچنین مطالعه دقیق وضعیت واحدهای تولیدی موجود و اقدام برای تکمیل زنجیره تولید با هدف کاهش وابستگی خطوط تولید به خارج از کشور و افزایش ارزش افزوده و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور احیای بنگاه های اقتصادی تملیک شده توسط شبکه بانکی و اتخاذ راهکارهای قانونی مناسب، به منظور جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی جدید از دیگر تلاش ها در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و ارتقای توان تولید است.
در ابلاغیه معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور عنوان شده است: اتخاذ تدابیر لازم به منظور تکمیل زنجیره تولید و جلوگیری ازصادرات محصولات خام، با هدف افزایش ارزش افزوده، توزیع بهینه و مدیریت صحیح منابع دولتی، غیردولتی و تسهیلات بانکی، در راستای رونق تولید و ایجاد فرصت های شغلی جدید، اتخاذ تدابیر لازم به منظور فراهم نمودن زمینه های جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، از جمله ارتقای کارآمدی مراکز خدمات سرمایه گذاری نیز از تلاش ها در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و ارتقای توان تولید است.
در این ابلاغیه بیان شده است: فراهم کردن زمینه های توسعه کسب و کارهای دانش بنیان و استارت آپ ها، ارتقای بهره وری عوامل تولید و کیفیت محصولات تولید داخل، با هدف توسعه صادرات غیرنفتی وحضور مؤثر در بازارهای جهانی، شناسایی قوانین و مقررات مزاحم و غیرضرور، در فرآیند تولید و صدور مجوزها، با هدف بهبود فضای کسب وکار از دیگر از تلاش ها در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی با هدف بهره برداری بهینه از ظرفیت ها و ارتقای توان تولید است.
در ابلاغیه معاون هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور آمده است: تلاش در جهت توسعه مراودات تجاری و همکاری های اقتصادی، با کشورهای هدف تجاری، به ویژه کشورهای همسایه، کمک به عرضه مستقیم محصولات تولیدی، با هدف حذف واسطه های غیرضرور و کاهش قیمت تمام شده، تلاش برای کاهش آثار تحریم های ظالمانه، با استفاده از ظرفیت و توان بومی مناطق، اتخاذ تدابیر لازم در راستای بهره گیری از ظرفیت های منطقه ای (انسانی، طبیعی و جغرافیایی) و برنامه های آمایش سرزمین، به منظور دستیابی به توسعه پایدار در فعالیت های اقتصادی از تلاش ها در جهت ساماندهی واحدهای تولیدی است.
سیام*3061*1535

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي وزارت كشور ابلاغيه استانداران واحدهاي توليدي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در گرو تلاش کارگران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  امام جمعه سردشت در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه ضمن گرامیداشت هفته کار و کارگر با اشاره به آیات الهی و احادیث  به جایگاه والای کارگران در اسلام اشاره کرد و گفت: ارزش کارگران آنچنان بالا است که پیامبر اکرم (ص) دست کارگری که از شدت کار زبر و خشن شده بود را بوسید .

ماموستا محمد واوی افزود : اولین شرط تولید و پیشرفت و توسعه یک جامعه فعالیت کارگران است اگر کارگران کار نکنند رونق تولید اتفاق نمی‌افتد .

وی هم چنین گفت:کارگران از ارزشمندترین طبقه وگروه در جامعه هستند و چرخ های اقتصادی  جوامع بشری با دست کارگران در حرکت است.

 

 

 

دیگر خبرها

  • رونق تولید در گرو تلاش کارگران
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • شرکت چدن خوسف، نقش بسزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • شرکت چدن خوسف، نقش به‌سزایی در رونق خراسان جنوبی دارد
  • واحدهای تولید فولاد در هرمزگان ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند
  • افزایش تخصیص ارز به واحدهای تولیدی اردبیل
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • کمک به رفع مشکل واحدهای تولیدی
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند