Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@15:19:56 GMT

آب قنات 2 روستا در بوکان پس از 40 سال جاري شد

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۱۱۹۵

آب قنات 2 روستا در بوکان پس از 40 سال جاري شد

خبرگزاري آريا - مهاباد - ايرنا - بخشدار مرکزي بوکان گفت: در پي بارندگي هاي مناسب سال آبي جاري، آب قنات 2 روستاي «کهريزه سردار» و « کهريزه محمود آباد» پس از 40 سال خشکسالي جاري شد.

محمد يزدان پناه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: هم اکنون آب در قنات کهريزه محمودآباد به ميزان 10 اينچ و در قنات کهريزه سردار به ميزان 6 اينچ در جريان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با توجه به اينکه امسال در مسير اين قنات ها ساخت و سازهايي صورت گرفته، جاري شدن آب موجب بروز برخي مشکلات در اين روستاها شده است.
وي بيان کرد: در حال حاضر 12 واحد مسکوني روستايي در مسير قنات کهريزه محمود آباد ايجاد شده که چاه هاي حفر شده توسط آنان پر شده و آب در منازل برخي از اين افراد نيز جاري شده است.
بخشدار مرکزي بوکان اضافه کرد: البته اقدامات لازم را براي حل مشکل اين روستاييان انجام داده ايم تا آب به زمين هاي کشاورزي انتقال يابد.
يزدان پناه ادامه داد: احيا شدن اين قنات قديمي تاکنون خسارتي به اين منازل مسکوني وارد نکرده است ولي آنها بايد هشدارها را جدي بگيرند تا دچار خسارت و آسيب مالي نشوند.
به گزارش ايرنا، کهريزه سردار و کهريزه محمود آباد هر 2 از روستاهاي نزديک به شهر بوکان بوده و از روستاهاي مهاجر پذير اين شهر به شمار مي رود.
بوکان داراي 2 بخش مرکزي و سيمينه است و 173 روستا در اين 2 بخش وجود دارد.
7510/6185/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، خبرگزاری صدا و سیما به دنبال درخواست مردم به این روستا رفت و شنونده مسائل و مشکلات آنان شد.

موضوعی که انجام بسیاری از خدمات اینترنتی را برای مردم این روستا مشکل کرده است. 

تامین زیرساخت ها وپوشش اینترنت در روستاها، علاوه برافزایش رفاه اجتماعی، بهره مندی روستائیان از امکانات فناورانه یکسان را هم فراهم می کند.

دسترسی آسان به اینترنت درحالی به عنوان یکی ازنیازهای اساسی مردم به شمار می‌رود که این روزها تعدادی از روستاهای مهاباد از جمله حمزه آباد از این نعمت بی نصیب هستند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • عملیات بازگشایی راه‌های مواصلاتی زیرکوه آغاز شد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • راه ۱۵ روستا در بم بازگشایی شد
  • شکسته شدن ۲ سد خاکی/ سیلاب در حاجی آباد زیرکوه جاری شد + عکس
  • ۴ شهرستان خراسان جنوبی، گرفتار سیلاب
  • گلایه اهالی روستای حمزه آباد مهاباد از وضعیت اینترنت
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • تالاب قره گل بوکان میزبان پرندگان مهاجر و‌ بومی
  • پیشنهاد شهروند نی ریزی برای جلوگیری از خشکسالی در پی خشک شدن درختان پسته