Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا، در ابتدای این همایش دبیر علمی و معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی علوم انسانی وابسته به جامعه المصطفی العالمیه ضمن خیر مقدم به میهمانان در سخنانی اظهار کرد: انقلاب اسلامی در عصر دو قطبی قدرت‌های بزرگ در عرصه سیاست و ایدئولوژِی با پیروزی بر استبدداد و استکبار برگ زرینی در دنیا به یادگار بگذارد و جامعه المصطفی یکی از ثمرات ارزشمند این انقلاب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت‌الاسلام سید مهدی طاهری به شقوق مختلف پیشرفت انقلاب اسلامی و دایره تاثیرگذاری آن در جهان اشاره کرد و افزود: معنویت‌گرایی و اصول اخلاقی خدامحوری و احیای معنویت، دین هویت و هم زیستی مسالمت‌آمیز در جهان اسلام و ترویج تقریب مذاهب و همبستگی امت اسلامی و فرهنگ دفاع از مظلوم از جمله آثار مبارک این انقلاب شکوهمند است.
استاد جامعه المصطفی العالمیه ضمن تشکر و قدردانی از 28 مؤسسه علمی و فرهنگی داخلی و خارجی که با همکاری مرکز آموزش عالی علوم انسانی المصطفی نسبت به برگزاری این همایش مشارکت داشته اند، اظهار کرد: کمیته‌های چهارگانه با حضور بیش از 100 نفر از اساتید و همکاران برگزار و 20 مصاحبه از ملیت‌های مختلف در خصوص آثار انقلاب اخذ شده، 450 مقاله از 22 ملیت به 6 زبان به دبیرخانه این همایش رسیده است که امروز شاهد ارائه برگزیدگان آن خواهیم بود.
وی ادامه داد: معاونت پژوهش این مرکز هم به دنبال تحقق اهدافی همچون تربیت پژوهشگر، تهیه و تدوین متون مورد نیاز گروه‌های علمی در بحث علوم انسانی و تبدیل شدن به مرکزی برای تبادل افکار و تضارب آراء در خصوص اسلامی سازی و بومی سازی علوم انسانی است.
دبیر علمی همایش بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی‌(ره) با رویکرد معنویت و احیاء دین و دین‌گرایی، در دنیایی که با رشد سریع تفکرات الحادی، خدا گریزی و انسان محوری حاکم بود، نه تنها توانست گفتمان دینی در ایران را تغییر دهد، بلکه متعاقب آن تحولات و دگرگونی‌های عظیمی در نظام بین‌الملل ایجاد شد که حاکی از ورود جهان به دوره ای متفاوت از ادوار گذشته و عصری با ویژگی‌های ممتاز دینی و معنوی بود.
وی گفت: با توجه به اینکه سال ۱۳۹۷، چهلمین سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران بوده، مجتمع آموزش عالی علوم انسانی احساس وظیفه کرد تا امروز شاهد برگزاری همایش بین‌المللی «بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی ایران» به بازشناسی آثار داخلی و خارجی انقلاب اسلامی ایران، ترویج و نشر دستاوردهای علمی و فرهنگی انقلاب، شناخت آسیب‌ها و تهدیدهای فراروی انقلاب و اتخاذ راهکارهای صحیح در تداوم ارزش‌های انقلاب اسلامی پرداخته و از این طریق به تصمیم سازان و مدیران نظام جمهوری اسلامی ایران و جامعه المصطفی در ارزیابی دقیق‌تر برنامه‌ها، راهبردها و همچنین اتخاذ راهکارهای مناسب‌تری یاری رسانیم.
وی در پایان ضمن ارائه گزارشی از برنامه های نخستین همایش بین‌المللی بازخوانی آثار علمی و فرهنگی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: ارائه 9 مقاله بر اساس محورهای از پیش ترسیم شده و برگزاری کمیسیون‌های تخصصی و سخنرانی آیت‌الله اعرافی ممدیر حوزه های علمیه و رئیس جامعه المصطفی از جمله بخش‌های این همایش است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن خبرگزاری قرآن جامعه المصطفی العالمیه همایش بازخوانی آثار انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۳۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی به همت انجمن علمی ایران‌شناسی پنجشنبه 20 اردیبهشت 1403 با حضور پژوهشگران ایرانی و خارجی از ساعت 9 صبح تا 19 عصر در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد.

ارزیابی مکاتب ایران‌شناسی و ایران‌شناسان جهان، ایران‌شناسی و زبان‌ها و گویشهای ایرانی، ایران‌شنای و متون ادب فارسی، ایران‌شناسی و جغرافیا، ایران‌شناسی و تاریخ ایران، ایران‌شناسی و هویت ایرانی، ایران‌شناسی و فرهنگ و... از محورهای مهم این کنگره است.

بیش از 80 مقاله علمی و پژوهشی در این کنگره پذیرفته شده است. مقالات برگزیدۀ این همایش، در موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC) و در مرجع دانش سیویلیکا منتشر خواهد شد.

این کنگره با سخنرانی دکتر محمود جعفری دهقی، رئیس و دبیر علمی همایش، دکتر اصغر دادبه، دکتر زهره زرشناس و محمدعلی عزت‌زاده، دبیر اجرایی همایش، در ساعت 9 صبح پنج­شنبه 20 اردیبهشت در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی کار خود را آغاز می‌کند. پس از پایان مراسم افتتاحیه نشست‌های تخصصی در سه تالار فردوسی، حافظ و خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی اجرا می‌شود. نشست پایانی کنگره با سخنان مهندس محمدرضا سحاب، قرائت بیانیۀ کنگره از سوی آقای زمان رضاخانی، گزارش برگزاری از سوی آقای محمدعلی عزت­زاده و سخنان دکتر محمود جعفری دهقی، تا ساعت 19 به پایان خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهرسازی و رویکردهای جدید علمی
  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای آغاز شد
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • عموعابدینی: آمایش رشته‌های تحصیلی در دستور کار وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است
  • آغاز به کار میزگردها و پنل‌های تخصصی سی امین کنفرانس ملی هسته‌‌ای ایران
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ارتقای کیفیت آموزش و پیشرفت علمی با جذب دانشجویان بین الملل
  • رییس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی منصوب شد
  • سیزدهمین دوره جشنواره نشریات دانشجویی تیتر آغاز شد