Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه از کشف ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ در ۲۴ ساعت گذشته با تلاش مأمورین نیروی انتظامی مجموعه‌ای از باندهای قاچاق و سرقت در حوزه‌های مختلف در استان مرکزی دستگیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشف بیش از ۲ میلیارد ریال کالای قاچاق در زرندیه

فرمانده انتظامی شهرستان زرندیه از کشف ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال کالای قاچاق در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ایام نوروز در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ " محمدرضا روشندل" در تشریح جزئیات این خبر گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های اجرایی پلیس شهرستان در سال "رونق تولید" برنامه‌ریزی جامع و هماهنگ در مبارزه با قاچاق کالا است که این مهم از نخستین روزهای سال جاری از سوی پلیس اجرایی شد.

وی افزود: در این راستا با اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی نوروزی، پلیس این شهرستان موفق به کشف ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ قاچاق، ۶ هزار و ۷۱۰ بسته سیگار قاچاق، یک‌تن و ۶۱۰ کیلوگرم انواع میوه خارجی قاچاق به ارزش تقریبی ۲ میلیارد و ۲۸۰ میلیون ریال شد.

وی در ادامه افزود: در این طرح ۱۲ دستگاه موتورسیکلت و ۲۹ دستگاه خودرو متخلف نیز توقیف شد، که عمده تخلف رانندگان و راکبان وسایل نقلیه توقیفی نبستن کمربند ایمنی و سرعت غیرمجاز، عدم استفاده از کلاه ایمنی و نداشتن مدارک رانندگی بود.

این مقام انتظامی ، اظهار کرد: در این مدت ۳۰ فقره سرقت در سطح شهرستان کشف و ۲۲ نفر سارق حرفه‌ای نیز دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

شبکه‌های اجتماعی را با آلبوم‌های شخصی‌تان اشتباه نگیرید

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که کاربران را تهدید می‌کند موضوع جعل هویت است، به‌خصوص درزمانی که کاربر در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنندگان بالایی دارد و شناخته‌شده باشد .

سرهنگ "احسان آنقی" در تشریح این موضوع افزود: افراد فرصت‌طلب ممکن است با سوءاستفاده از محتوا و اطلاعاتی که شما به‌صورت عمومی به اشتراک گذاشته‌اید، با نام و هویت جعلی شما و با راه‌اندازی صفحات مشابه دست به اخاذی، کلاه‌برداری و سایر اقدامات مجرمانه بزنند.

وی افزود: تمامی شبکه‌های اجتماعی، ابزارهایی را در اختیار شما می‌گذارند که نسبت به تنظیم حوزه‌ حریم خصوصی خود اقدام کنید، با استفاده از این ابزارها می‌توانید با خیال راحت‌تر نسبت به اشتراک‌گذاری اطلاعات با دوستان اقدام کنید و دسترسی دیگران را محدود کنید.

این مقام انتظامی اظهار داشت: در بیشتر موارد مجرمین عکس‌ها و فیلم‌های شخصی و محرمانه شما را در شبکه‌های اجتماعی پس از سرقت با تهیه صفحات فیک(جعلی) و یا با فروش به سایت‌های مختلف مورد تهدید قرار می‌دهند که انتشار این اطلاعات باعث هتک حرمت و حیثت فردی و اجتماعی شما را فراهم می‌کند؛ بهتر است اطلاعات شخصی محرمانه خود را به روی لوح فشرده یا حافظه‌های جانبی ذخیره کنید.

سرهنگ آنقی تصریح کرد: اطلاعات شخصی و خانوادگی خود (اسناد-عکس-فیلم) که طبقه‌بندی محرمانه دارند را در فضای رایانه‌های متصل به اینترنت نگهداری نکنید زیرا با اتصال به شبکه اینترنت برخی افراد فرصت‌طلب با استفاده از روش های هک و نفوذ بدون دخالت شما به سیستم و اطلاعات ذخیره شده آن دسترسی یافته و اطلاعات شما را به سرقت می‌برند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی خاطرنشان کرد: چنانچه اطلاعات شخصی و محرمانه خود را به روی حافظه‌های جانبی نگهداری می‌کنید از حمل کردن آن به بیرون از منزل و جابجایی مکرر آن خودداری کنید و حتی الامکان برای جابجایی موردی از حافظه جانبی دیگری استفاده کنید تا تمام اطلاعات شما جابجا نشود زیرا در برخی موارد سرقت‌های سنتی (کیف قابی-سرقت وسایل داخل خودرو و...) باعث افشای اطلاعات شخصی می‌شوند.

وی در پایان گفت: اطلاعات شخصی و محرمانه خود مثل فیلم یا عکس را نه در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید و نه در اختیار هر فردی قرار بدهید و فراموش نکنید دوستان امروز شما می‌توانند دشمنان فردای شما باشند و از این اطلاعات علیه خودتان استفاده کنند.

دستگیری سارق خودروهای سواری مدل پایین در خمین / سارق به ۵ فقره سرقت اعتراف کرد

جانشین فرماندهی انتظامی استان از دستگیری ، سارق حرفه ای خودروهای سواری پراید مدل پایین در عملیات کارگاهان پلیس خبر داد و گفت: سارق به ۵ فقره سرقت در شهرستان های اراک و خمین اعتراف کرد.

سرهنگ "یوسف سپهوند" در این باره گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت خودروهای سواری مدل پایین پراید در سطح شهر اراک، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی بیان داشت: با توجه به سرنخ هایی که در روند رسیدگی بهپرونده به دست آمد،که با پیگیری سرنخ های به دست آمده، از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان خمین، یکی از خودروهای سرقتی در این شهرستان کشف شد.

این مقام انتظامی با بیان اقدامات صورت گرفته در شناسایی و دستگیری فرد سارق گفت: با اعزام تیمی از کارگاهان پلیس آگاهی استان و در عملیات مشترک با پلیس شهرستان خمین، سارق که منزلی را در یکی از محله های این شهرستان برای پنهان کردن خودروهای سرقتی اجاره کرده بود، شناسایی و در مخفیگاهش دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به کشف خودروهای سرقتی و برخی تجهیزات خودرویی اوراق شده از مخفیگاه سارق تصریح کرد: سارق در بازجویی‌های انجام شده به ۵ فقره سرقت خودروی پراید مدل پایین در شهرستان های خمین و اراک اعتراف کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: سارق دستگیر شده در ادامه تحقیقات فنی پلیس بیان داشت از آن جایی که خودروهای مدل پایین پراید از ایمنی کمتری برخوردار می باشند، بیشتر این نوع خودروها را برای سرقت انتخاب می کرده است و پس از اوراق کردن وسایل آنها در مخفیگاهش، اموال مسروقه را به افراد مالخر می فروخته است.

وی با اشاره به ادامه داشتن تحقیقات هدفمند پلیس افزود: متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد.

وی در پایان با تاکید بر لزوم توجه هرچه بیشتر شهروندان به توصیه های پلیس افزود: عدم توجه به توصیه‌های پلیس و کوتاهی در استفاده از وسایل بازدارنده سرقت از عواملی است که بسترساز وقوع بسیاری از خودروها است و به همین منظور لازم است تا شهروندان، همواره علاج واقعه را قبل از وقوع کرده و با بکار بستن نکات ایمنی از رخ دادن چنین جرائمی پیشگیری کنند.  

دستگیری ۵ نفر از اراذل‌واوباش مخل نظم و امنیت اجتماعی در خمین  

۵ نفر از اراذل‌واوباشی که ضمن درگیری دسته‌جمعی دریکی از محله های شهرستان خمین، باعث نارضایتی شهروندان و بر هم زدن نظم عمومی شده بودند، در عملیات پلیس این شهرستان دستگیر شدند.  

سرهنگ"عزیز عزیزی" فرمانده انتظامی شهرستان خمین در این باره گفت:‌ در پی اعلام گزارش هایی از درگیری بین تعدادی از اراذل و اوباش در یکی از محله های شهرستان و اعلام نارضایتی اهالی محل از ادامه داشتن اقدامات مخل نظم و امنیت از سوی آنان، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: این افراد که ضمن این درگیری ها در فضای مجازی نیز با فحاشی و تهدید نسبت به یکدیگر باعث جریحه‌دار شدن عفت عمومی شده بودند، طی هماهنگی با مرجع قضائی شناسایی و در عملیاتی جداگانه، ۵ نفر از عاملان اصلی آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمین ادامه داد:‌ متهمان دستگیرشده برای برخورد قانونی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شدند.

سرهنگ عزیزی در پایان با تأکید بر قاطعیت پلیس در برخورد با هرگونه اقدام مخل در امنیت و آرامش شهروندان گفت:‌تلفن ۱۱۰ در کلیه ساعات شبانه‌روز آماده دریافت گزارش‌ها و اطلاعات شهروندان است.

۳ کشته در سوانح رانندگی صبح امروز در استان مرکزی  

حوادث رانندگی صبح امروز در محورهای مواصلاتی استان، ۳ کشته در پی داشت.  

سرهنگ" ایرج کهریزی" رئیس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی استان مرکزی در بیان جزئیات این حوادث گفت: در نخستین سانحه رانندگی که در حدود ساعت ۶ و ۴۰ دقیقه صبح روز جاری بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر ۳۱ محور قدیم تهران- ساوه رخ داد، راننده آن بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان سپرد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناس تصادفات پلیس‌راه، علت این حادثه را " عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی از سوی راننده خودرو" بیان داشت.

این مقام انتظامی بیان کرد: در سانحه‌ای دیگر که در حدود ساعت ۷ و ۵ دقیقه صبح امروز براثر برخورد یک دستگاه کامیون اویکو با یک دستگاه کامیون کشنده بنز در کیلومتر۷۰ اتوبان ساوه- تهران به وقوع پیوست، هر دو راننده، براثر شدت جراحات وارده در محل حادثه فوت شدند.

وی اظهار داشت: بر اساس اعلام کارشناس تصادفات " عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب‌آلودگی از سوی راننده کامیون اویکو علت وقوع این حادثه بوده است.

سرهنگ کهریزی در پایان از رانندگان انواع وسایل نقلیه خودرویی خواست تا رعایت سرعت مطمئنه را سرلوحه رانندگی خود قرار داده و همواره با بکار بستن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و به دور از هرگونه خستگی و خواب آلودگی به رانندگی بپردازند.

 توقیف خودروی سواری حامل ۷۵ دستگاه چای ساز قاچاق در دلیجان  

در عملیات مأموران انتظامی شهرستان دلیجان ۷۵ دستگاه چای‌ساز قاچاق به ارزش ۱۵۰ میلیون ریال از یک دستگاه خودروی سواری در این شهرستان کشف شد.  

سرهنگ "علی هاشمی" فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان در تشریح این خبر گفت: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه با قاچاق کالا ، روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان در حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه خودروی سواری مشکوک شده و آن را متوقف کردند.

وی اظهار داشت: مأموران انتظامی در بازرسی از خودروی  مذکور موفق به کشف ۷۵ دستگاه چای‌ساز خارجی قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان دلیجان با اشاره به اینکه  ارزش  کالای مکشوفه ۱۵۰ میلیون ریال است، اظهار داشت: راننده خودرو در این عملیات دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شد

سرهنگ هاشمی در پایان افزود: پلیس در سال رونق تولید با تمام توان آماده مبارزه قاطع با قاچاقیان و مخلان نظم و امنیت اقتصادی کشور بوده و از تمام ظرفیت‌های عملیاتی خود در این زمینه بهره خواهد برد. گیرهای حومه این شهرستان به علت غرق‌شدگی جان خود را از دست دادند که هم‌اکنون تیم‌های امدادی و انتظامی در محل حضور دارند.

سرهنگ بیرانوند بیان داشت: تحقیقات پلیس برای بررسی دقیق موضوع با هماهنگی دستگاه قضائی آغازشده و هرگونه اطلاعات تکمیلی متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۱۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار عزیزاله ملکی پیشگیری و مقابله با سرقت را نیازمند عزم جدی و جمعی همه سازمان‌ها و نهادها و مسئولیت‌پذیری مردم با مراقبت از اموال و حذف زمینه‌های وقوع جرم عنوان کرد و اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی و در عملیات‌های جداگانه در فروردین ماه سال جاری، ۴۳ سارق خودرو توسط پلیس آگاهی در سطح استان گیلان شناسایی و دستگیر شدند، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده این افراد به ۶۲ فقره سرقت اعتراف کردند.

این مقام ارشد انتظامی از کشف ۵۱ دستگاه خودرو پراید، یک دستگاه پژو پارس، یک دستگاه نیسان، یک دستگاه پیکان وانت، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ سرقتی خبر داد و با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی سرقت خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل در گیلان، بیان‌داشت: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار ملکی در پایان در پایان عدم رعایت نکات حفاظتی و توجه به هشدارها و توصیه‌های پلیس را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان کرد و گفت: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

کد خبر 6087994

دیگر خبرها

  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • دستگیری ۶ نفر از عوامل نزاع و درگیری در ارومیه
  • کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۰ میلیارد ریال در زنجان
  • دستگیری قاتل به بهانه اختلافات ملکی در تالش
  • توقیف ۲ خودروی شوتی در البرز / ۳ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد
  • کشف ۴۰۰ میلیارد کالای قاچاق در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در لرستان
  • توقیف ۱۱ میلیارد ریال کالای قاچاق در نایین
  • کشف ۲۰ پرونده سرقت با دستگیری ۲ سارق در جنوب تهران/ قاچاقچی حشیش بازداشت شد
  • ۵۶ دستگاه خودرو سرقتی در گیلان کشف شد
  • قتل پیرزن تنها به خاطر سرقت طلا