Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@09:50:23 GMT

فرصت سازی از حادثه سیل و تهدیدهای پیش رو

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۰۴۱۴

فرصت سازی از حادثه سیل و تهدیدهای پیش رو

تهران-ایرنا- درحالی که بحران سیل و کمک به آسیب دیدگان همچنان مساله نخست کشور است، رسانه های داخلی نیز با اشاره به فرصت سازی از این حادثه و تهدیدهای پیش رو، این موضوع را سرخط اخبار و گزارش های خود قرار داده اند.

به گزارش گروه نشریات خبری؛ بررسی امروز برخی روزنامه ها، خبرگزاری ها و تارنماهای اصلاح طلب نشان می دهد این رسانه ها با محورهایی مانند؛ مشکلات بهداشتی و بیماری های تهدید کننده در مناطق سیل زده، ضرورت دقت در برآورد خسارات سیل و تخصیص اعتبار، فرصت سازی از حادثه سیل، به این موضوع پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جلسه مجلس با حضور برخی از وزرا و مسئولان ارشد دولت از دیگر محورهای مورد توجه این رسانه ها است.
برخی از رسانه های اصولگرا نیز مطالب خود در این زمینه را با محورهای زیر منتشر کرده اند:
مقایسه رفتار آمریکا و نیروهای مقاومت منطقه در برابر سیل زدگان، کمک به مناطق سیل زده، اعتراض نمایندگان به مدیریت دولت در بحران سیل، فرصت ها و تهدیدها در سیل اخیر و موج جدید سیل در کشور.

رسانه های اصلاح طلب
----------------------------
* بی سابقه بودن حادثه سیل و نقدهای غیر منصفانه
«مدیریت به وقت بحران» عنوان یادداشتی در روزنامه اعتماد است که نویسنده با اشاره به بی سابقه بودن سیل اخیر در یک قرن گذشته، مشکل شدن کار امدادرسانی و همچنین شرایط تحریم، می افزاید: جای تاسف است که در چنین شرایطی هجمه‌ها از همه سو متوجه افراد و نهادهایی می‌شود که در مناطق درگیر با سیل مشغول به انجام وظیفه هستند. افرادی که خارج از مرزها قرار دارند همه وقایع را به گونه‌ای بازتاب می‌دهند که گویا می‌خواهند نظام را مقصر بارش باران و وقوع سیل جلوه دهند و از سوی دیگر هر گامی‌ که برداشته می‌شود به عنوان یک گام منفی معرفی می‌کنند. البته این همه مشکلات ما نیست بلکه با معضلاتی در داخل هم دائما در حال کلنجار رفتنیم؛ واقعیت آن است که ما نتوانستیم یک تصویر واقعی از مقدورات و توانایی‌های خود به مردم ارایه دهیم؛ به این معنا که ... به جای آنکه از امکانات و توانمندی‌های خود متناسب با این واقعه بگوییم سطح توقعات را بیشتر از حد توان‌مان‌ بالا بردیم.
در پایان این یادداشت می خوانیم: به عنوان کلام آخر باید گفت همه این وقایعی که رخ داد یک تجربه ارزشمند برای ما باقی گذاشت و آن اینکه در زمان بحران فقط به بحران بیندیشیم، پس از رفع آن با تحلیل‌های درست و بررسی علل و عوامل، راه وقوع دوباره‌اش را برای همیشه ببندیم.

* مشکلات بهداشتی و بیماری های تهدید کننده در مناطق سیل زده
روزنامه شرق در یادداشتی با عنوان «سلامتی زیر سیلاب» نوشت: سوزش ادرار، اسهال، خارش برخی نقاط بدن، انگل‌های گوارشی و... برخی از بیماری‌هایی است که به گفته پزشکان داوطلب در مناطق سیل‌زده، سلامت سیل‌زدگان را تهدید می‌کند؛ سیلی که اول خانه و کاشانه‌شان را ویران کرد و حالا هم بیماری‌هایی که با خود آورده سلامتشان را به خطر انداخته است. رطوبت، بالاآمدن فاضلاب و آب‌های روان از مهم‌ترین مشکلات بهداشتی مناطق سیل‌زده است که می‌تواند باعث بروز بسیاری از بیماری‌های عفونی در این مناطق شود و اگر این هشدارها را جدی نگیریم، سلامت سیل‌زده‌ها به خطر می‌افتد. شرایط سیل‌زده‌ها سخت است، اما اگر فکری به حال جلوگیری از بیماری‌های عفونی در این مناطق نکنیم، شرایط به مراتب برای آنها سخت‌تر هم خواهد شد. طبق تحقیقات و شواهد، شایع‌ترین بیماری‌ها در روز‌های پس از سیل، بیماری‌های عفونی، روده‌ای، اسهال و... است که با برنامه‌ریزی دقیق و ارائه خدمات بهداشتی قابل‌قبول، می‌توان به سلامت از کنار این بیماری‌ها گذر کرد.

* ضرورت دقت در برآورد خسارات سیل و تخصیص اعتبار
روزنامه آفتاب یزد زیر عنوان «بزرگ‌نمایی سیل برای افزایش اعتبارات وزارتخانه‌ها!» به نقل از تابناک نوشت: برخی دولتمردان از فرصت سوءاستفاده می‌کنند و با برآورد‌های کلی و ناقص به فکر دریافت اعتبار بیشتر برای وزارتخانه‌های متبوع خود هستند. در این باره باید گفت، تا کنون هیچ نهاد رسمی، میزان دقیق خسارات را اعلام نکرده، ولی برخی مسئولان و حتی نمایندگان از خسارات چند ده هزار میلیاردی سخن به میان می‌آورند.
در ادامه این مطلب می خوانیم: جلال میرزایی، نماینده مردم ایلام در گفت وگو با تابناک اظهار داشت: مجلس باید بر پرداخت خسارت، نظارت جدی داشته باشد، یا خود اعتبارات را با توجه به گزارش‌های دقیق ـ که از سوی نهاد‌های مرتبط حاضر در مناطق سیل‌زده داده می‌شود ـ تعیین تکلیف کند.
این نماینده در پاسخ به این که گفته می‌شود، خسارت سیل بیش از ۵۰ هزار میلیارد است، گفت: این گزارش‌ها قابل اعتنا نیستند و حتی برآوردی که وزیر کشور گفته و اعلام کرده که میزان خسارت حدود ۳۲ هزار میلیارد است نیز درست نیست و نمی‌توان گفت، میزان خسارت دقیقا چه‌اندازه بوده است.

* فرصت سازی از حادثه سیل
«سیل و فرصت های طلایی» عنوان یادداشتی در روزنامه آفتاب یزد می باشدکه نگارنده با بیان اینکه از نگاه مثبت اندیشی در هر رخداد تلخ و آزاردهنده همواره باید به دنبال نکات مثبت، فرصت‌ها و برداشت‌های مفید مادی و معنوی بود، می نویسد: آنچه که تحمل مصائب و دشواری‌ها را قابل تحمل‌تر می‌نماید همدردی، همدلی و همداستانی مردم بار دیگر اسطوره‌ای از تعاون اجتماعی را در معرض دیدگان افراد در داخل وخارج به نمایش گذاشت؛ آنچنان که مهرورزی‌ها و سخاوتمندی‌های دوران جنگ تحمیلی، بازسازی‌ها و همت والای مردمی در ترمیم ویرانی‌های بعد از چندین بلای طبیعی مثل زلزله بم، آذربایجان، منجیل و رودبار و این اواخر زلزله غرب کشوردر تاریخ همدلی‌ها جاودانه شدند.
نگارنده با اشاره به آسیب ها و عوارض سیل اخیر، 9 مورد را که به عنوان فرصت‌های طلایی در مقابل دولت و ملت است بر می شمارد.برخی از این فرصت ها روشن شدن غفلت ها و پیشگیری برای آینده را گوشزد می کند.
این یادداشت یکی از این فرصت ها را این چنین می گوید: مهم‌ترین نکته که می‌تواند موجب ایجاد جنگ روانی و تشدید آن و هم چنین به چالش کشیدن امنیت روانی و اجتماعی در این گونه مواقع شود، درگیری‌های لفظی بین بعضی از مسئولین و کشاندن اختلافات به فضای مجازی است. عدم اعتماد بعضی از افراد به اخبار منتشره از مجاری رسمی موجب هجوم آنها به سوی اخبار فضای مجازی گردیده و همین حرکت فرصت مناسبی برای اتاق‌های جنگ روانی و شایعه سازی است.ایجاد مرکز خبررسانی بحران و خبررسانی لحظه به لحظه باعث احیا و تقویت اعتماد مردم به نهادهای خبررسانی رسمی شده و بازار شایعه سازان و دروغ پردازان را کساد و تعطیل می کند.

*جلسه مجلس با حضور برخی از وزرا و مسئولان ارشد دولت
روزنامه اعتماد در گزارشی با عنوان 'سیل در «بهارستان»' با اشاره به حضور دیروز وزرای کشور، نیرو راه، کشاورزی و برخی دیگر از مسئولان همچون رییس جمعیت هلال احمر، رییس سازمان هواشناسی و معاون پارلمانی رییس‌جمهوری در صحن علنی، مجلس نوشت: هفته گذشته وقتی نمایندگان پس از اتمام تعطیلات تلخِ نوروز امسال که با بارش‌های بی‌سابقه و در نتیجه جاری ‌شدن سیل در اقصا نقاط کشور همزمان شده بود به محل ‌کار خود در مجلس بازگشتند برخلاف اعلام قبلی نتوانستند با وزرای دولت و دیگر مسوولان اجرایی در بحث سیل به‌ گفت‌وگو بنشینند و از آنها درباره علل و عوامل بروز سیل، اقدامات و بعضا سوءاقدامات موثر در وقوع سیل و کاهش یا افزایش خسارات ناشی از آن، چگونگی امدادرسانی به سیل‌زدگان و نحوه بازسازی مناطق آسیب‌دیده، طرح پرسش کنند. این شد که وقتی با نزدیک شدن به روزهای پایانی هفته، عدم حضور وزرا در صحن و متعاقبا بی‌بهره ماندن مجلس از دریافت گزارش‌های مسوولان برای نمایندگان مسجل شد و نمایندگان مطمئن شدند که علاوه بر تعطیلات نوروز باید یک هفته دیگر هم منتظر بمانند تا وزرایی که آن زمان گفته شده بود به ‌علت حضور در مناطق سیل‌زده موفق به شرکت در جلسات علنی مجلس نشده‌اند بالاخره قدم به صحن سبز بهارستان بگذارند. در نتیجه در همان جلسات پایانی هفته قبل بعضی از نمایندگانی که یا تحمل‌شان کمتر بود یا بعضا به ‌دلیل انگیزه‌های جناحی همین غیبت ناگزیر وزرا در مجلس بهانه‌ای برای برخورد سیاسی با دولت می‌دیدند، زبان به نقد دولت و وزرایش بگشایند.
در ادامه این گزارش مسائلی که در ارتباط با حوزه کاری هریک از مسئولان حاضر در مجلس به اطلاع نمایندگان رسید و بحث های صورت گرفته پیرامون آنها را زیر محورهای زیر می خوانیم: علت سیل؛ تغییر اقلیم، هزینه 130 میلیارد تومانی از منابع هلال ‌احمر، آسیب ۳۵۰۰ میلیارد تومانی سیل به خطوط ریلی و جاده‌ای، خسارات ۲۱۰۰ میلیارد تومانی تأسیسات، هشدار وزیر کشور در مورد بارندگی‌های اردیبهشت ‌ماه، سیل از زبان پارلمان ‌نشینان و هشدار رییس جلسه به مسوولان.

رسانه های اصولگرا
----------------------
* مقایسه رفتار آمریکا و نیروهای مقاومت منطقه در برابر سیل زدگان
روزنامه کیهان زیر عنوان «آمریکا سیل‌زدگان را تحریم کرد /نیروهای مقاومت منطقه به کمک آمدند» نوشت: سیل اخیر با وجود تمام تلخی‌ها، آزمونی بود که دوستان واقعی مردم ایران را بار دیگر شناساند، دوستانی که در مواقع خطر و نیاز، به کمک مردم ایران می‌آیند و با شعار «حب‌الحسین یجمعنا» دلشان برای ایران می‎تپد. در این میان دشمنان مردم ایران را هم بهتر می‌شود شناخت، همان‌هایی که زمانی سفره هفت سین در کاخ سفید پهن می‌کردند و امروز اجازه کمک‌رسانی به مردم سیل زده را هم نمی‌دهند.
کیهان با اشاره به کمک های مردمی و پویش های سراسری از سوی کشورهای منطقه در حمایت از سیل زدگان ایران، می نویسد: اما در قضیه سیل ویرانگر اخیر که چند استان کشور ما را درنوردید و خسارات فراوانی به بار آورد، دروغ بزرگ آمریکایی‌ها در مستثنی کردن اقلام بشردوستانه از تحریم‌های ظالمانه‌شان، بیشتر آشکار شد؛ جایی که رئیس‌کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، صریحا اعلام کرد، جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان نمی‌تواند هیچگونه منابع مالی را به دلیل تحریم‌های آمریکا دریافت کند.

* کمک به مناطق سیل زده
روزنامه وطن امروز نوشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ۱۸ هزار بسته لوازم خانگی برای مردم مناطق سیل‌زده ارسال می‌کند که دیروز ۴ هزار بسته لوازم خانگی به ارزش ۲۰ میلیارد تومان به مناطق سیل‌زده گلستان ارسال شد. محمد مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) دیروز در حاشیه آیین ارسال بسته‌های لوازم خانگی به مناطق سیل‌زده استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از همان لحظات اولیه وقوع سیل، خدمت‌رسانی به مردم این مناطق را آغاز کرد و این خدمت‌رسانی در 8 استان سیل‌زده ادامه یافته است.

روزنامه جوان به نقل از سردار غلامحسین غیب‎پرور رییس سازمان بسیج نوشت: طرح «جهاد همبستگی ملی» در دستور کار ما قرار می‎گیرد و براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را می‎سازد و هر کاسب تأمین یک کالای اساسی را عهده‎دار می‎شود.
این روزنامه همچنین زیر عنوان «گزارش سپاه به ملت: خدمت به سیل‌زدگان ادامه دارد» گزارش
سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف، سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه در گفت‌وگو با سپاه نیوز در تشریح اقدامات و فعالیت‌های سپاه و بسیج در فرآیند امداد و کمک‌رسانی به هموطنان سیل‌زده را منتشر کرده است.
در این گزارش به نقل از سرداشریف آمده است: در جریان سیل اخیر سپاه‌های استانی درگیر در سیل و سپاه‌های استانی معین، نیرو‌های زمینی، دریایی، هوافضا و بسیج، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و معاونت‌های پشتیبانی مانند لجستیک، بهداری و نیروی انسانی سپاه به طور مداوم، مشغول امدادرسانی و کمک به هموطنان در استان‌های سیل‌زده می‌باشند.
جوان در گزارشی دیگر به امداد و خدمات رسانی سپاه بوشهر به سیل زدگان پرداخته است.

* اعتراض نمایندگان به مدیریت دولت در بحران سیل
روزنامه وطن امروز زیر عنوان «سیل اعتراض مجلسی‌ها به دولت» با اشاره به حضور دیروز برخی وزرا و مسئولان دولتی در مجلس، نوشت: سیل اخیر در کشور محور اتفاقات دیروز مجلس بود و نمایندگان واکنش تندی به دولت و بی‌تدبیری‌ها در این زمینه داشتند.
به گزارش «وطن‌امروز»، نمایندگان نقش دولت در افزایش خسارات را موثر دانسته و حتی در مقاطعی به علت عدم تخصیص بودجه برای سدسازی در حوزه‌های انتخابیه خود با وزرا درگیر شدند.

* فرصت ها و تهدیدها در سیل اخیر
روزنامه وطن امروز در یادداشتی با عنوان «از خدمت تا خیانت به همدلی در بحران» به خوانشی انتقادی نسبت به فرصت‌ها و تهدیدهای واکنش عمومی در حوادث و بحران‌های اخیر پرداخته است.
در این یادداشت می خوانیم: هر چند انسجام اجتماعی شکل گرفته، همدلی با مردم درگیر و مطالبه‌گری از مسؤولان، نوید یک پویایی اجتماعی را می‌دهد اما بررسی انتقادی برخی رویکردها و رفتارهای اجتماعی و تاثیر نهایی آنها بر عنصر «امید» به‌عنوان پیش‌شرط هرگونه اقدام مصلحانه و جمعی می‌تواند هشداری درباره به جریان افتادن برخی روحیات و باورها بدهد که اثرات بلندمدت آن می‌تواند این انسجام عمومی را به چالش کشیده و حتی باعث تبدیل شدن آن به ضد خود شود.
در بخش پایانی این گزارش زیر عنوان '«امید» و «باور به اصلاح‌ناپذیری»' آمده است: تراکم 3 مقوله «جبر بیچارگی» در واکنش به انسجام اجتماعی مقابل بلایای طبیعی و بحران‌‌های حادث شده، حس «بحران روزمره» در برابر همدلی عمومی با قربانیان و «تخصص‌ستیزی» موجود در جریان تقاضای موجود میان نیروهای متعهد اجتماعی را می‌توان در نقطه‌ای متمرکز قابل جمع و خطرساز دانست که آن نقطه دقیقا مساله «امید» به اصلاح مشکلات در برابر باور به «اصلاح‌ناپذیری» است. به بیان ساده‌‌‌‌‌‌تر زمانی که در جامعه واکنش‌‌های اجتماعی برخی گروه‌ها به گونه‌ای باشد که فضای حاکم بر کشور را مبتنی بر یک تقدیر فلاکت و بیچارگی در چارچوب بحرانی روزمره بدانند و با نظرات غیرتخصصی و تقلیل علل و عوامل آن به مسائلی انحرافی باعث عدم شکل‌‌‌گیری یک اراده اجتماعی صحیح شوند، طبیعی است که با بحران ناامیدی و باور به اصلاح‌ناپذیری وقایع مواجه شویم تا انسجام و همدلی و تعهدی که می‌تواند به‌عنوان یک سرمایه ملی و اجتماعی در خدمت رفع نقصان‌ها قرار گیرد تبدیل به ضد هدف اولیه خود شود.

* موج جدید سیل در کشور
روزنامه جوان در تیتر یک « سیل سوم رسید » نوشت: پس از هجوم سیل به استان‌های شمالی و غربی حالا نوبت به استان‌های جنوبی و شرقی کشور رسیده است تا با لشکر سیلاب رو‌به‌رو شوند. روزگذشته با ورود سامانه جدید بارشی از جنوب کشور و طغیان رودخانه‌ها، در برخی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، هرمزگان، غرب خراسان‌رضوی و غرب خراسان‌جنوبی سیلاب جاری شد و خساراتی را به‌وجود آورد.
**گروه نشریات خبری
پژوهشم**1025

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل فرصت ها تهديدها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۰۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹برای احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

آقای افندی‌زاده گفت: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

وی گفت: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • ۱۵ نقطه حادثه خیز قم در سال گذشته ایمن سازی شد
  • غیبت ۱۳۷ کنکوری در مناطق سیل‌زده شهرستان زیرکوه/ علاوه بر فرصت مجدد آیا سهمیه‌ای به داوطلبان اختصاص داده می‌شود؟ +فیلم
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • رفع تهدیدهای خطرناک زیست‌محیطی؛ اولویت شهرداری کرمان در مدیریت پسماند
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد