Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@21:03:31 GMT

افزون بر50 درصددانش آموزان به رشته های مهارتی جذب شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۳۸۶۵۳

افزون بر50 درصددانش آموزان به رشته های مهارتی جذب شوند

به گزارش ایرنا، به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش گیلان حاکیست، نادر جهان آرای در دیدار با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اظهار داشت: بر اساس تکلیف برنامه ششم توسعه، بیش از 50 درصد دانش آموزان استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار دانش تحصیل خواهند کرد.
وی افزود: شهر رشت و تالش بیش از هر منطقه‌ ای در گیلان دچار کمبود امکانات زیربنایی آموزشی در این بخش است، که در حال برنامه ‌ریزی برای رفع آن با حمایت ارگان‌ های مردم نهاد و خیرین مدرسه ‌ساز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خاطر نشان کرد: فضاهای قبلی مدارس برای این افزایش هنرستان‌ های مهارتی کافی نیست، به ویژه هنرستان‌ های استان که به امکانات زیادی نیازمندند که با این رویکرد می‌توان برخی از این کاستی‌ها را پوشش داد.
وی با بیان ‌این که آموزش و پرورش با حوزه‌ های مختلف صنعت و تجارت سر کار دارد، اضافه کرد: با توجه به این استقبال و ذائقه دانش آموزان گیلانی، از برپایی نمایشگاه‌ ها و فعالیت‌ های خلاقانه برای حضور دانش آموزان استقبال می ‌شود و در این راستا برنامه‌ ریزی لازم برای برگزاری نمایشگاه و جشنواره جابربن‌حیان انجام شده که برای اولین بار این جشنواره به میزبانی استان گیلان در انزلی اجرا می‌ شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان اظهار داشت: تمامی این امور بن مایه ‌ای برای تقویت و تحکیم روابط آموزش و پرورش با بخش تولید و تجارت است و این اقدامات و حمایت ‌ها می‌ تواند حتی در آینده شغلی فارغ‌ التحصیلان این هنرستان‌ ها به شدت تاثیر گذار باشد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان نیز حوزه عملکردی بخش تولید تجارت را وسیع عنوان و تصریح کرد: در صنایع مختلف نظیر سلولزی، شیمیایی، فلزی، غذایی و الکترونیکی ظرفیت‌ های مناسبی در استان برای بهره ‌مندی هنرستان‌ های آموزش و پرورش وجود دارد که با هدایت و توجه بیشتر برای تربیت نیروی انسانی ماهر از این ظرفیت ها استفاده شود.
فرهاد دلق پوش بیان داشت: زیربنا و خروجی تعلیم و تربیت در اغلب خانواده‌ ها نهایتا از آموزش و پرورش است و به طور کلی خانواده آموزش و پرورش بسیار بزرگ است و امیدواریم این استان که از دیرباز استان اول فرهنگی بوده، همچنان بتواند این جایگاه را حفظ و به جایگاه اول علمی نیز تبدیل شود.
افزون بر 390 هزار دانش آموز در استان گیلان تحصیل می کنند.
7286 /6030
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 آموزش و پرورش استان استان گیلان خانواده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت فنی و حرفه ای 40 سالگی انقلاب بودجه 98 سیل 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

سلمان محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کرمانشاه اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها و وظایف آموزش و پرورش فرهنگ‌سازی در حوزه‌های مختلف است که ضرورت دارد سایر نهادها و دستگاه‌های دولتی با آموزش و پرورش همکاری لازم داشته باشند.

وی افزود: با همکاری نیروی انتظامی و شهرداری کرمانشاه نخستین مدرسه ترافیک در استان راه‌اندازی شد تا طرح آموزشی فرهنگ ترافیک و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای دانش‌آموزان اجرا شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان یکی دیگر از کارکردهای آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: در این مدرسه ترافیک مهارت‌های زندگی در قالب شهرنشینی و آداب شهرنشینی، ترافیک و زندگی شهری آموزش داده می‌شود.

محمدی ادامه داد: دانش‌آموزان سفیران صالح هستند که با بهره‌گیری از آموزش‌های پلیس به خانواده‌های خود در خصوص فرهنگ صحیح رانندگی تذکرات لازم را گوشزد می‌کنند.

کد خبر 751610

دیگر خبرها

  • مافیای کنکور برای آموزش و پرورش تعیین تکلیف می‌کرد
  • خبر مهم آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان و معلمان
  • آموزش و پرورش به دنبال اجرایی‌ کردن سند تحول بنیادین از مدرسه است
  • راهیابی یک اثر از ملایر به جمع ۱۲ تئاتر برتر دانش آموزان کشور
  • جذب ۳۰ هزار دانشجو‌معلم در سال ۱۴۰۳
  • دانشکده‌های مهارت برای تأمین نیاز صنایع دانشجو تربیت کنند
  • تجلیل از ۵۰ معلم نمونه هرمزگانی
  • اجرای طرح آموزشی «فرهنگ ترافیک» برای دانش‌آموزان کرمانشاهی
  • همایش تجلیل از معلمان نمونه در گناوه برگزار شد
  • تجلیل از معلمان ماندگار ‌زنجان/ حال خوش معلمان ۸۰ ساله+‌فیلم