Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@10:48:19 GMT

جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‎شود

تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۴۲۰۵۴

جشنواره نماز و نیایش در قم برگزار می‎شود

آثار برگزیده هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس نماز و نیایش از روزهای دهم الی دوازدهم اردیبهشت در شهر قم به نمایش گذاشته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سید موسی حسینی کاشانی» در نشست خبری هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس نماز و نیایش که امروز (دوشنبه 26 فروردین) در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: آثار برگزیده این جشنواره از نهم تا دوازدهم اردیبهشت ماه به معرض نمایش گذاشته شده و نفرات برتر در روز دوازدهم مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: روایت های بسیاری درباره اهمیت و فضل نماز وجود دارد و نماز ستون دین است. قم که محوریت دینی در کشور برعهده دارد جشنواره نیز باید متناسب با این نگاه در قم باشد و باید از توان هنرمندان در زمینه ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم که این مساله از وظایف و اهداف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.


وی تصریح کرد: در باب نماز و نیایش هم مطالب مختلفی در منبرها و سخنرانی ها گفته می شود اما نمی شود تاثیرگذاری یک فیلم حتی کوتاه درباره نماز را نادیده گرفت و گاهی یک فیلم کوتاه از ساعت ها سخنرانی نتیجه بیشتری می دهد.


حسینی کاشانی اظهار داشت: انجمن سینمای جوان مجری این جشنواره را برعهده دارد و اداره کل ارشاد نیز پشتیبانی را انجام می دهد و این تلاش سبب رسیدن آثار بسیار خوبی از سراسر کشور شده است. وقتی جشنواره ملی برگزار می شود آثار از نقاط مختلف کشور به قم می رسد و این یک نکته جالبی به شمار می آید.


وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم از خروجی جشنواره استفاده های خوبی بکنیم زیرا باید آثار به نگاه مخاطب برسد و اینکه آثار به عرضه عموم نرسد از آسیب های جشنواره ها است. امیدواریم آثار برگزیده در سینماها اکران شوند و صداوسیماهای مراکز استان ها استفاده کنند و حتی در صداوسیمای ملی مورد نمایش قرار گیرد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان ساخت: کار جدیدی که امسال در کنار جشنواره انجام و مورد استقبال قرار گرفت جشنواره فیلم های موبایلی یک دقیقه ای نماز است. این فیلم کوتاه می تواند ویژگی های فیلم های کوتاه را داشته باشند و تاثیرگذار باشند.


وی تأکید کرد که استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان قمی صورت گرفته و آثار فراوانی توسط همشهریان ارسال شده است. این فیلم ها قابلیت انتشار در فضای مجازی را دارند.


حسینی کاشانی با اشاره به ارسال کمک های اهالی رسانه به مناطق سیل زده گفت: در نظر داریم علاوه بر کمک های مادی، برنامه های معنوی را در این مناطق برگزار کرده و اگر هنرمندان آمادگی داشته باشند می توانیم برنامه هایی را برای شاد کردن دل مردم انجام دهیم.

پایان پیام/549

منبع: شبستان

کلیدواژه: سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مسابقات قرآن سیل خسارت سیل سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم قرآن کریم خبرگزاری شبستان مسابقات قرآن کریم سپاه پاسداران بارندگی و سیلاب قم جشنواره نماز و نیایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۴۲۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت حاج عیسی قلی پور معروف به عیسی بخشی از بزرگان عرصه موسیقی را تسلیت گفت.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در متن پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

در نهایت تاسف و تاثر خبر درگذشت زنده یاد از بزرگان موسیقی در خراسان شمالی را دریافت نمودم.

شادروان حاج عیسی قلی پور که نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در پرونده داشت، سینه‌اش لبریز از روایات، حکایات و اشعاری بود که زلالی مذهب، عشق، عرفان، حماسه و احساس را تجلی می‌بخشید.

دیدار با این هنرمند فقید و شنیدن هنر روح بخش او از بیادماندنی‌ترین خاطرات اینجانب در سفر به خراسان شمالی است.

اینجانب ضمن نکوداشت نام و یاد این هنرمند فقید، ضایعه درگذشت ایشان را به جامعه هنری ایران اسلامی، هنرمندان خراسان شمالی، خانواده آن مرحوم تسلیت عرض نموده و غفران و رحمت الهی را برای او از درگاه خداوند رحمان مسئلت می نمایم.»

عیسی قلی‌پور از بخشی‌های موسیقی مقامی شمال خراسان، نوازنده دوتار و پیشکسوت موسیقی محلی در این خطه است که چندین دهه سابقه بخشی‌گری دارد و به علت کهولت سن و بیماری سرطان درگذشت.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نشست خبری جشنواره سرود فجر
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • نوای خوشِ هزار دف؛ از کردستان تا سراسر ایران
  • صنعت چاپ در آینده نیازمند تغییر ریل است
  • تاثیرگذاری فیلم‌های کوتاه بیشتر است/ آشنایی نسل‌ امروز با فرهنگ رضوی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • حضور 3 فیلم کوتاه ایرانی در یکی از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه
  • دومین جشنواره سالانه تولید فیلم با هوش مصنوعی در آمریکا برگزار شد
  • سینه‌ این هنرمند لبریز از اشعار و عرفان بود
  • فیلم کوتاه «چوپان» در جشنواره شورت شورتز ژاپن/ رونمایی از پوستر فیلم