Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گفت: در حالی که بسیاری از سفارتخانه های ایران رایزن اقتصادی ندارد وظایف کارشناس اقتصادی در وزارت امور خارجه به کارشناسان حوزه های مختلف همانند فلسطین محول شده است.

به گزارش ایمنا، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به راه اندازی کانال مالی اینستکس توسط اروپایی‌ها، اظهار کرد: ایران سازوکار مالی متناسب با اینستکس را ایجاد کرده است، اما کشورهای اروپایی هنوز هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی، افزود: اروپایی‌ها اراده ای برای حمایت از برجام ندارند و منتظر هستند ایران و آمریکا اختلافات خود را با هم حل کنند.

وی با بیان اینکه وزارت امور خارجه در ساختار خود تغییراتی ایجاد کرده اما این تغییر در نمایندگی های خارجی وزارتخانه مشاهده نمی شود، ادامه داد: در بسیاری از سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور رایزن اقتصادی وجود ندارد که بخشی از این موضوع به وزارت خارجه و برخی به سایر حوزه های دولت باز می گردد.

فلاحت پیشه تاکید کرد: در برخی موارد به کارشناسان حوزه‌های مختلف همانند فلسطین و غیره به عنوان شغل دوم وظایف کارشناس اقتصادی را هم محول کرده اند.

شاکله وزارت خارجه باید اقتصادی شود

وی با بیان اینکه هم اکنون ترکیه در عراق ۲۳ رایزن اقتصادی دارد، افزود: رایزن اقتصادی عربستان در عراق بیش از ایران بوده اما ما اقدامات لازم را در حوزه دیپلماسی اقتصادی در این کشور انجام نداده‌ایم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، با اشاره به اینکه وظیفه رایزن اقتصادی وصل کردن امور و روابط اقتصادی است، تصریح کرد: بارها از وزارت خارجه درخواست شده که رایزن‌های اقتصادی را در کشورهای مختلف فعال کند، اما کماکان شاکله این وزارتخانه سیاسی بوده که باید اقتصادی شود.

منبع: خانه ملت

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اقتصاد ایران ترکیه رایزنی سفارتخانه های ایران عراق فلسطین وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنجشنبه در مراسم اختتامیه جشنواره علامه حلی گفت: امام صادق علیه‌السلام جایگاه ممتاز و ویژه ای دارد و تراث به جا مانده از آن حضرت ۴۰ هزار حدیث و روایت است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: آن حضرت ۴ هزار شاگرد داشته و این امر نشان از جایگاه ممتاز آن حضرت است که شاکله اندیشه دینی از آن حضرت بوده است.

وی ابراز داشت: ۴۰ هزار حدیث از امام صادق علیه‌السلام و ۲۰ هزار حدیث امام باقر علیه السلام ثبت و ضبط شده که این آمار نیمی از تراث حدیثی شیعی است.

آیت الله اعرافی افزود: امام صادق علیه‌السلام هم در جبهه مقابله با الحاد و اندیشه های انحرافی و هم در برابر جریان های سیاسی منحرف ایستادگی کرد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه در ۱۰۰ سال اخیر و پس از پیروزی انقلاب اسلامی پرچمدار مکتب امام صادق علیه‌السلام بود.

امام جمعه قم اضافه کرد: امام راحل از فیضیه قم قیام خود را آغاز کرد و فصل جدیدی در تاریخ پدید آورد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق بیان کرد: این عملیات نه تنها یک عملیات نظامی بلکه عملیاتی تاریخی و تمدنی بوده که دنیا از این عملیات متحیر شد و قدرت جدیدی را پدید آورد.

آیت الله اعرافی ادامه داد: عملیات وعده صادق امتداد نهضت امام راحل بوده که امام راحل توانست عاشورای حسینی را در عصر حاضر بازنمایی کند.

وی با بیان اینکه امام راحل ۱۰۰ سال از زمان خود جلوتر بود عنوان کرد: امام عمق علمی و نگاه بلندی در زمینه نظام اسلامی و تمدن اسلامی داشت.

کد خبر 6095073

دیگر خبرها

  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • مجلس دوازدهم در پیگیری مسائل اقتصادی یک‌صدا خواهد بود
  • عیادت امیرعبداللهیان از دیپلمات وزارت امور خارجه سوریه
  • امام صادق (ع) شاکله اندیشه دینی را بنا نهاد
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی آمریکایی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه
  • ایران ۵شرکت و ۷شخص حقیقی را تحریم کرد + جزئیات | بیانیه مهم وزارت خارجه