Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه بازسازی مناطق سیل زده در محل وزارت کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تلاشمان این است که حداقل شرایط زیست محیطی را برای عزیزان سیل زده مهیا کنیم؛ مرحله اول موضوع سیل که بحث مقابله با بحران سیل بود تا تخریب‌ها کم شود وهزینه‌های انسانی کاهش پیدا کند؛ به لطف خداوند متعال در حال حاضر به جز استان خوزستان بحران در شهر‌های دیگر به طور مناسب مدیریت شده است و تقریبا می‌توانیم بگوییم که مرحله مقابله به اتمام رسیده است مگر اینکه ما شاهد سیل‌های جدیدی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به طور مثال دو شب گذشته سیل در شهر کلات اتفاق افتاد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه بحث نوسازی و بازسازی مهمترین اولویت ما به حساب می‌آید، ادامه داد: امیدواریم در این مرحله هم با حمایت وهمکاری همه دستگاه‌های اجرایی، نهادهای غیر دولتی و نیرو‌های مسلح و مردم بتوانیم در این حوزه کارآمدی نظام را به مردم کشور و دنیا نشان دهیم. اقداماتی که در مقابله و مدیریت بحران سیل در ۲۵ استان با این حجم بارش باران انجام گرفت گزارش‌های آن قابل ارائه است؛ ضمن اینکه در همه دنیا از این اقدام به عنوان یک مدیریت جامع و مناسب یاد می‌شود و قابل مقایسه باکشور‌های مختلف نیست. حتی خسارت جانی را به حداقل رساندیم و از خسارت‌های سنگین مالی هم جلوگیری کردیم. این درحالی است که این سیل می‌توانست شهر‌های گرگان، اهواز سونگرد، حمیده، بستان و .. به طور کامل زیر آب ببرد، اما با مدیریت مناسب شاهد اتفاقات مناسب بودیم امیدواریم در مرحله بازسازی و نوسازی این تلاش‌ها و اقدامات مناسب تداوم داشته باشد و برگ دیگری از کارآمدی نظام را محقق کنیم.

رحمانی فضلی با اشاره به آخرین آمار مجموع خسارات گفت: مجموعه پیشنهاداتی که دستگاه‌های مختلف اجرایی در کمیته خسارات بررسی می‌کند و امروز هم در این جلسه مطرح شد؛ اعم از تسهیلات و اعتبارات حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان تاکنون برآورد شده است. این برآورد‌ها دقیق و کامل نیست وبرآورد‌های اولیه است؛ ضمن اینکه امکان دارد برخی از خسارات‌ها دیده نشده باشد.

وی در پاسخ به همراه بودن مسئولان تا پایان حادثه با مردم، یادآور شد: رئیس جمهور یک قرارگاهی را برای این بحران تشکیل دادند و در این قرارگاه همه فعالیت‌ها مجتمع در وزارت کشور است قرار شد همه دستگاه‌ها با سرعت کار خود را پیش بگیرند. بعد از این جلسات حتما خود بنده در استان‌های خوزستان، گلستان، لرستان و بقیه اعضا در استان‌ها مسقر خواهیم شد. ما ستاد مدیریت بحران در استان‌ها را مسئول متناظر این قرارگاه در استان‌ها خواهیم کرد که استاندار مسئول آن است و از استاندار می‌خواهیم برنامه‌های زمان بندی خود را به ما ارائه دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی  رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان  با بیان اینکه سیل اخیر خسارت سنگینی را به بخش کشاورزی استان وارد کرده است، گفت: براساس گزارش‌های ارسالی از شهرستان ها، بالغ بر ۵۴۳ میلیارد و 300 میلیون تومان  برآورد اولیه خسارت سیل به زیربخش‌های کشاورزی استان است .
مهدی جعفری افزود: بر اثر سیل خسارات قابل‌توجهی به زیرساختهای بخش‌های کشاورزی استان از جمله قنوات، باغات، زراعت، دام و طیور، ابنیه‌ها، جاده‌های بین مزارع و ایستگاه‌های پمپاژ کشاورزی وارد شده‌است.
وی با بیان اینکه گروه‌های تعیین و ارزیابی خسارات پس از سیل در سطح مراکز بخش سازماندهی و تمام مناطق خسارت‌دیده نیز فهرست‌برداری شد، گفت: جبران خسارات سیل به کشاورزی این استان قدری دشوار است و براساس برآورد‌های اولیه برای جبران این خسارات  به بخش‌های کشاورزی خراسان جنوبی، تخصیص اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز است.
وی با بیان اینکه اکیپ‌های راهسازی در مراکز جهاد کشاورزی مستقر بوده و مشغول ترمیم جاده‌های بین مزارع در بخش کوهسنانی هستند، گفت: همکاران مدیریت در شهرستان‌ها وگروه‌های جهادی در کنار کشاورزان و بهره برداران، کار لایروبی و پاکسازی باغات استان را انجام می‌دهند.
جعفری گفت: با استفاده از بیل‌های مکانیکی، لایروبی رسوبات جمع‌شده در پشت بند‌ها انجام خواهد شد تا پیش از فصل آبیاری باغات زمینه آبیاری درختان و زمین‌های زراعی فراهم شود.
وی با بیان اینکه  شهرستان‌های بشرویه و زیرکوه بیشترین میزان و حجم خسارت راداشتند، افزود:  این گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد.
رئیس سازمان جهادکشاورزی در خصوص خسارات وارد شده به قناتهای استان گفت: طبق گزارش‌های اولیه  سیل به تعداد ۱۰۱ رشته قنات، ۱۱۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و باغی، ۳۳۷ راس دام سبک، ۵۲۰ کیلومتر ایل راه، ۱۱۰ کیلومتر جاده بین مزارع و ۱۷ کیلومتر مسیر انتقال آب خسارت وارد کرده که البته تاکید میگردد که گزارش برآورد اولیه بوده و روند بررسی برای برآورد نهایی ادامه دارد. 


دیگر خبرها

  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • اجرای طرح‌های آبخیزداری در کشور راه مقابله با سیلاب است